Język: PL | EN Czcionka: A A+ A + + Kontrast: Kontast Kontast Kontast Kontast
VIII Kongres CFO Spółek Giełdowych SEG
Termin:

23.10.2019

24.10.2019

Miejsce:

Centrum Kongresowe Hotelu Warszawianka w Jachrance

Program:

Udział:

Fizycznie

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych miało przyjemność zaprosić na VIII Kongres CFO Spółek Giełdowych SEG. Jest to kolejne cyklicznie planowane wydarzenie, organizowane w ramach misji edukacyjnej SEG, podczas którego będą mogli Państwo wymienić się doświadczeniami dotyczącymi pracy CFO spółek giełdowych oraz zdobyć wiedzę pomocną w zarządzaniu spółką.

Kongres odbył się w dniach 23-24 października 2019 roku w Centrum Kongresowym Hotelu Warszawianka w Jachrance.

Dwudniowe spotkanie w gronie CFO czołowych spółek giełdowych rozpoczęły cztery dyskusje panelowe, podczas których zastanawialiśmy się nad finansowaniem rozwoju spółki (strategia rozwoju rynku kapitałowego, sustainability jako warunek przetrwania, niezbędne działania po stronie emitentów), nowymi wyzwaniami i ryzykami spółek giełdowych (nowe regulacje dotyczące wynagrodzeń władz spółek, finansowanie dłużne - nowe wyzwania, nowe ryzyka makroekonomiczne, możliwości transferu ryzyka) oraz zmianami regulacyjnymi i praktycznymi w obszarze fiskalnym (nowe wymogi, planowane zmiany podatkowe, doświadczenia ze współpracy z aparatem fiskalnym). Poruszyliśmy również zagadnienia związane z cyfryzacją, a w szczególności takie kwestie, jak: zmiany w otoczeniu spółek, znaczenie analizy danych dla rozwoju biznesu, technologia w służbie spółki giełdowej.

Na zakończenie części merytorycznej odbyła się pierwsza w Polsce symulacja konwersji raportu rocznego Zwykłej Spółki SA do formatu iXBRL.

Dzień uwieńczyła Wieczorna Gala, połączona z kolacją, wystąpieniem Gościa Specjalnego i zabawą przy muzyce. Podczas części wieczornej odbyło się również kameralne spotkanie z Michałem Żebrowskim - Aktorem i Dyrektorem Teatru 6.piętro, na które zaproszeni byli wszyscy Członkowie Zwyczajni Stowarzyszenia.

Drugiego dnia Kongresu odbył się cykl warsztatów tematycznych, które pozwoliły zdobyć bardzo narzędziową wiedzę, ułatwiającą podejmowanie codziennych wyzwań. Zajęcia praktyczne umożliwiły również dyskusję w kameralnym gronie z udziałem ekspertów rynku. Ostatnim punktem w programie była debata związana z nowymi wymogami wobec spółek i ich władz (przegląd najważniejszych zmian, wdrażanie PPK w spółce giełdowej, zarządzanie ryzykiem regulacyjnym).

Podczas Kongresu swoje stoiska mieli: Ebury PolskaFIG PolskaEQS Group.

Mamy nadzieję, że tak, jak w latach poprzednich, wydarzenie nie tylko zapewniło wysoki poziom merytoryczny, ale również było bardzo ważne dla integracji środowiska związanego z rynkiem kapitałowym w Polsce.

Dodatkowe informacje

Główną ideą Kongresu CFO była integracja środowiska finansów oraz omówienie trendów mających wpływ na pracę CFO w spółkach giełdowych - a w szczególności, jak finanse wspierają biznes, jaki jest łańcuch sukcesu, czyli co powoduje, że CFO jest potrzebny i dlaczego jego rola będzie wzrastać.

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?
  • Zakres tematyczny wychodzący poza narzędzia i przepisy
  • Topowi eksperci ze świata finansów
  • Best practices
  • Networking


DLA KOGO?
Dla spółek notowanych na GPW, a w szczególności:

  • Członków Zarządów odpowiedzialnych za finanse (CFO)
  • Dyrektorów Finansowych
  • Dyrektorów departamentów controllingu finansowego
  • Prokurentów i Głównych Księgowych

Zapraszamy do zapoznania się z poprzednią edycją Kongresu CFO:

