Wchodzenie na rynki zagraniczne to dla wielu podmiotów niezwykle interesująca forma rozszerzenia zakresu swojej działalności, realizacji strategii, podnoszenia poziomu obrotów, rozwijania struktur sprzedaży oraz budowania przewag konkurencyjnych. Mimo, iż coraz więcej spółek decyduje się na ekspansję rynków zagranicznych, to jednak większość przedsiębiorstw bardzo często ogranicza swoje działania jedynie do eksportu.
Podczas warsztatów tematycznych zaprezentowaliśmy Państwu korzyści wynikające z ekspansji zagranicznej w wybranym regionie, wskazaliśmy na najbardziej atrakcyjne pod względem inwestycyjnym kierunki. Obecna sytuacja stwarza Polsce dużą przestrzeń nie tylko do eksportu, ale również do bardziej zaawansowanych form ekspansji zagranicznej.
Warsztaty tematyczne w sesji pierwszej poprowadzili eksperci znający specyfikę poszczególnych rynków. Do wyboru mieli Państwo jeden z poniższych obszarów geograficznych:
Michał Jarczyński, Prezes, IPM
Krzysztof Jedziniak, Investment Director - Central and Eastern Europe , UK Trade & Investment, British Embassy
Andrzej Mikosz, Partner, K&L Gates
Jakub Pitera, Associate, K&L Gates
- Kraje byłego ZSRR (poza krajami UE)
Paweł Gębski, Kierownik Referatu ds. wsparcia na rynkach WNP, Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Aleksandra Hanzel, Wiceprezes Zarządu, KUKE
Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, SEG
Robert Nowakowski, Spencer Stuart
- Azja (poza byłymi krajami ZSRR)
Wojciech Gerwel, Referat ds. wsparcia na rynkach pozaeuropejskich, Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Radosław Domagalski, Główny Doradca ds. Azji, Magellan Pro
Marta Bobińska, TenStep Polska
Dariusz Witkowski, Wiceprezes Zarządu, SEG
Zajęcia były prowadzone w mniejszych grupach. Eksperci zaprezentowali przykłady oraz skoncentrowali się szczegółowo na ekspansji w danym regionie.
Uczestnicy mieli możliwość zadawania pytań ekspertom zarówno podczas trwania warsztatów, jak i podczas rozmów kuluarowych.