Język: PL | EN Czcionka: A A+ A + + Kontrast: Kontast Kontast Kontast Kontast
IV Kongres Relacji Inwestorskich Spółek Giełdowych SEG - RELACJA
Termin:

12.06.2012

13.06.2012

Miejsce:

Hotel OSSA w Ossie k. Rawy Mazowieckiej.

Program:

Udział:

Fizycznie

Od czterech lat Kongres Relacji Inwestorskich SEG jest miejscem, gdzie spotykają się przedstawiciele spółek giełdowych odpowiedzialni za relacje z inwestorami oraz kontakty z mediami. W związku z tym, że w ostatnim czasie Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych prowadzi szereg działań wspomagających popularyzację CSR wśród spółek notowanych na GPW, tegoroczny KRI bazował głównie na tematyce wpływu pozafinansowych czynników na wartość spółki publiczne

IV Kongres Relacji Inwestorskich Spółek Giełdowych SEG odbył się w dniach 12-13 czerwca br. w Hotelu OSSA w Ossie k. Rawy Mazowieckiej.

Pierwszego dnia KRI zaplanowane zostały dwie dyskusje panelowe poświęcone zagadnieniom społecznej odpowiedzialności biznesu. Pierwsza sesja dotyczyła CSR jako elementu strategii firmy, druga natomiast wpływu dobrej komunikacji CSR na relacje inwestorskie i wycenę spółki. Uczestnikami obydwu debat byli eksperci w tym zakresie. CSR w Polsce jest kojarzony z „wydawaniem pieniędzy”. Wraz z zaproszonymi specjalistami chcieliśmy zmienić to postrzeganie i pokazać Państwu, że społeczna odpowiedzialność biznesu to sposób strategicznego zarządzania firmą. Na koniec części plenarnej, wyłonieni zostali laureaci Konkursu Złota Strona Emitenta oraz zaprezentowany został Raport, jaki powstał na bazie V edycji Konkursu. Przedstawione zostały także kryteria szóstej edycji ZSE.

Po części merytorycznej zaprosiliśmy Państwa na Wieczór Kibica, podczas którego uczestnicy mieli możliwość obejrzenia transmisji meczu piłkarskiego Polska - Rosja, aby w atmosferze wspólnego kibicowania, rozpocząć część integracyjną Kongresu, której uwieńczeniem była doskonała muzyka na żywo. Drugiego dnia, jak co roku, odbyły się zajęcia praktyczne poświęcone zagadnieniom podnoszenia jakości relacji inwestorskich.

Tematów do dyskusji było oczywiście bardzo wiele i nie wszystkie udało się zamieścić w programie Kongresu. Część z nich była zatem dyskutowana podczas rozmów kuluarowych oraz w mniej formalnej atmosferze, przy kolacji.

Kongres RI nie tylko gwarantuje wysoki poziom merytoryczny, ale również jest bardzo ważny dla integracji środowiska związanego z rynkiem kapitałowym w Polsce.

 

12:00 - 13:00
Rejestracja gości
13:00 - 14:00
Lunch
14:00 - 14:10
Otwarcie Kongresu
Paweł Tamborski Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Skarbu Państwa
Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
14:10 - 14:30
Wystąpienie wprowadzające
Ludwik Sobolewski Prezes Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie SA
Panel Dyskusyjny
14:30 - 16:00
CSR jako element strategii spółki
  • Wdrażanie CSR w spółce giełdowej – korzyści i koszty
  • CSR na rynkach rozwiniętych
  • Jakość sprawozdawczości pozafinansowej w spółkach
  • Metody raportowania pozafinansowego
Uczestnicy:
Liliana Anam, Manager Zarządzający, CSRinfo
Maciej Balcerzak, Kierownik Wydziału Analiz Korporacyjnych i CSR, Orange Polska
Monika Kaczorek, Partner, Mazars
Barbara Tęcza, Kierownik Zespołu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, Obszar Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej, PKN Orlen
Tomasz K. Wiśniewski, Przewodniczący Komitetu Indeksów Giełdowych, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie
Prelegent: 
Bartek Godusławski Dziennikarz Redakcji Ekonomicznej, Polska
16:00 - 16:30
Przerwa kawowa
Panel Dyskusyjny
16:30 - 18:00
Dobra komunikacja CSR a relacje inwestorskie i wycena spółki
  • Obieg informacji w spółce
  • Funkcjonowanie spółki giełdowej w świecie interesariuszy 2.0
  • Nowe technologie komunikacji
  • Odpowiedzialne inwestowanie
Uczestnicy:
Dario Mezzaqui, Partner, Message Group
Lidia Sobańska, Członek Zarządu, Polska Agencja Prasowa
Robert Sroka, Przewodniczący Grupy Roboczej ds. Odpowiedzialnych Inwestycji
Mirosław Szczepański, Prezes Zarządu, WSEInfoEngine SA
Prelegent:
Dariusz Witkowski Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, Dyrektor ds. Regulacji, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
18:00 - 18:15
Podsumowanie Konkursu ZSE V
Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
18:15 - 18:30
Ceremonia wręczenia statuetek laureatom Konkursu ZSE V oraz Nagrody Specjalnej Ministra Skarbu Państwa
20:00 - 00:00
Wieczór Kibica
  • Oglądanie meczu Polska - Rosja połączone z kolacją
  • Zabawa przy muzyce
09:00 - 10:30
I TURA warsztatów tematycznych
10:30 - 11:00
Przerwa kawowa
11:00 - 12:30
II TURA warsztatów tematycznych
12:30 - 13:30
Lunch
13:30 - 15:00
Sesja specjalna: Informacja cenotwórcza - o czym należy informować rynek?
  • Kiedy powstaje informacja poufna?
  • Po czym poznać czy jest precyzyjna?
  • Zarządzanie informacją poufną
Robert Wąchała Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Patronat Honorowy
Patron Merytoryczny
Patron Strategiczny
Partnerzy
Partner Technologiczny
Główny Partner Medialny
Patroni Medialni
Alberto Zambolin

