Język: PL | EN Czcionka: A A+ A + + Kontrast: Kontast Kontast Kontast Kontast
XIII Kongres HR Spółek Giełdowych SEG
Termin:

08.04.2025

09.04.2025

Miejsce:

Hotel Warszawianka w Jachrance

Program:

Udział:

Fizycznie

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych miało przyjemność zaprosić na XIII Kongres HR Spółek Giełdowych SEG, podczas którego zostały poruszone zagadnienia istotne z punktu widzenia działów HR spółek giełdowych.
Kongres odbył się w dniach 8 - 9 kwietnia 2025 roku w Centrum Kongresowym Hotelu Warszawianka w Jachrance.


W trakcie Kongresu poruszyliśmy m.in. takie zagadnienia, jak:

  • Prawo do bycia offline 
  • Mobbing, dyskryminacja i inne zachowania niepożądane i czynniki psychospołeczne w środowisku pracy: obowiązki i ryzyka pracodawcy 
  • Dyrektywa dot. równości i jawności wynagrodzeń – czas zacząć wdrożenie w organizacji 
  • Ochrona know-how, własności intelektualnej i tajemnicy pracodawcy w dobie coraz bardziej elastycznych i różnorodnych modeli zatrudnienia 
  • AI/Sztuczna inteligencja i kwestie pracownicze 
  • Strategiczne planowanie zasobów ludzkich w erze deficytu talentów 
  • Efektywne zarządzanie zmianą - jak przeprowadzić restrukturyzację zatrudnienia
  • Zwiększanie Ludzkiego Potencjału: Rewolucja Umiejętności AI
  • Pomoc psychologiczna dla dzieci pracowników jako czynnik zwiększający dobrostan i efektywność
  • Wyzwania związane z procesami należytej staranności a rola działów kadrowych/działów HR
  • Równość płci w organizacjach: Złudzenie
  • Najczęstsze błędy przy rozwiązywaniu umów o pracę
 

Wydarzenie skierowane było do działów HR spółek giełdowych.
Spotkanie miało charakter stacjonarny. I dzień Kongresu był nagrywany.  

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?


Główną ideą Kongresu HR jest integracja przedstawicieli działów personalnych polskich spółek giełdowych oraz omówienie trendów i wyzwań dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi, z którymi spotykają się w codziennej pracy. 

  • Szeroki zakres tematyczny
  • Topowi eksperci
  • Best practices
  • Networking

DLA KOGO?

  • Dla spółek notowanych na GPW, a w szczególności:
  • Dyrektorów personalnych
  • Członków Zarządu
  • Menedżerów HR
  • Przedstawicieli działów HR i/lub kadr


Mamy nadzieję, że - podobnie jak w ubiegłych latach - Kongres zagwarantował wysoki poziom merytoryczny, ale również stanowił bardzo ważny element dla integracji środowiska związanego z rynkiem kapitałowym w Polsce. 

Kolejna, XIII edycja Kongresu Human Resources Spółek Giełdowych SEG zaplanowana jest na 14 - 15 kwietnia 2026 roku.
Już dzisiaj serdecznie Państwa zapraszamy!

Zaświadczenia

Zaświadczenia za uczestnictwo w wydarzeniach SEG począwszy od września 2021 są dostępne na koncie użytkownika (po zalogowaniu) w zakładce „Moje zaświadczenia”.  Zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo w wydarzeniach, które odbyły się przed wrześniem 2021 będą wystawiane wg. dotychczasowej procedury. Zobacz więcej

