Język: PL | EN Czcionka: A A+ A + + Kontrast: Kontast Kontast Kontast Kontast
X Kongres HR Spółek Giełdowych SEG
Termin:

17.05.2022

18.05.2022

Miejsce:

Hotel Warszawianka w Jachrance

Program:

Udział:

Fizycznie

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych miało przyjemność zaprosić na Jubileuszowy X Kongres HR Spółek Giełdowych SEG, podczas którego zostały poruszone zagadnienia istotne z punktu widzenia działów HR spółek giełdowych.

Kongres odbył się w dniach 17-18 maja 2022 roku w Centrum Kongresowym Hotelu Warszawianka w Jachrance.


W trakcie Kongresu poruszyliśmy takie zagadnienia, jak:
 
  • Gender Pay Gap – Luka płacowa, jak ją obliczyć i dlaczego trzeba to zrobić? 
  • HR a sygnaliści – lider, uczestnik czy obserwator postępowania wyjaśniającego w świetle ustawy i praktyki 
  • Zarządzanie relacjami ze związkami zawodowymi 
  • Efektywne formy zatrudnienia kadry menedżerskiej i kluczowych specjalistów po wejściu w życie Polskiego Ładu
  • Przepis na stworzenie zgranego i zmotywowanego zespołu 
  • Nowe aspekty pozafinansowej motywacji pracowników
  • „Great Opportunity”. Wyzwania oraz dobre praktyki związane z ludźmi w firmie w dobie pandemii, pracy zdalnej i hybrydowej oraz tzw. Great Resignation
  • Kradzież know-how przez pracowników 
  • Nowoczesne miejsce pracy
Wydarzenie skierowane było do działów HR spółek giełdowych. Spotkanie miało charakter stacjonarny. I dzień Kongresu był nagrywany.  

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Główną ideą Kongresu HR jest integracja przedstawicieli działów personalnych polskich spółek giełdowych oraz omówienie trendów i wyzwań dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi, z którymi spotykają się w codziennej pracy. 

  • Szeroki zakres tematyczny
  • Topowi eksperci
  • Best practices
  • Networking


DLA KOGO?

Dla spółek notowanych na GPW, a w szczególności:

  • Dyrektorów personalnych
  • Członków Zarządu
  • Menedżerów HR
  • Przedstawicieli działów HR i/lub kadr


Mamy nadzieję, że - podobnie jak w ubiegłych latach - Kongres zagwarantował wysoki poziom merytoryczny, ale również stanowił bardzo ważny element dla integracji środowiska związanego z rynkiem kapitałowym w Polsce. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby wydarzenie było bezpiecznie dla jego uczestników. 


Zapraszamy do zapoznania się z poprzednimi edycjami Kongresu HR [2019/2021]:

Pełna relacja z KHR 2019: https://seg.org.pl/wydarzenie/pokaz/viii-kongres-hr-spolek-gieldowych-seg 

Relacja z e-KHR 2021: https://seg.org.pl/aktualnosci/wydarzenia/ix-khr-podsumowanie 


XI Kongres HR Spółek Giełdowych SEG zaplanowany jest na 10 - 11 maja 2023 roku. Już dzisiaj serdecznie Państwa zapraszamy.

Zaświadczenia

Zaświadczenia
Zaświadczenia za uczestnictwo w wydarzeniach SEG począwszy od września 2021 są dostępne na koncie użytkownika (po zalogowaniu) w zakładce „Moje zaświadczenia”.  Zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo w wydarzeniach, które odbyły się przed wrześniem 2021 będą wystawiane wg. dotychczasowej procedury. Zobacz więcej

