Język: PL | EN Czcionka: A A+ A + + Kontrast: Kontast Kontast Kontast Kontast
VII Kongres HR Spółek Giełdowych SEG
Termin:

18.04.2018

19.04.2018

Miejsce:

Hotel Warszawianka, Jachranka

Program:

Udział:

Fizycznie

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych miało przyjemność zaprosić na VII Kongres HR Spółek Giełdowych SEG, podczas którego zajmowaliśmy się zagadnieniami istotnymi z punktu widzenia działów HR spółek giełdowych. Kongres odbył się w dniach 18-19 kwietnia 2018 roku w Centrum Kongresowym Hotelu Warszawianka w Jachrance.

Pierwszy dzień Kongresu rozpoczął się debatą inauguracyjną dotyczącą roli HR w spółce giełdowej. Następnie odbyły się 3 bloki tematyczne - nowe wyzwania dla działów HRdziałania HR wobec zmian regulacyjnych oraz RODO.

Podczas pierwszej sesji plenarnej poruszyliśmy takie kwestie, jak: pokolenie Millenialsów, transformacja cyfrowa w zarządzaniu HR oraz rekrutacja pracowników. W trakcie drugiej sesji plenarnej skoncentrowaliśmy się przede wszystkim na zagadnieniach związanych ze zmianami regulacyjnymi oraz ich konsekwencjami dla HR. W ostatnim bloku omówiliśmy jak RODO zmieni zarządzanie danymi osobowymi, prezentując niezbędne działania po stronie spółki.

Tematów do dyskusji było oczywiście bardzo wiele i nie wszystkie udało się zamieścić w programie Kongresu. Część z nich była zatem dyskutowana podczas rozmów kuluarowych oraz w mniej formalnej atmosferze, przy kolacji.

Po części merytorycznej zaprosiliśmy uczestników do zabawy integracyjnej: motywacja i team building w praktyce. Zwieńczeniem dnia była Wieczorna Gala z uroczystą kolacją oraz zabawą przy muzyce.

Drugiego dnia Kongresu odbyły się na dwie tury warsztatów tematycznych, które pozwoliły zdobyć narzędziową wiedzę ułatwiającą podejmowanie codziennych wyzwań.

Wydarzenie gwarantował wysoki poziom merytoryczny, ale również był bardzo ważny dla integracji środowiska związanego z rynkiem kapitałowym w Polsce.

Dodatkowe Informacje

Kolejna, 8. edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG zaplanowana jest na 24-25 kwietnia 2019 roku. Już dzisiaj serdecznie Państwa zapraszamy!

Zapraszamy do zapoznania się z poprzednią edycją Kongresu HR:

10:30 - 11:45
Rejestracja gości i powitalna kawa
11:45 - 12:00
Otwarcie Kongresu
dr Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
BLOK I: Nowe wyzwania działów HR
12:00 - 13:00
DETEKTORY ŚCIEMY, czyli jak zatrzymać Millenialsów (i nie tylko) w firmie?
  • Czy Millenialsi są leniwi
  • Jak zatrzymać Millenialsów w firmie
  • Jakie praktyki menedżerskie i narzędzia HR przestały działać
  • Co warto wprowadzić w zamian

Transformacja cyfrowa w zarządzaniu HR

  • Geneza transformacji cyfrowej w zarzadzaniu HR
  • Transformacja cyfrowa w zarządzaniu HR w praktyce
  • Korzyści płynące z transformacji cyfrowej w HR

Jak i skąd? Skuteczne zatrudnianie pracowników w szybko zmieniającym się świecie

  • Dla nas ‘DZISIAJ” to dla nich „POJUTRZE”
  • Nowe podejście do kandydatów: potrzeby pracodawcy vs odzew rynku
  • Nowe kierunki poszukiwań
Piotr Biernacki Przewodniczący Komitetu Zrównoważonego Rozwoju
Romeo Grzębowski Prezes Zarządu, Extended DISC Polska
Magdalena Raczek-Kołodyńska Wiceprezeska Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Waldemar Paturej Radca Prawny, CEO, Grupa HRC S.A.
Robert Augustyniak Partner, Enxoo
13:00 - 14:00
Lunch
BLOK II: Działania HR wobec zmian regulacyjnych
14:00 - 15:30
Co zmieni się w prawie pracy
  • Najnowsze i planowane zmiany w prawie pracy
  • Konsekwencje dla przedsiębiorstw
  • Konsekwencje dla HR

Wysyłamy pracownika za granicę – o czym powinniśmy pomyśleć?