10:00 - 11:00
Rejestracja uczestników i kawa powitalna
11:00 - 11:15
Otwarcie Kongresu
dr Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
11:15 - 11:40
Prawo do bycia offline
  • Propozycje uregulowania prawa do bycia offline na poziomie europejskim
  • W jaki sposób prawo do odłączenia jest wyrażone w polskim prawie pracy 
  • Wyważenie potrzeb pracodawcy i uprawnień pracowników
Małgorzata Szewc Wiceprezeska Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Adam Nierzwicki Radca prawny, Counsel w polskim biurze Eversheds Sutherland
11:40 - 12:05
Mobbing, dyskryminacja i inne zachowania niepożądane i czynniki psychospołeczne w środowisku pracy: obowiązki i ryzyka pracodawcy
  • Zagrożenia psychospołeczne w środowisku pracy: stres, frustracja, wypalenie, niepożądane zachowania – czy prawo zaczęło je dostrzegać?
  • Zmiany w definicji mobbingu: nowy mindset regulacyjny oraz ryzyko roszczeń.
  • Obowiązki i dobre praktyki: co trzeba, a co warto
Robert Wąchała Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Monika Krzyszkowska-Dąbrowska Counsel, kierująca praktyką prawa pracy, Linklaters
12:05 - 12:30
Dyrektywa dot. równości i jawności wynagrodzeń – czas zacząć wdrożenie w organizacji
  • Równości i jawności wynagrodzeń – wyłącznie realizacja obowiązku prawnego czy „game changer” w wynagrodzeniach?
  • Jak z komfortem przygotować i przeprowadzić wdrożenie przepisów Dyrektywy w organizacji?
  • Projekt zmian w Kodeksie pracy w zakresie jawności wynagrodzeń – czy ułatwia wdrożenie Dyrektywy?
Magdalena Raczek-Kołodyńska Wiceprezeska Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Michał Grzybowski Partner, Human Advisory Services CRIDO
Michał Balicki Counsel, Human Advisory Services CRIDO
12:30 - 12:55
Ochrona know-how, własności intelektualnej i tajemnicy pracodawcy w dobie coraz bardziej elastycznych i różnorodnych modeli zatrudnienia
  • Ryzyka związane z wyciekiem poufnych informacji, przejęciem pracowników, nieuprawnionym wykorzystaniem know-how – najczęstsze pułapki
  • Jakie narzędzia ochronne, prawne i organizacyjne, ma pracodawca
  • Skuteczność zabezpieczeń vs konkurencyjność pracodawców walczących o najbardziej rozchwytywanych specjalistów
Piotr Biernacki Przewodniczący Komitetu Zrównoważonego Rozwoju SEG
Lucyna Brayshaw Radca prawny, Partner w Olesiński i Wspólnicy
Natalia Mosur Adwokat, Senior Manager, Olesiński i Wspólnicy
12:55 - 13:55
Lunch
13:55 - 14:20
AI/Sztuczna inteligencja i kwestie pracownicze
  • Automatyzacja procesów HR i ochrona danych osobowych pracowników
  • Algorytmy decyzyjne a przeciwdziałanie dyskryminacji
  • AI w monitorowaniu efektywności pracowników – granice ingerencji
Piotr Biernacki Przewodniczący Komitetu Zrównoważonego Rozwoju SEG
Ewa Kurowska-Tober Partner kierująca zespołem IPT, DLA Piper
Agnieszka Lechman-Filipiak Partner kierująca praktyką prawa pracy, DLA Piper
14:20 - 14:45
Strategiczne planowanie zasobów ludzkich w erze deficytu talentów
  • Niedobór talentów jednym z wyzwań współczesnego rynku pracy 
  • Jak integrować cele operacyjne z potrzebami pracowników przy tworzeniu harmonogramów pracy
  • Wykorzystanie danych i narzędzi wspierających elastyczne planowanie oraz wdrożenie procesów self rosteringu
Magdalena Raczek-Kołodyńska Wiceprezeska Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Błażej Migoń Ekspert w zakresie rozwiązań dla HR, eq system sp. z o.o.
14:45 - 15:10
Efektywne zarządzanie zmianą - jak przeprowadzić restrukturyzację zatrudnienia
  • Reorganizacja - klucz do wzrostu efektywności;
  • Komunikacja z pracownikami - na ile otwarcie mówić o nadchodzących zmianach?
  • Gdzie szukać oszczędności w trakcie procesów restrukturyzacji? 
Robert Wąchała Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Michał Bodziony Starszy prawnik w PCS | Littler
Kinga Ciosk Starsza prawniczka w PCS | Littler
15:10 - 15:35
Zwiększanie Ludzkiego Potencjału: Rewolucja Umiejętności AI
  • Wnioski z najnowszego globalnego raportu dotyczącego stanu umiejętności i wpływu sztucznej inteligencji na rynek pracy
  • 5 zasad, które pomogą firmom i ich pracownikom rozwijać się dzięki sztucznej inteligencji
  • Przykłady wpływu AI na obszar HR i dlaczego podejście oparte na umiejętnościach jest niezbędne w nowoczesnej strategii HR
Małgorzata Szewc Wiceprezeska Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Anna Prończuk Senior Solution Consultant, Workday
15:35 - 16:05
Przerwa kawowa
16:05 - 16:30
Pomoc psychologiczna dla dzieci pracowników jako czynnik zwiększający dobrostan i efektywność
  • Wpływ zdrowia psychicznego dzieci na dobrostan rodziców
  • Jak dobrostan rodziców wiąże się z utrzymaniem równowagi między życiem zawodowym a prywatnym
  • Wsparcie psychologa jako benefit pracowniczy
Robert Wąchała Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Bartosz Neska Psycholog dzieci i młodzieży, Centrum Medyczne ENEL-MED
16:30 - 16:55
Wyzwania związane z procesami należytej staranności a rola działów kadrowych/działów HR
  • O jakiego rodzaju należytej staranności jest mowa?
  • Działy HR a właścicielstwo kluczowych ryzyk
  • Procesy wewnętrzne a oczekiwania interesariuszy: gdzie następuje spotkanie?
dr Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Artur Gazda Due Diligence Manager w MATERIALITY, trener w MATERIALITY ACADEMY
16:55 - 17:20
Równość płci w organizacjach: Złudzenie
  • Dlaczego równość płci to wciąż nie jest rzeczywistość?
  • Jak mądrze wdrażać inicjatywy równościowe?
  • Co dalej z S w ESG?
Małgorzata Szewc Wiceprezeska Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Klaudia Fatah Dyrektor ds. szkoleń i programów dla firm Kozminski Executive Business School
dr Anna Górska Adiunktka w Akademii Leona Koźmińskiego oraz dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach
18:00 - 19:00
Warsztaty z pierwszej pomocy