10:30 - 11:45
Rejestracja uczestników i kawa powitalna
11:45 - 12:00
Otwarcie Kongresu
dr Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
12:00 - 12:25
Gender Pay Gap – Luka płacowa, jak ją obliczyć i dlaczego trzeba to zrobić?
  • Czym jest (skorygowana) luka płacowa?
  • Dlaczego warto ją wyeliminować? 
  • Jak to zrobić?
dr Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Katarzyna Sarek - Sadurska Radca prawny, Partner, Deloitte Legal
dr Oliwia Komada Senior Consultant, Sustainability & Economics, Deloitte Risk Advisory
12:25 - 12:50
HR a sygnaliści – lider, uczestnik czy obserwator postępowania wyjaśniającego w świetle ustawy i praktyki
  • Czy istnieje jeden właściwy model roli HR w rozpoznawaniu zgłoszeń od sygnalistów? 
  • Czy HR zawsze powinien brać udział w wyjaśnianiu nieprawidłowości?
  • Czy to dobry pomysł, by zgłoszenia o nieprawidłowościach trafiały do HR-ów?
Robert Wąchała Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Tomasz Wróblewski Senior Manager, Adwokat, Olesiński & Wspólnicy
12:50 - 13:15
Zarządzanie relacjami ze związkami zawodowymi
  • Perspektywa compliance.
  • Specyfika banków i sektora finansowego.
  • Relacje ze związkami zawodowymi w spółce publicznej.
Sławomir Paruch Radca Prawny, Partner w kancelarii PCS Paruch Chruściel Schiffter Stępień | Littler Global
Magdalena Raczek-Kołodyńska Wiceprezeska Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Robert Stępień Radca Prawny, Partner w kancelarii PCS Paruch Chruściel Schiffter Stępień | Littler Global
13:15 - 14:15
Lunch
14:15 - 14:40
Efektywne formy zatrudnienia kadry menedżerskiej i kluczowych specjalistów po wejściu w życie Polskiego Ładu
  • Formy zatrudnienia kadry managerskiej i kluczowych specjalistów – jak wpłynie na nie Polski Ład, które z nich stracą, a które zyskają na popularności?
  • Implikacje podatkowe i ubezpieczeniowe związane z poszczególnymi tytułami prawnymi.
  • Poziom obciążeń publicznoprawnych – wpływ Polskiego Ładu.
Piotr Biernacki Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Sabina Carbol-Majnusz Senior Associate w CRIDO Legal
Michał Wodnicki Partner w zespole doradztwa podatkowego CRIDO
14:40 - 15:05
Przepis na stworzenie zgranego i zmotywowanego zespołu - 3 kluczowe składniki oraz sekretna receptura wypracowywana od ponad 20 lat z naszymi Klientami, Użytkownikami i Partnerami.
  • Jak zadbać o Pracowników w kontekście nowych wyzwań i przedefiniowanych oczekiwań?
  • Jak wspierać ich zdrowie, samopoczucie i dbać o work-life balance?
  • Jak redukować stres oraz pierwsze symptomy wypalenia zawodowego, a także przeciwdziałać negatywnym skutkom pandemii i chorobom cywilizacyjnym?
Małgorzata Frankowska Dyrektor HR, Benefit Systems
Magdalena Raczek-Kołodyńska Wiceprezeska Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
15:05 - 15:30
Nowe aspekty pozafinansowej motywacji pracowników
  • Zdrowie psychiczne pracownika - benefit czy nowy standard
  • Korzyści dla pracowników a korzyści dla firm
  • Wady motywacji finansowej
dr Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Aleksandra Rudnicka Coach i Trener, Wellbee
15:30 - 16:00
Przerwa kawowa
16:00 - 16:25
"Great Opportunity". Wyzwania oraz dobre praktyki związane z ludźmi w firmie w dobie pandemii, pracy zdalnej i hybrydowej oraz tzw. Great Resignation
  • Jak zatrzymać talenty w firmie w dobie „Great resignation”
  • Jak budować / odbudowywać zaangażowanie pracowników w czasach pandemii / pracy zdalnej / hybrydowej
  • Dlaczego angażowanie i rozwój ludzi to obecnie rola WSZYSTKICH LIDERÓW (w tym CEO) a nie tylko "zadanie dla HR"
Piotr Biernacki Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Romeo Grzębowski Chief Inspiration Officer / Managing Partner, Extended Tools Polska
16:25 - 16:50
Kradzież know-how przez pracowników
  • Typowe przypadki kradzieży.
  • Jak zapobiegać?
  • Jak reagować?
Agnieszka Fedor Partner, Adwokat, Sołtysiński Kawecki & Szlęzak
Robert Wąchała Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
16:50 - 17:15
Nowoczesne miejsce pracy
  • Wzmocnienie procesu onboardingu
  • Zaangażowanie pracowników
  • Najlepsze praktyki
dr Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Paweł Szymczuk Head of Apple Enterprise Sales, APN Promise
18:00 - 19:00
Warsztaty integracyjne
Escape Game
  • Rozwiąż zagadkę zaginionej grupy podróżników w Amazonii
  • Użyj sprytu i wszystkich swoich zmysłów, by dotrzeć do rozwiązania
  • Nie zapomnij, że współpraca między grupami to podstawowy element rozwiązania zagadki
20:00 - 02:00
Wieczorna Gala
07:30 - 08:30
Śniadanie (dla osób korzystających z noclegu)
09:00 - 10:30
Warsztaty tematyczne – I Tura
10:30 - 11:00
Przerwa kawowa
11:00 - 12:30
Warsztaty tematyczne – II Tura
12:30 - 13:30
Lunch
13:30 - 15:00
Dyskusja panelowa: Pocovidowa organizacja pracy
  • Czy wrócimy do biur?
  • Organizacja miejsca pracy w domu.
  • Zakres nadzoru i odpowiedzialności pracodawcy.
Jacek Jedut Dyrektor Strategii i Usług HR, Orange
dr Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Magdalena Raczek-Kołodyńska Wiceprezeska Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Mariusz Smoliński Dyrektor Działu Badań i Analiz, ICAN Institute
Tina Sobocińska HR4future, Founder & HR Strategic Advisor
Partnerzy
Partnerzy Technologiczni
Patroni
Sabina Carbol-Majnusz