Alberto Zambolin

Senior Consultant - Online Corporate Communication, Message Sp. z o.o. (tłumaczebie symultaniczne)

Życiorys

OPIS WARSZTATU

  • Online strategic relevance
  • Online identity and corporate communication
  • Media
  • Investor
  • Rankings and awards
Bartosz Sawulski

Bartosz Sawulski

Consultant - Online Corporate Communication Message Sp. z o.o.

Życiorys
Monika Grzegorek

Monika Grzegorek

Specjalista ds. Serwisów Internetowych, PAP Biznes

Życiorys

OPIS WARSZTATU

  • Czego szukają internauci? Zestawienie najczęściej odwiedzanych sekcji w ramach serwisów IR na podstawie analizy statystyk odwiedzin stron korporacyjnych spółek giełdowych
  • David kontra Goliat: europejskie przykłady mniejszych spółek prowadzących najwyższej jakości komunikację korporacyjną online
  • Standardy komunikacji obiegu informacji
  • Raport CSR online – jak powstaje, najlepsze europejskie przykłady.
Grzegorz Suteniec

Grzegorz Suteniec

Z-ca Kierownika Zespołu Giełdowego, Dziennikarz PAP Biznes

Życiorys
Jarosław Chyła

Jarosław Chyła

Dyrektor Oddziału PAP Biznes

Życiorys

OPIS WARSZTATU

  • Jak szybko ważna informacja ze spółki ma szansę dotrzeć na rynek?
  • Co zrobić, żeby jak najszybciej i możliwie obszernie sprostować nieprawdziwą, zdaniem spółki, informację prasową?
  • Jak ogłosić sukces spółki, najchętniej z pominięciem pośredników w postaci agencji PR, ograniczeń jakie niesie raportowanie przez ESPI i niezależnie od przychylności (lub nie) prasy lub innych mediów?
  • Jak zaprezentować spółkę w nowej odsłonie serwisu GPWInfostrefa i wykorzystać nowy skuteczny kanał bezpośredniej komunikacji spółki z inwestorami bez żadnych pośredników? – odpowiedzi m.in. na te pytania na warsztatach PAP
W trakcie warsztatów ukazanie nowych możliwości kształtowania polityki informacyjnej spółki giełdowej na stronie GPWInfostrefa poprzez wykorzystanie profili – miejsc prezentacji wszystkich ważnych danych i newsów o spółce, dzięki którym informacja ze spółki błyskawicznie trafia do szerokiego grona inwestorów. W planie również gra-zabawa mająca na celu wychwycenie niedoskonałości tradycyjnych kanałów komunikacji spółek z inwestorami.

GPWInfoStrefa - ekonomiczny serwis informacyjny na temat spółek notowanych na GPW - powstał przed 5 laty w wyniku współpracy Giełdy Papierów Wartościowych i Polskiej Agencji Prasowej, obecnie serwis odświeżony i wzbogacony m.in. o ofertę profili spółek. Serwis w całości ogólnodostępny i nieodpłatny, na bieżąco zasilany newsami PAP o spółkach giełdowych, komunikatami z GPW, z systemów ESPI i EBI - jedno z głównych źródeł informacji dla inwestorów giełdowych w Polsce.

