Język: PL | EN Czcionka: A A+ A + + Kontrast: Kontast Kontast Kontast Kontast

Parkiet, Mirosław Kachniewski, Koniec sztucznej zieleni

Data publikacji: 2023-08-17

Prezes Zarządu Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych, Mirosław Kachniewski, napisał felieton do Parkietu: 

"Rosnące zaniepokojenie konsumentów zanieczyszczeniem środowiska spowodowało, że producenci starają się prezentować swoje produkty w sposób możliwie „zielony”. Proces ten niekoniecznie idzie w parze z rzeczywistym poziomem przyjazności dla środowiska naturalnego i dotychczas nie za bardzo były narzędzia, aby to kontrolować, ale na naszych oczach zaczyna się to bardzo dynamicznie zmieniać. Greenwashing polega na sztucznym wywoływaniu nieprawdziwego wrażenia, że dane przedsiębiorstwo lub jego produkt są „zielone”, tj. powstają w sposób możliwie przyjazny dla środowiska naturalnego. Dotychczas taki proceder był całkowicie bezkarny, a niekiedy nawet nieuświadomiony, kiedy sami producenci nie znali rzeczywistego śladu środowiskowego wytwarzanych produktów. Teraz będziemy mieć dostęp do dużo szerszych danych i pojawią się mechanizmy rynkowe oraz regulacje pozwalające na weryfikację tego typu deklaracji."  

Zachęcamy do lektury felietonu w Parkiecie (2023-08-17, str. 16) oraz na parkiet.com 

Data aktualizacji: 2023-08-17

Zobacz również:

Szybkie menu