Podczas warsztatu ekspert zaprezentuje podstawowe zasady reagowania w sytuacji zagrożenia życia. Powie, jak prawidłowo ocenić stan poszkodowanego, wezwać pomoc oraz zabezpieczyć miejsce zdarzenia. Najważniejsze jednak jest praktyczne działanie – pod okiem profesjonalnego ratownika umożliwimy przeprowadzenie resuscytacji krążeniowo-oddechowej na fantomach oraz przećwiczymy obsługę defibrylatora AED.

Magdalena Wojdal Kierownik medycyny wyjazdowej Enel-Med, ratownik medyczny
20:00 - 02:00
Wieczorna Gala
07:30 - 08:30
Śniadanie (dla osób korzystających z noclegu)
09:00 - 10:30
Warsztaty tematyczne – I Tura
10:30 - 11:00
Przerwa kawowa
11:00 - 12:30
Warsztaty tematyczne – II Tura
12:30 - 13:30
Lunch
13:30 - 14:30
Dyskusja panelowa „Nadchodzące wyzwania HR”
  • Wdrażanie AI w firmie – wyzwania dla liderów
  • Korzyści z różnorodności władz spółki giełdowej
  • Omnibus a wskaźniki pracownicze w raportowaniu ESG
Magdalena Raczek-Kołodyńska Wiceprezeska Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Romeo Grzębowski Chief Inspiration Officer w Extended Tools Polska, Partner w Time for Team
dr Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Justyna Przybył Head of Sustainability&ESG Grupa AGORA; Ambasadorka 30% Club Poland
Małgorzata Szewc Wiceprezeska Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Łukasz Burakowski

Łukasz Burakowski

Managing associate w praktyce prawa pracy, Linklaters

Życiorys
Monika Krzyszkowska-Dąbrowska

Monika Krzyszkowska-Dąbrowska

Counsel, kierująca praktyką prawa pracy, Linklaters

Życiorys
Katarzyna Magnuska

Katarzyna Magnuska

Senior associate w praktyce prawa pracy, Linklaters

Życiorys

OPIS WARSZTATU

Podczas warsztatów, w ramach interaktywnej dyskusji z uczestnikami oraz wymiany doświadczeń, omówimy praktyczne aspekty, najciekawsze zagadnienia oraz wymogi związane z „Mobbingiem, dyskryminacją i innymi zachowaniami niepożądanymi i czynnikami psychospołecznymi w środowisku pracy” pokazując różnice pomiędzy poszczególnymi zjawiskami, sposoby im przeciwdziałania oraz reagowania. 