Maciej Balcerzak

Maciej Balcerzak

Kierownik Wydziału Analiz Korporacyjnych i CSR Orange Polska

Życiorys

OPIS WARSZTATU

    • Dlaczego warto prowadzić dialog z Interesariuszami?
    • Z kim prowadzić dialog?
    • Jakie tematy poruszyć?
    • Etapy dialogu z Interesariuszami
    • Narzędzia i metody dialogu


    Małgorzata Piwowar

    Małgorzata Piwowar

    Starszy Specjalista ds. Relacji z Przedstawicielami Społecznymi, Orange Polska

    Życiorys

    OPIS WARSZTATU

    • Mierzyć, czy nie mierzyć? O strategicznym podjeściu do CSR w Orange Polska
    • Po co mierzyć? O korzyściach z mierzenia efektywności działań CSR
    • Co mierzyć? O zarządzaniu CSR w firmie
    • Jak mierzyć? O narzędziu do zarządzania CSR w Grupie Orange Polska – Indicia
    • Czy mierzenie działań CSR jest trudne? O wyzwaniach związanych z mierzeniem społecznej odpowiedzialności


    Renata Żukowska

    Renata Żukowska

    Dyrektor Działu Media WSEInfoEngine SA

    Życiorys
    Mirosław Szczepański

    Mirosław Szczepański

    Prezes Zarządu WSEInfoEngine

    Życiorys

    OPIS WARSZTATU

    • Obieg informacji w obszarze IR
    • Sposoby nawiązania dialogu z różnymi grupami odbiorców
    • Wzbudzanie zainteresowania spółką


    Małgorzata Żmijewska - Kukiełka

    Małgorzata Żmijewska - Kukiełka

    Redaktor, GPW Media

    Życiorys

    OPIS WARSZTATU

    • Wprowadzenie do wystąpień publicznych - zasady obowiązujące przed kamerą
    • Warsztaty praktyczne - nagranie krótkiego wywiadu z każdym uczestnikiem
    Monika Kaczorek

    Monika Kaczorek

    Partner, Mazars

    Życiorys
    Joanna Malec

    Joanna Malec

    Kierownik Projektu w Dziale Audytu, Mazars Audyt

    Życiorys

    OPIS WARSZTATU

    • Jakie korzyści dla Spółki niesie dobrze przygotowany Raport Roczny?
    • W jaki sposób uatrakcyjnić Raport Roczny: forma przekazu, elementy obowiązkowe (sprawozdanie finansowe, sprawozdanie z działalności), elementy uatrakcyjniające (CSR, notki biograficzne zarządu, informacje marketingowe, o osiągnięciach itp.)?
    • Jakich błędów przy przygotowywaniu Raportu Rocznego nie popełniać?
    • Jakie informacje i w jaki sposób przekazywać w Raporcie Rocznym – efektywna komunikacja z odbiorcami Raportu Rocznego?
    Jacek Kuchenbeker

    Jacek Kuchenbeker

    Menadżer w Dziale Zarządzania Ryzykiem, Deloitte - TBC

    Życiorys
    Tomasz Wiśniewski

    Tomasz Wiśniewski

    Wicedyrektor Działu Rozwoju Produktów Informacyjnych i Wskaźników, GPW w Warszawie

    Życiorys

    OPIS WARSZTATU

    RESPECT Index to pierwszy w Europie Środkowej i Wschodniej indeks spółek giełdowych, działających w sposób odpowiedzialny. Zadebiutował 19 listopada 2009 r. na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Indeks obejmuje swoim portfelem polskie spółki z Głównego Rynku GPW, funkcjonujące zgodnie z najlepszymi standardami zarządzania w zakresie ładu korporacyjnego i informacyjnego, relacji z inwestorami, a także z uwzględnieniem i poszanowaniem czynników społecznych, pracowniczych i ekologicznych. Indeks jest jednym ze wskaźników budujących wiarygodność firm w oczach inwestorów. Jak zatem znaleźć się w gronie spółek tworzących indeks i jak sprawić, aby nie wypaść z jego portfela?


    W trakcie warsztatu spróbujemy odpowiedzieć na te i inne pytania, przedstawiając praktyczne aspekty związane z RESPECT Index:

    • pokażemy krok po kroku w jaki sposób następuje selekcja spółek w pierwszym i drugim etapie
    • zaprezentujemy ankietę w nowym kształcie,
    • przekażemy wskazówki jak prawidłowo wypełniać ankietę,
    • omówimy jak należy przygotować się do audytu, aby zakończyć go sukcesem.

