Język: PL | EN Czcionka: A A+ A + + Kontrast: Kontast Kontast Kontast Kontast
VIII Kongres HR Spółek Giełdowych SEG
Termin:

24.04.2019

25.04.2019

Miejsce:

Hotel Warszawianka, Jachranka

Program:

Udział:

Fizycznie

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych miało przyjemność zaprosić na VIII Kongres HR Spółek Giełdowych SEG, podczas którego zajęliśmy się zagadnieniami istotnymi z punktu widzenia działów HR spółek giełdowych. Kongres odbył się w dniach 24-25 kwietnia 2019 roku w Centrum Kongresowym Hotelu Warszawianka w Jachrance.

Pierwszego dnia Kongresu odbyły się 3 bloki tematyczne – motywacja pracowników; zmiany regulacyjne dotyczące pracowników i pracodawców oraz technologia i cyfryzacja w obszarze HR.

Podczas pierwszej sesji plenarnej omówiono takie kwestie, jak: programy dla pracowników i zarządzanie świadczeniami w spółce; programy innowacji pracowniczych jako element motywacyjny oraz programy motywacyjne oparte o akcje.

Druga część obejmowała problematykę kluczowych zmian regulacyjnych. Eksperci dyskutowali na takie tematy, jak: rola HR w compliance; wdrażanie PPK z korzyścią dla spółki i pracowników, zmiany w zakresie prawa pracy oraz Post - RODO.

W ostatnim bloku skoncentrowaliśmy się przede wszystkim na zagadnieniach związanych z technologią i cyfryzacją w obszarze HR. Uczestnicy dowiedzieli się kiedy „sztuczny inteligent” staje się pracownikiem oraz poznali nowe technologie w zakresie doskonalenia zawodowego i cyfrową transformację HR w praktyce.

Po części merytorycznej wszystkich zaprosiliśmy do udziału w warsztatach integracyjnych - ratowanie zdrowia i życia. Zwieńczeniem dnia była Wieczorna Gala z uroczystą kolacją oraz zabawą przy muzyce.

Drugiego dnia Kongresu zaprosiliśmy natomiast na dwie tury  warsztatów tematycznych, które pozwoliły zdobyć narzędziową wiedzę ułatwiającą podejmowanie codziennych wyzwań.

Wydarzenie gwarantowało wysoki poziom merytoryczny, ale również był bardzo ważny dla integracji środowiska związanego z rynkiem kapitałowym w Polsce.


Zapraszamy do zapoznania się z poprzednią edycją Kongresu HR

11:00 - 11:45
Rejestracja gości i powitalna kawa
11:45 - 12:00
Otwarcie Kongresu
dr Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
BLOK I: Motywacja pracowników
12:00 - 13:00
Motywacja pracowników
  • Programy dla pracowników i zarządzanie świadczeniami w spółce
  • Programy innowacji pracowniczych jako element motywacyjny
  • Programy motywacyjne oparte o akcje
dr Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Marek Gadacz Partner, Doradztwo Podatkowe, CRIDO
Marta Kolimaga Hype Innovation Partner
Robert Moreń Dyrektor ds. Komunikacji, Benefit Systems
13:00 - 14:00
Lunch
BLOK II: Zmiany regulacyjne dotyczące pracowników i pracodawców
14:00 - 15:50
Rola HR w compliance
  • Znaczenie ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych dla działów HR – jakie nowe wyzwania czekają działy HR w nowym podejściu do compliance?
  • Rola HR w wykazywaniu należytej staranności
  • Jak żyć z sygnalistami w dobie nowych regulacji?

