Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych oraz kancelaria PCS Paruch Chruściel Schiffter mieli przyjemność zaprosić na webinarium „Obowiązki pracodawcy w kontekście pracy „normalnej” i zdalnej”, które odbyło się 5 maja 2020 roku w godz. 11:00-12:30.
Praca zdalna nie została uregulowana w ogólnych przepisach prawa pracy. Pojęcie to pojawiło się jedynie w specjalnych przepisach wprowadzonych na czas epidemii koronawirusa – nie zostało jednak w żaden sposób wyjaśnione lub doprecyzowane. Obserwując najnowsze trendy w obszarze HR, jesteśmy przekonani, że rynek pracy dynamicznie wkracza w erę zdalnego świadczenia pracy. Dlatego też pracodawcy powinni zwrócić uwagę na ciążące na nich obowiązki związane z wykonywaniem pracy zdalnej oraz podjąć odpowiednie kroki zmierzające do minimalizacji związanego z tym ryzyka.
Podczas webinarium omówione zostały takie zagadnienia, jak:
- Obowiązki z zakresu BHP ciążące na pracodawcy w związku z poleceniem pracownikowi wykonywania pracy zdalnej
- Potrzeba uregulowania zasad świadczenia pracy zdalnej w przepisach wewnątrzzakładowych
- Sprzęt, który należy zapewnić pracownikowi wykonującemu pracę zdalną
- Dbanie o bezpieczeństwo danych oraz informacji przy pracy zdalnej
- Miejsce świadczenia pracy zdalnej oraz rozliczanie czasu pracy
Dodatkowe informacje
Webinarium skierowane było do członków zarządów, a także przedstawicieli działu HR i kadr w spółkach giełdowych.