    Spotkanie poprowadzą eksperci Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie oraz Deloitte. Warsztat adresowany jest do przedstawicieli spółek giełdowych, które są zainteresowane tematyką społecznej odpowiedzialności biznesu i/lub aspirują do wejścia w skład RESPECT Index.

    Magdalena Raczek-Kołodyńska

    Magdalena Raczek-Kołodyńska

    Wiceprezeska Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

    Życiorys
    Joanna Bielecka

    Joanna Bielecka

    Manager ds. Komunikacji z Emitentem Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

    Życiorys

    OPIS WARSZTATU

    Konkurs Złota Strona Emitenta jest organizowany od 2007 roku i ma na celu ocenę witryn korporacyjnych wszystkich spółek notowanych na rynku regulowanym warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych jak i w alternatywnym systemie obrotu -NewConnect. Główną intencją powstania Konkursu była analiza prowadzonych przez spółki notowane stron internetowych pod kątem wartości informacyjnej jak również funkcjonalnego układu, umożliwiającego inwestorowi intuicyjne poruszanie się po witrynie. Modyfikacja kryteriów w kolejnych latach, oparta na wnioskach płynących z poprzednich edycji, miała doprowadzić do nadania kierunku modyfikacji i rozbudowy przedmiotowych witryn, zaś dalsza analiza wzmacniać użyteczność serwisu dla inwestorów, dbałość o zawartość informacyjną, jak również wykorzystywać funkcjonalność strony jako narzędzia do komunikacji z rynkiem.

    Głównym celem Konkursu jest wyłonienie najlepszych witryn korporacyjnych spółek notowanych w danym roku, w podziale na reprezentantów poszczególnych segmentów rynku głównego, reprezentantów „małej giełdy” oraz emitentów zagranicznych, a tym samym uhonorowanie spółek, które przykładają dużą dbałość do przygotowania, a przede wszystkim prowadzenia, dobrego serwisu RI, będącego wzorcem dla innych emitentów poszukujących optymalnych rozwiązań w tym zakresie.

    Podczas prezentowanego warsztatu omówiona zostanie geneza kolejnych edycji, analiza wyników oraz prezentacja kryteriów zbliżającego się Konkursu, w tym:


    • Złota Strona Emitenta w latach 2007 - 2011.
    • Rys historyczny – statystyki, analiza wyników
    • Wnioski płynące z piątej edycji konkursu
    • podsumowanie, opinie jurorów
    • Przedstawienie kryteriów VI edycji Konkursu
    • modyfikacja formuły i celu
    Liliana Anam

    Liliana Anam

    Manager Zarządzający, CSRinfo

    Życiorys

    OPIS WARSZTATU

    300 000 terminali Bloomberga codziennie prezentuje 220 wskaźników społecznych i środowiskowych, a inwestorzy oczekują coraz szerszej informacji na temat spółki. Amerykańska SEC wydaje wytyczne w zakresie ryzyk zmiany klimatu. To są nowe trendy, które wpływają na relacje spółki z inwestorami i poszerzają zakres narzędzi komunikacji o raportowanie CSR. Dlatego specjalnie dla uczestników IV KRI przygotowaliśmy warsztat, podczas którego będzie można otrzymać odpowiedź na kluczowe pytania:

    1. Na czym polega raportowanie CSR (sustainability reporting/ESG disclosure); czym różni się od finansowego?
    2. Jakie są obecne trendy na rynku w zakresie raportowania? Z czym spółki będą musiały się zmierzyć? Do czego warto się przygotować?
    3. Jakie korzyści można odnieść z podjęcia raportowania?
    4. Jakie są oczekiwania inwestorów w zakresie raportowania?
    5. Jak przygotować dobry raport?

    Ewa Zamościńska

    Ewa Zamościńska

    Starszy Konsultant CSRinfo

    Życiorys

    OPIS WARSZTATU

    Po co firmom są wartości?

    • Jaka jest rola kodeksu etycznego w odpowiedzialnie zarządzanej spółce i jakie ma on przełożenie na zarządzanie przedsiębiorstwem?
    • Co zrobić, żeby kodeks etyczny/kodeks postępowania zwiększał efektywność firmy i rzeczywiście budował jej wartość w oczach kluczowych dla niej interesariuszy?
    • Jakie są kluczowe zasady efektywnego wdrażania wartości i zapisów kodeksu etycznego/kodeksu postępowania w firmie? Jakich błędów warto unikać?
    • Jakie narzędzia wspierają skuteczne zarządzanie przez wartości i wdrażanie kodeksu etycznego/postępowania?