Wdrażanie PPK z korzyścią dla spółki i pracowników

  • Procedura wyboru i wdrażania PPK
  • Jakie elementy oceny są ważne dla spółki i dla pracowników
  • Koszty związane z PPK

Zmiany w zakresie prawa pracy

  • Najnowsze zmiany regulacyjne
  • Konieczne działania po stronie spółek
  • Minimalizacja negatywnych konsekwencji

Post - RODO

  • Zarządzanie danymi osobowymi w działach HR po wejściu w życie RODO w praktyce
  • Spodziewane działania UODO
  • Przegląd procedur i baz, które należy robić cyklicznie

Zatrudnienie i płace a regulacje antymonopolowe

  • Co prawo konkurencji ma wspólnego z HR?
  • O czym dział HR może rozmawiać z konkurencją?
  • Którzy członkowie działu HR mogą ponieść indywidualną karę antymonopolową?
dr Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Piotr Biernacki Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Magdalena Raczek-Kołodyńska Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Łukasz Kwiecień Wiceprezes Zarządu, PKO TFI
Salwador Milczanowski Senior Counsel, Adwokat, Olesiński & Wspólnicy
Karolina Schiffter Adwokat, Partner, Kancelaria Raczkowski Paruch
Agnieszka Stefanowicz-Barańska Partner Salans
Justyna Korycka Partner, Adwokat, Olesiński & Wspólnicy
Maciej Mackiewicz Adwokat, Kochański i Partnerzy
BLOK III: Technologia i cyfryzacja w obszarze HR
16:30 - 17:30
Sztuczna inteligencja
  • Jakie mogą być kompetencje „sztucznego” pracownika
  • Koszty a efektywność AI
  • Czy sztuczna inteligencja jest zagrożeniem dla „normalnych” pracowników

Nowe technologie w zakresie doskonalenia zawodowego

  • Atrakcyjne sposoby podnoszenia kwalifikacji
  • Analiza efektywności działań w tym zakresie
  • Możliwości weryfikacji zdobytej wiedzy

Cyfrowa transformacja HR w praktyce

  • Cyfrowe narzędzia wspierające rekrutację i rozwój pracowników
  • Budowanie zaangażowania pracowników za pomocą narzędzi IT cyfrowych m .in platform do pulsowego badania opinii i zbierania feedbacku od pracowników
  • Narzędzia cyfrowe wspierające skuteczność szkoleń tradycyjnych – tzw. Learning reinforcement
dr Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Piotr Biernacki Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Romeo Grzębowski Prezes Zarządu, Extended DISC Polska
Magdalena Raczek-Kołodyńska Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Piotr Paszczyk Prezes Zarządu, APN Promise
Jacek Krajewski Business Development Manager, Emplocity
Tomasz Siemek Prezes Cloud Team, Grupa APN Promise
18:00 - 19:30
Warsztaty integracyjne – ratowanie zdrowia i życia

W podziale na drużyny, uczestnicy będą zarówno zdobywać umiejętności udzielania pierwszej pomocy, jak także rywalizować na 5 stacjach - symulacjach zdarzeń, takich jak:

  • pomoc nieprzytomnym
  • reanimacja z AED
  • wypadek na klatce schodowej
  • pomoc dzieciom
  • akcja w pokoju hotelowym
20:00 - 00:00
Wieczorna Gala
07:30 - 08:30
Śniadanie (dla osób korzystających z noclegu)
09:00 - 10:30
Pierwsza tura warsztatów tematycznych
10:30 - 11:00
Przerwa kawowa
11:00 - 12:30
Druga tura warsztatów tematycznych
12:30 - 13:30
Lunch
13:30 - 14:30
Nowe wyzwania HR w spółce giełdowej
  • Procedury dotyczące wszystkich pracowników (sygnaliści, antykorupcja etc.)
  • Zagadnienia pracownicze w raportach niefinansowych
  • Przewidywane zmiany na rynku pracy


dr Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Piotr Biernacki Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Jarosław Grzegorz Associate Partner, Dział Zarządzania Ryzykiem Nadużyć, EY Polska
Irena Dawid-Olczyk Prezes Zarządu, Fundacja Przeciwko Handlowi Ludźmi i Niewolnictwu "La Strada”
Partner Instytucjonalny
Partnerzy
Partnerzy Technologiczni
Salwador Milczanowski