  • Zagrożenia psychospołeczne w środowisku pracy: jak im przeciwdziałać? Obowiązki i dobre praktyki. 
  • Mobbing, molestowanie, dyskryminacja i inne niepożądane zachowania: katalog wymaganych działań i praktyk po stronie pracodawców w świetle doświadczeń w sądzie pracy.
  • Postępowania wyjaśniające: co należy, a czego nie warto robić.
  • Wymagane dokumenty i regulacje.
  • Najczęstsze problemy.

Marek Kanczew

Marek Kanczew

Radca prawny, doradca podatkowy, Partner, kieruje praktyką prawa pracy oraz podatków osobistych w kancelarii Rymarz Zdort Maruta

Życiorys
dr Weronika Papucewicz

dr Weronika Papucewicz

Adwokat, counsel, członek praktyki prawa pracy i podatków osobistych oraz prawa ochrony środowiska i ESG w kancelarii Rymarz Zdort Maruta

Życiorys

OPIS WARSZTATU

  • Derekrutacyjna checklista – o czym zawsze należy pamiętać planując rozwiązanie stosunku pracy;
  • W jaki sposób można zakończyć zatrudnienie?
  • Dlaczego nie należy obawiać się rozwiązywania umów za wypowiedzeniem i bez zachowania okresu wypowiedzenia (dyscyplinarka) i jak się do nich najlepiej przygotować?
  • Underperformance, likwidacja stanowiska czy utrata zaufania – jak prawidłowo sformułować przyczynę rozwiązania umowy o pracę;
  • Rynkowe standardy związane z polubownym kończeniem współpracy;
  • Spotkamy się w sądzie? I co dalej?
  • Q&A
Lucyna Brayshaw

Lucyna Brayshaw

Radca prawny, Partner w Olesiński i Wspólnicy

Życiorys
Natalia Mosur

Natalia Mosur

Adwokat, Senior Manager, Olesiński i Wspólnicy

Życiorys

OPIS WARSZTATU

  • Ryzyka związane z wyciekiem poufnych informacji, przejęciem pracowników, nieuprawnionym wykorzystaniem know-how – najczęstsze pułapki
  • Jakie narzędzia ochronne, prawne i organizacyjne, ma pracodawca
  • Skuteczność zabezpieczeń vs konkurencyjność pracodawców walczących o najbardziej rozchwytywanych specjalistów

Tomasz Jeleń

Tomasz Jeleń

Ekspert w zakresie planowania czasu pracy, eq system sp. z o.o.

Życiorys

OPIS WARSZTATU

  • Sztuka łączenia wymagań operacyjnych z oczekiwaniami zespołu – rozwiązania na miarę nowoczesnych organizacji
  • Jak tworzyć harmonogramy, które wspierają cele biznesowe, jednocześnie budując zaangażowanie pracowników
  • Praktyczne wskazówki: Wykorzystanie danych i narzędzi, które ułatwiają strategiczne planowanie i zwiększają efektywność
Anna Musiał

Anna Musiał

Senior Functional Consultant, Workday

Życiorys
Anna Prończuk

Anna Prończuk

Senior Solution Consultant, Workday

Życiorys

OPIS WARSZTATU

  • Dlaczego organizacje powinny zrezygnować z tradycyjnych struktur stanowiskowych na rzecz organizacji opartych na umiejętnościach (SBO)?
  • Skuteczne strategie wdrażania modelu SBO oraz kluczowe wnioski doświadczeń innych firm.
  • Studium przypadku, które pokazuje, jak transformacja w organizację opartą na umiejętnościach wpływa na kluczowe procesy HR, takie jak rekrutacja i mobilność wewnętrzna.
  • Interaktywne dyskusje i wymiana doświadczeń.

Beata Czarniewska
Kontakt ws. Wydarzenia

Beata Czarniewska

Specjalista ds. Konferencji
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

tel.: 502 545 550

e-mail: bczarniewska@seg.org.pl

Magdalena Cieciura
Kontakt ws. Członkostwa w SEG

Magdalena Cieciura

Specjalista ds. Współpracy z Emitentem
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

tel.: 512 588 425

e-mail: magdalena.cieciura@seg.org.pl

Data aktualizacji: 2025-04-16

Zobacz również:

Szybkie menu