    Na te pytania odpowiada warsztat przygotowany dla Państwa przez firmę CSRinfo, która wspiera swoich klientów w budowie i wdrażaniu kodeksów postępowania i od 2008 roku systematycznie prowadzi cykle szkoleń z zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu, w tym szkolenie „Zarządzanie przez wartości. Kodeksy etyczne”.

    Marcin Pitura

    Marcin Pitura

    Managing Director, GES Poland

    Życiorys
    dr Robert Sroka

    dr Robert Sroka

    Dyrektor ds. Odpowiedzialnego Inwestowania na Europę Środkową w Abris Capital Partners. Członek Responsible Investment Roundtable Invest Europe.

    Życiorys

    OPIS WARSZTATU

    Razem z nowymi modelami biznesowymi, pojawiła się potrzeba szerszego spojrzenia na publikowane przez przedsiębiorstwa dane. Warto zauważyć, że obecnie aktywa materialne odpowiadają zaledwie za 20% wartości rynkowej firm, resztę wartości stanowią czynniki niematerialne (źródło: S&P 500 Index).
    Na świecie można zaobserwować znaczny wzrost zainteresowania strategiami inwestycyjnymi opartymi na danych ESG (E – environment; S- social; G – governance). Inwestorzy coraz częściej sięgają do raportów z danymi pozafinansowymi, jak również stosują selekcję etyczną podczas doboru spółek do portfela inwestycyjnego. W chwili obecnej SRI wchodzi w fazę dynamicznego rozwoju. Wg Eurosif wartość inwestycji w oparciu o ESG wzrosła w Europie z 2,7 bln € w 2007 do 5 bln € w 2009 roku, co oznacza wzrost o ok. 87% i czyni Europę liderem rynku odpowiedzialnych inwestycji. Dlatego w ramach Grupy Roboczej ds. Odpowiedzialnych Inwestycji działającej w ramach rządowego Zespołu ds. Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw będzie realizowana analiza wszystkich spółek giełdowych pod kątem raportowania danych pozafinansowych. Wyniki analizy będą dostępne dla inwestorów polskich i zagranicznych. Podczas warsztatów uzyskają Państwo odpowiedzi na następujące pytania:


    • Jak będą analizowane Państwa spółki?
    • Jakie są najlepsze sposoby raportowania danych ESG?
    • Czy na spółki zostanie nałożony prawny obowiązek raportowania danych pozafinsnowych?
    • Z jakich narzędzi przy lokowaniu kapitału z uwzględnieniem danych pozafinansowych korzystają inwestorzy?
    • Na czym polegają metody analizy danych ESG w spółkach: negative (value oraz norm), positive (Best in Class),
    • Na jakie dane pozafinansowe zwracają uwagę analitycy pracujący na rzecz funduszy inwestycyjnych na świecie?
    • Jak ujawniać dane ESG?

    Podczas praktycznych ćwiczeń uczestnicy warsztatów będą mieli możliwość udoskonalenia swoich umiejętności w zakresie raportowania danych pozafinansowych. Ocenimy techniki raportowania oczami inwestorów i podpowiemy jak przedstawiać dane aby były wartościowe dla analityków przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych.

    dr Michał Masłowski

    dr Michał Masłowski

    Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

    Życiorys

    OPIS WARSZTATU

    • profil inwestora indywidualnego - zmiany w profilu na przestrzeni ostatnich kilku lat, poziom zaawansowania, stan wiedzy
    • oczekiwania inwestora indywidualnego wobec spółek giełdowych
    • narzędzia relacji inwestorskich dedykowane inwestorom indywidualnym
    • różnice w relacjach inwestorskich skierowanych do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych

    Agata Bednarczyk
    Kontakt ws. Wydarzenia

    Agata Bednarczyk

    Manager ds. Konferencji
    Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

    tel.: 501 188 438

    e-mail: agata.bednarczyk@seg.org.pl

    Joanna Bielecka

    Joanna Bielecka

    Manager ds. Komunikacji z Emitentem Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
    Kontakt w sprawie członkostwa w SEG

    tel.: (22) 826 26 89

    e-mail: joanna.bielecka@seg.org.pl

    Data aktualizacji: 2021-06-15

    Zobacz również:

    Szybkie menu