  • Kwestie HR
  • Kwestie ZUS
  • Kwestie podatkowe

Wyzwania wynikające z reformy emerytalnej

  • Nowe obowiązki wynikających ze zmian przepisów emerytalnych
  • Pracowniczy program emerytalny vs. pracowniczy plan kapitałowy
  • Pracownicze programy emerytalne, a wizerunek pracodawcy i jego pozycja na rynku pracy

Pozafinansowe systemy motywacyjne

  • Źródła motywacji pozafinansowej
  • Przywództwo ery przemysłowej kontra przywództwo ery wiedzy
  • Metoda bitowa w zarządzaniu – małe gesty i wielkie efekty


dr Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Agnieszka Lechman-Filipiak Partner, DLA Piper Wiater
Piotr Biernacki Przewodniczący Komitetu Zrównoważonego Rozwoju
Magdalena Raczek-Kołodyńska Wiceprezeska Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Tomasz Fronczak Dyrektor Biura Programów Emerytalno-Oszczędnościowych, TFI PZU SA
Mariusz Bonk Dyrektor ds. Rozwoju, Kontekst HR International Group
Marek Gadacz Partner, Doradztwo Podatkowe, CRIDO
15:30 - 16:00
Przerwa kawowa
BLOK III: RODO
16:00 - 17:00
Jak RODO zmieni zarządzanie danymi osobowymi – niezbędne działania po stronie spółki
  • Najważniejsze konsekwencje dla przedsiębiorstw
  • Niezbędne działania po stronie spółki
  • Specyfika RODO w spółce giełdowej

Zarządzanie danymi osobowymi przy wsparciu IT

  • Jaka część działań możemy delegować na system IT
  • Na ile zwalnia to z odpowiedzialności
  • Wsparcie IT w spółce giełdowej

Wdrażanie RODO - studium przypadku

  • Jak efektywnie wdrożyć ochronę danych osobowych
  • Wyzwania na poziomie grupy kapitałowej
  • Wady i zalety wdrażania RODO w spółce giełdowej
dr Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Piotr Biernacki Przewodniczący Komitetu Zrównoważonego Rozwoju
Magdalena Raczek-Kołodyńska Wiceprezeska Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Mateusz Borkiewicz Adwokat, Manager, Olesiński & Wspólnicy
Magdalena Kaleta-Maniak Senior Consultant, Prawnik, Olesiński & Wspólnicy
Paweł Wala Wiceprezes Zarządu, SI-Consulting
Bogusław Kobic Prezes Zarządu, PCC IT
17:45 - 19:15
Motywacja i team-building w praktyce
20:00 - 00:00
Wieczorna Gala
07:30 - 08:30
Śniadanie (dla osób korzystających z noclegu)
09:00 - 10:30
Pierwsza tura warsztatów tematycznych
10:30 - 11:00
Przerwa kawowa
11:00 - 12:30
Druga tura warsztatów tematycznych
12:30 - 13:30
Lunch
13:30 - 14:30
Jak podnieść znaczenie HR w Twojej firmie
  • Rola HR w zapewnieniu ciągłości działania przedsiębiorstwa
  • Jak znaleźć wspólny język HR i finansów
  • Kluczowe znaczenie HR w raportowaniu niefinansowym
dr Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Przemysław Dąbrowski Członek Zarządu, CFO, PZU SA
Piotr Biernacki Przewodniczący Komitetu Zrównoważonego Rozwoju
Beata Tylke Dyrektor ds. Sprzedaży Ubezpieczeń, Kancelaria Brokerska IRCA
Partnerzy
Partnerzy Technologiczni
Patroni
Hubert Hajduczenia

Hubert Hajduczenia

Adwokat DLA Piper Wiater

Życiorys
Michał Synowiec

Michał Synowiec

Radca Prawny, DLA Piper

Życiorys

OPIS WARSZTATU

Celem warsztatów jest omówienie sposobów finansowania benefitów pracowniczych przez pracodawców, w sposób umożliwiający optymalizację kosztów po ich stronie. Przede wszystkim przedstawione zostaną zasady wydatkowania środków z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, w tym najczęstsze błędy popełniane w tym zakresie przez pracodawców, a także zasady dofinansowywania benefitów ze środków obrotowych, w sposób umożliwiający skorzystanie ze zwolnienia ze składek na ubezpieczenie społeczne. Dodatkowo omówione zostaną  założenia projektu ustawy o Pracowniczych Planach Kapitałowych, w kontekście dobrowolnych pracowniczych programów emerytalnych, jako jednego z elementów budowania 'employer brandingu'.
Mateusz Borkiewicz

Mateusz Borkiewicz

Adwokat, Manager, Olesiński & Wspólnicy

Życiorys

OPIS WARSZTATU

Planowane warsztaty, bazując na wielu praktycznych przykładach, mają na celu przede wszystkim wyjaśnienie najczęstszych wątpliwości, przed którymi stają pracownicy działów HR podczas wdrożenia nowego systemu ochrony danych osobowych. Podczas spotkania opowiemy m.in. o zagadnieniach dotyczących:

  • danych wrażliwych pracowników i ich rodzin, w tym danych biometrycznych,
  • fizycznej organizacji pracy biura,
  • kontroli dostępu do pomieszczeń oraz monitoringu w zakładzie pracy,
  • sposobu ewidencji czasu pracy,
  • intranetu oraz danych w ramach strony www pracodawcy,
  • sprzętu służbowego oraz skrzynek pocztowych pracowników,
  • wymiany informacji w ramach grupy kapitałowej
Łukasz Bączyk