Salwador Milczanowski

Senior Counsel, Adwokat, Olesiński & Wspólnicy

Życiorys
Tomasz Wróblewski

Tomasz Wróblewski

Adwokat, Senior Manager, Olesiński & Wspólnicy

Życiorys

OPIS WARSZTATU

Prawidłowe zarządzanie zgodnością to obecnie podstawa funkcjonowania każdej nowoczesnej spółki. Rola działów HR w tym procesie jest kluczowa, zwłaszcza w obszarze wykazania należytej staranności całej organizacji. Jest szczególnie istotna w kontekście przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych. Stanie się jeszcze ważniejsza, po wejściu w życie planowanej nowelizacji tej ustawy.

W trakcie warsztatu porozmawiamy o:

  • ustawowej przesłance należytej staranności i procesowej roli HR w wykazywaniu braku tzw. nieprawidłowości w organizacji braku winy w wyborze i nadzorze nad sprawcami potencjalnych nadużyć;
  • jak przystąpić do audytu podziału odpowiedzialności w organizacji;
  • jakie formalne zasady komunikacji pomiędzy HR a Zarządem warto wdrożyć;
  • jak modelowo ułożyć udział działu HR przy zgłoszeniach otrzymywanych od sygnalistów;
  • jak HR powinien angażować się w ochronę wewnętrznego sygnalisty;
  • czy warto wprowadzać politykę rekrutacyjną i nadzorczą. 

Planowany warsztat ma służyć dyskusji i wymianie poglądów. Stawiamy na praktyczne przykłady (case study).

Marek Gadacz

Marek Gadacz

Partner, Doradztwo Podatkowe, CRIDO

Życiorys

OPIS WARSZTATU

Program motywacyjny to jedno z narzędzi często wykorzystywanych przez pracodawców. Z uwagi na rozłożenie w czasie (nawet kilka lat) potencjalnych korzyści tego typu plany pełnią również funkcje retencyjne. Dlatego obok kwestii biznesowych istotne jest opodatkowanie i oskładkowanie dochodów z planu. Podczas warsztatów omówimy rodzaje planów motywacyjnych oraz ich konsekwencje podatkowe i ZUS. Pokażemy jakie plany mogą korzystać z 19% opodatkowania. Systemy kafeteryjne są coraz częściej stosowane jako element uatrakcyjnienia pakietu wynagrodzeń. Wielu pracodawców boryka się jednak z konsekwencjami PIT czy ZUS od udostępnionych świadczeń.  Warsztaty będą okazją do omówienia praktycznych kwestii związanych opodatkowaniem i oskładkowaniem różnych benefitów przyznawanych w ramach programów kafeteryjnych.

Tomasz Siemek

Tomasz Siemek

Prezes Cloud Team, Grupa APN Promise

Życiorys

OPIS WARSZTATU

Celem warsztatów jest przedstawienie możliwości technologicznych dla poszczególnych metod wsparcia nauczania. Adresatem jest każda osoba mająca udział w procesie podnoszenia kompetencji jak równiej w ich weryfikacji. Pokazane zostaną możliwości zaspokojenia potrzeb edukacyjnych dla różnych obszarów wiedzy i zróżnicowanej kompetencyjnie grupy odbiorców.

Osoby uczestniczące w warsztatach oprócz przykładów zastosowania technologii informatycznych, poznają ich wpływ na poszczególne, oczekiwane poziomy rozwoju pracownika. Poruszone zostaną zagadnienia ‘’klasy odwróconej”, „odczłowieczenia” oraz przyrostowości i modularności. Korzyści płynące z warsztatu to usystematyzowanie wiedzy połączone z optymalizacją metod nauczania. Warsztat będzie wzbogacony przykładami scenariuszy podnoszenia i utrzymania kwalifikacji pracownika.