10:30 - 11:35
Rejestracja gości i kawa powitalna
11:35 - 11:50
Oficjalne otwarcie i powitanie gości
Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
11:50 - 13:20
Dyskusja panelowa I: Finansowanie rozwoju spółki
  • Strategia rozwoju rynku kapitałowego
  • Sustainability jako warunek przetrwania
  • Niezbędne działania po stronie emitentów

Uczestnicy:
Piotr Biernacki Dyrektor Strategiczny, Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Piotr Borowski Dyrektor Działu Rozwoju Sieci Biznesowej, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie SA
Joanna Erdman Wiceprezes Zarządu, ING Bank Śląski
Paweł Mardas Partner, Szef Praktyki Fuzji i Przejęć, Kochański i Partnerzy
Maciej Trybuchowski Prezes Zarządu, Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych
Prelegent: 

Tomasz Prusek Publicysta Ekonomiczny, Prezes Zarządu Fundacji Przyjazny Kraj
13:20 - 14:25
Lunch
14:25 - 15:25
Dyskusja panelowa II: Nowe wyzwania i ryzyka spółek giełdowych
  • Nowe regulacje dotyczące wynagrodzeń władz spółek
  • Finansowanie dłużne - nowe wyzwania
  • Nowe ryzyka makroekonomiczne
  • Możliwości transferu ryzyka

Uczestnicy:
Monika Kosman Dyrektor Działu Ubezpieczeń Majątkowych, International Risk & Corporate Advisory
Kazimierz Jeleński Radca Prawny, Wspólnik Dubiński Jeleński Masiarz i Wspólnicy
Jakub Makurat Dyrektor Generalny, Ebury
Karol Raźniewski Associate Partner, People Advisory Services, EY Polska
Prelegent: 

Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
15:25 - 16:00
Dyskusja panelowa III: Zmiany regulacyjne i praktyczne w obszarze fiskalnym
  • Nowe wymogi
  • Planowane zmiany podatkowe
  • Doświadczenia ze współpracy z aparatem fiskalnym

Uczestnicy:
Sławomir Boruc Wspólnik kierujący Praktyką Podatkową Baker & McKenzie
Mateusz Stańczyk Partner w zespole CIT oraz transakcji i restrukturyzacji, CRIDO
Prelegent: 

Magdalena Raczek-Kołodyńska Wiceprezeska Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
16:00 - 16:35
Przerwa kawowa
16:35 - 17:50
Dyskusja panelowa IV: Cyfryzacja
  • Zmiany w otoczeniu spółek
  • Znaczenie analizy danych dla rozwoju biznesu
  • Technologia w służbie spółki giełdowej
Uczestnicy:
Łukasz Kłaczyński Menedżer, Dział Doradztwa w zakresie Rachunkowości, EYnovation™, EY
Maciej Nowohoński Członek Zarządu ds. Finansów, Orange Polska
Piotr Paszczyk Prezes Zarządu, APN Promise
Lidia Sobańska Członek Zarządu, Polska Agencja Prasowa
Prelegent: 
Piotr Biernacki Przewodniczący Komitetu Zrównoważonego Rozwoju
17:50 - 18:20
Symulacja konwersji raportu rocznego Zwykłej Spółki SA do formatu iXBRL
  • Praktyczne przygotowanie do nowego formatu raportowania zgodnego z ESEF
  • Niezbędne prace merytoryczne
  • Możliwe wsparcie technologiczne
Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Paweł Krupa Product Manager – systemy FK/HR, Comarch
Agnieszka Pasich Zastępca Kierownika Działu Rynku Kapitałowego i Ubezpieczeń, Comarch
Magdalena Raczek-Kołodyńska Wiceprezeska Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
19:30 - 20:00
Kameralne spotkanie z Michałem Żebrowskim, Aktorem i Dyrektorem Teatru 6.piętro
Udział tylko dla Członków Zwyczajnych Stowarzyszenia
Michał Żebrowski Aktor i Dyrektor Teatru 6.piętro
20:00 - 22:00
Wieczorna Gala
  • Uroczysta kolacja
  • Wystąpienie Gościa Specjalnego - Michała Żebrowskiego, Aktora i Dyrektora Teatru 6.piętro
  • Zabawa przy muzyce
Michał Żebrowski Aktor i Dyrektor Teatru 6.piętro
07:00 - 08:30
Śniadanie (dla osób korzystających z noclegu)
09:00 - 10:30
Pierwsza tura warsztatów w grupach
10:30 - 11:00
Przerwa kawowa
11:00 - 12:30
Druga tura warsztatów w grupach
12:30 - 13:30
Lunch
13:30 - 15:00
Dyskusja panelowa: Nowe wymogi wobec spółek i ich władz
  • Przegląd najważniejszych zmian
  • Bezpieczeństwo prawne członków władz spółki
  • Zarządzanie ryzykiem regulacyjnym
Uczestnicy:
Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Robert Wąchała Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Prelegent: 
Magdalena Raczek-Kołodyńska Wiceprezeska Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Partnerzy Instytucjonalni
Partnerzy Merytoryczni
Partnerzy Strategiczni
Partnerzy Główni
Partner Wspierający
Partnerzy Technologiczni
Patroni Medialni
Jakub Makurat