Łukasz Bączyk

Starszy menedżer, Doradca Podatkowy Crido Taxand

Życiorys
Marek Gadacz

Marek Gadacz

Partner, Doradztwo Podatkowe, CRIDO

Życiorys

OPIS WARSZTATU

Warsztaty będą okazją do omówienia praktycznych kwestii związanych z delegowaniem pracownika za granicę. W szczególności skupimy się na:

  • konsekwencjach PIT tj. ustalaniu rezydencji podatkowej (również w świetle właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania), miejscu opodatkowania dochodów z pracy, zastosowaniu właściwej umowy o unikaniu opodatkowania, zaliczkach na podatek, opodatkowaniu świadczeń związanych z oddelegowaniem – dietach, przejazdach, noclegach, zwolnieniach podatkowych przysługujących oddelegowanym, koncepcji podatku hipotetycznego i rozliczeniu podatku z pracownikiem;
  • konsekwencjach ZUS – zasadach podlegania ZUS w świetle przepisów UE, uzyskiwaniu certyfikatu A1, kwestii przejęcia obowiązków zagranicznego pracodawcy przez pracownika oddelegowanego do Polski 

Poruszymy również kwestie:

  • prawa pracy w kontekście „podróż służbowa a oddelegowanie”
  • aneksu do umowy o pracę dotyczącego oddelegowania
  • dyrektywy o delegowaniu i obowiązkach pracodawcy z niej wynikających
Adam Dolega

Adam Dolega

Productivity Solutions Consultant

Życiorys
Michał Dymek

Michał Dymek

HR Business Partner APN Promise SA

Życiorys

OPIS WARSZTATU

Nowoczesne miejsce pracy wymaga od nas świadomego zarządzania zasobami ludzkimi, w tym znajomości różnic wynikających z przynależności pokoleniowej. Jak pracują między sobą pokolenia XYZ?  Jaki wypływ ma to na komunikację zewnętrzną i wewnętrzną organizacji? Zapraszamy Państwa na nasze warsztaty. Spotkanie zostało podzielone na 4 części, z czego omówienie każdego obszaru zajmie ok. 20 min.

Agenda:
  • Rekrutacja – pokolenie Z obcuje z technologią od najmłodszych lat, nie zna świata bez smartphonów czy Internetu, a X'sy nie wyobrażają sobie pracy bez podstawowego narzędzia, jakim jest e-mail. Jak wykorzystać te różnice podczas rekrutacji? Jak technologia może wesprzeć proces selekcji kandydatów oraz komunikację z managerami? Jednym słowem, jak usprawnić codzienną pracę i zatrudniać najlepszych. Odpowiemy na te pytania oraz podzielimy się przykładami z życia w oparciu o współpracę z naszymi klientami.
  • Komunikacja wewnętrzna – które kanały są skuteczne? Na które zwrócić szczególną uwagę? Tablice informacyjne, newslettery, intranet, a może firmowy kanał social media? W jaki sposób przedstawiciele różnych pokoleń konsumują treści w każdym z tych kanałów? Czy kanał komunikacji powinien być zależny od branży? Podzielimy się z Państwem naszym doświadczeniem zbudowanym na wieloletniej pracy z klientami.
  • Rozwój kompetencji - każde pokolenie podchodzi inaczej do zagadnienia rozwoju. Mamy do czynienia z niecierpliwymi “Z” oraz zrewanżowanymi “X”. W tej części porozmawiamy o automatyzacji procesu onboardingu oraz sposobach zarządzania i utrzymania wiedzy w organizacji, by w pełni wykorzystać potencjał każdego pokolenia.
  • Luka międzypokoleniowa, brak wykwalifikowanych pracowników, zmiany w zespołach… Brzmi znajomo? Prawdopodobnie to nie wszystkie tematy, które spędzają Państwu sen z powiek. W ostatnim module skupimy się na wykorzystaniu technologii do przewidywania, analizy oraz wizualizacji zmian personalnych w organizacji.
Marcin Liwacz

Marcin Liwacz

Talent development manager, Lider projektów HR Grupa HRC SA

Życiorys
Paweł Dobrowolski

Paweł Dobrowolski

Talent development manager, Psycholog Grupa HRC SA

Życiorys

OPIS WARSZTATU

Szczegóły wkrótce zostaną opublikowane
Robert Augustyniak

Robert Augustyniak

Partner, Enxoo

Życiorys

OPIS WARSZTATU

  • Geneza, zatosowania i korzyści transformacji cyfrowej w HR
  • Prezentacja platformy Skilo wspierającej transformację cyfrową HR
  • Przykłady realizacji projektów transformacji cyfrowej

Magdalena Cieciura
Kontakt ws. Członkostwa w SEG

Magdalena Cieciura

Specjalista ds. Współpracy z Emitentem
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

tel.: 512 588 425

e-mail: magdalena.cieciura@seg.org.pl

Anna Grałek

Anna Grałek

Specjalista ds. Konferencji
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

tel.: 502 545 550

e-mail: agralek@seg.org.pl

Data aktualizacji: 2021-07-26

Zobacz również:

Szybkie menu