Robert Moreń

Robert Moreń

Dyrektor ds. Komunikacji, Benefit Systems

Życiorys

OPIS WARSZTATU

Wydatek na benefity pozapłacowe firmy traktują zazwyczaj jako koszt. Tymczasem, przy odpowiednim wykorzystaniu benefitów, jest to dla firmy opłacalna inwestycja. Wzmacnia lojalność pracowników, a także ich efektywność, satysfakcję z wykonywanych zadań oraz opinię o pracodawcy. Są też korzyści całkowicie wymierne: użytkownicy kart sportowych są zdrowsi i na zwolnieniach lekarskich przebywają średnio 5 dni rocznie mniej niż pracownicy nie uprawiający aktywności fizycznej, a to oznacza dla firmy średnio 2350 zł oszczędności z tytułu mniejszych kosztów ubezpieczenia zdrowotnego. W ramach warsztatów porozmawiamy o zakresie rynku świadczeń pozapłacowych oraz o nowych trendach w tym obszarze.

Łukasz Kwiecień

Łukasz Kwiecień

Wiceprezes Zarządu, PKO TFI

Życiorys
Piotr Żak

Piotr Żak

Dyrektor ds. Klientów Instytucjonalnych PKO TFI

Życiorys

OPIS WARSZTATU

W ciągu kilku najbliższych tygodni firmy zatrudniające powyżej 250 osób będą zobowiązane do wdrożenia Pracowniczych Planach Kapitałowych. Podczas warsztatów usystematyzujemy aktualną wiedzę o PPK oraz przedstawimy przykładowe harmonogramy skutecznego wprowadzenia PPK do firmy. Pokażemy na co warto zwrócić uwagę przy wyborze instytucji finansowej, która będzie zarządzała gromadzonymi środkami. Przedstawimy narzędzia informatyczne, które pozwolą aby PPK były maksymalnie proste i wygodne zarówno z perspektywy Pracodawcy jak i Pracownika.

Romeo Grzębowski

Romeo Grzębowski

Prezes Zarządu, Extended DISC Polska

Życiorys

OPIS WARSZTATU

Podczas warsztatu porozmawiamy o kluczowych zjawiskach wpływających obecnie na zaangażowanie pracowników m.in. Świat VUCA, rynek pracownika, zmiany pokoleniowe i rewolucja cyfrowa, pokażemy najnowsze trendy w badaniu zaangażowania i jak cyfrowe technologie zmieniają najlepsze praktyki w tym zakresie.

Poćwiczymy też wybór i definiowanie angażujących pytań na przykładzie modelu HIVE. Pokażemy praktyczne zastosowanie cyfrowych narzędzi HR takich jak FinxS, Hive, czy Mindmarker w procesach angażowania pracowników.

Grzegorz Ruszczyk

Grzegorz Ruszczyk

Radca Prawny, Partner Kancelaria Raczkowski Paruch

Życiorys

OPIS WARSZTATU

Podczas warsztatu zostaną omówione takie tematy, jak:

  • Mobbing i dyskryminacja – kiedy występuje.
  • Obowiązek przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji – co oznacza i jaki jest jego zakres.
  • Jakie działania należy podjąć.
  • Katalog potencjalnych roszczeń i zakres odpowiedzialności.
  • Co robić kiedy pracownik zgłosi mobbing lub dyskryminację

Magdalena Cieciura
Kontakt ws. Członkostwa w SEG

Magdalena Cieciura

Specjalista ds. Współpracy z Emitentem
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

tel.: 512 588 425

e-mail: magdalena.cieciura@seg.org.pl

Anna Grałek

Anna Grałek

Specjalista ds. Konferencji
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

tel.: 502 545 550

e-mail: agralek@seg.org.pl

Data aktualizacji: 2021-07-07

Zobacz również:

Szybkie menu