Jakub Makurat

Dyrektor Generalny, Ebury

Życiorys

OPIS WARSZTATU

Tematy poruszane podczas warsztatu:

  • Demokratyzacja bankowości transakcyjnej
  • Bank a Fintech w 2019
  • Rozwój technologii w usługach finansowych
  • Globalne możliwości zarządzania środkami finansowymi poprzez rozwiązania Fintech
  • Alternatywne źródła finansowania działalności międzynarodowej
  • Jak wygląda przyszłość rozliczeń międzynarodowych
Michał Borowski

Michał Borowski

Partner w zespole podatków pośrednich, CRIDO

Życiorys
Anna Pęczyk-Tofel

Anna Pęczyk-Tofel

Manager, Dział Doradztwa Podatkowego Crido Taxand

Życiorys
Anna Wcisło

Anna Wcisło

Partner w zespole cen transferowych, CRIDO

Życiorys
Mateusz Stańczyk

Mateusz Stańczyk

Partner w zespole CIT oraz transakcji i restrukturyzacji, CRIDO

Życiorys

OPIS WARSZTATU

Tematy poruszane podczas warsztatu:

Zmiany w VAT. Jesień 2019 r. i początek 2020 r.
  • biała lista podatników
  • obowiązkowy split-payment
  • Quick fixes – czyli zmiany w obrocie towarowym w UE
MDR i podatek u źródła – nowe regulacje, nowe obowiązki
  • obecny stan regulacji i praktyki
  • czy jest jasność po objaśnieniach?
  • co dalej – objaśnienia 2.0 czy nowelizacja?
Nowa jakość cen transferowych
  • Dokumentacja TP to już nie problem, więc czym się teraz martwić
  • Rynkowość transakcji
  • Recharakteryzacja transakcji – GAAR w wydaniu TP
  • Restrukturyzacje
  • Benchmarki i TP-R
Aktualne i przewidywane trendy w kontroli – czyli na jakie ryzyka należy się przygotować?
  • Obszary kontrolowane u podatników;
  • Najważniejsze ryzyka związane z kontrolami;
  • Negatywny wpływ kontroli na cashflow podatników.

Piotr Biernacki

Piotr Biernacki

Przewodniczący Komitetu Zrównoważonego Rozwoju

Życiorys
Dariusz Deja

Dariusz Deja

Dyrektor Sprzedaży i Dystrybucji Międzynarodowej, Grupa Adamed

Życiorys
Marcin Grott

Marcin Grott

Radca Prawny, Kancelaria EY Law

Życiorys
Michał Balicki

Michał Balicki

Adwokat, Kancelaria EY Law

Życiorys
Zbigniew Pindel

Zbigniew Pindel

Starszy Menedżer Ernst & Young Law Tałasiewicz, Zakrzewska i Wspólnicy

Życiorys
Piotr Wysocki

Piotr Wysocki

Partner, Praktyka Podatkowa Baker & McKenzie

Życiorys
Piotr Tatara

Piotr Tatara

Senior Associate, Baker McKenzie Krzyżowski i Wspólnicy Spółka Komandytowa

Życiorys
Piotr Maksymiuk

Piotr Maksymiuk

Senior Associate, Baker McKenzie Krzyżowski i Wspólnicy Spółka Komandytowa

Życiorys

OPIS WARSZTATU

 

Agata Bednarczyk
Kontakt ws. Wydarzenia

Agata Bednarczyk

Manager ds. Konferencji
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

tel.: 501 188 438

e-mail: agata.bednarczyk@seg.org.pl

Magdalena Cieciura
Kontakt ws. Członkostwa w SEG

Magdalena Cieciura

Specjalista ds. Współpracy z Emitentem
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

tel.: 512 588 425

e-mail: magdalena.cieciura@seg.org.pl

Data aktualizacji: 2021-08-27

Zobacz również:

Szybkie menu