Sabina Carbol-Majnusz

Senior Associate w CRIDO Legal

Życiorys
Michał Wodnicki

Michał Wodnicki

Partner w zespole doradztwa podatkowego CRIDO

Życiorys

OPIS WARSZTATU

Podczas warsztatu eksperci CRIDO omówią dostępne formy zatrudnienia i współpracy wraz z ich zaletami i wadami. Skupią się także na implikacjach podatkowych i ubezpieczeniowych poszczególnych tytułów prawnych, a także wpływu Polskiego Ładu na wynagrodzenia netto kadry zarządzającej i kluczowych specjalistów. Eksperci zaprezentują aktualne trendy rynkowe co do stosowania alternatywnych do umowy o pracę modeli biznesowych.

Piotr Czyżewski

Piotr Czyżewski

Ekspert Zdrowia na Etacie, Benefit Systems

Życiorys

OPIS WARSZTATU

Oddech towarzyszy nam przez całe życie, a jeśli go nagle zabraknie możemy funkcjonować maksymalnie 4-5 minut. Oddech ma potężną moc. Niestety często nie zauważamy jego ogromnych możliwości w kontrolowaniu stresu, relaksacji czy umiejętności utrzymywania skupienia. Podczas warsztatów poruszone zostaną zagadnienia takie jak:
Oddech - drzwi do układu nerwowego 
Błędne koło stresu 
Usta są do mówienia nos do oddychania – oddech nosem 
Więcej nie znaczy lepiej - oddech mniejszą ilością powietrza 
„Weź głęboki oddech” - co to w ogóle znaczy?
Podczas warsztatów oddechowych uczestnicy poznają techniki które pozwolą się zrelaksować, utrzymać skupienie, poradzić sobie w sytuacjach stresowych, oraz pobudzić w chwilach braku energii. Ekspert skupi się przede wszystkim na technikach relaksacyjnych, pobudzających oraz działaniach w chwilach stresu.

Justyna Papież

Justyna Papież

Senior Associate, Adwokat, Olesiński & Wspólnicy

Życiorys
Tomasz Wróblewski

Tomasz Wróblewski

Senior Manager, Adwokat, Olesiński & Wspólnicy

Życiorys

OPIS WARSZTATU

  • Wdrożenie regulaminu dotyczącego przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych w sposób angażujący pracowników;
  • Organizacja związkowa a sprawne wdrożenie regulaminu;
  • Dopuszczalność angażowania organizacji związkowych w wyjaśnianie nieprawidłowości;
  • Metody wzmacniania zaangażowania pracowników po wdrożeniu;
  • Należyta staranność pracodawcy.

Paweł Szymczuk

Paweł Szymczuk

Head of Apple Enterprise Sales, APN Promise

Życiorys

OPIS WARSZTATU

  • Dedykowane rozwiązania dla działów HR usprawniające onboarding
  • Optymalizacja kosztów i finansowanie 
  • Swoboda wyboru urządzeń dla pracowników, nowe podejście do zaangażowania dzięki technologii

Katarzyna Pikiewicz

Katarzyna Pikiewicz

Prawnik, Radca prawny, Sołtysiński Kawecki & Szlęzak

Życiorys
Filip Sodulski

Filip Sodulski

Senior Counsel, Adwokat, Sołtysiński Kawecki & Szlęzak

Życiorys

OPIS WARSZTATU

W ramach warsztatów chcielibyśmy przedstawić kilka trudnych przypadków oraz wskazać w jaki sposób ostatnie i planowane zmiany przepisów (np. zmiany zasiłkowe, planowane zmiany dotyczące umów na czas określony) wpływają na rozwiązywanie umów o pracę. Temat wydaje się pozornie prosty, jednak wiele firm zmaga się z nim na co dzień.  

Beata Czarniewska
Kontakt ws. Wydarzenia

Beata Czarniewska

Specjalista ds. Konferencji
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

tel.: 502 545 550

e-mail: bczarniewska@seg.org.pl

Magdalena Cieciura
Kontakt ws. Członkostwa w SEG

Magdalena Cieciura

Specjalista ds. Współpracy z Emitentem
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

tel.: 512 588 425

e-mail: magdalena.cieciura@seg.org.pl

Data aktualizacji: 2022-06-21

Zobacz również:

Szybkie menu