

W listopadowym wydaniu miesięcznika "Akademia Parkietu dla Początkującego Inwestora" znalazł się artykuł pt. "(Nie)świadomość klimatyczna polskich spółek", w którym na pytania Wiceprezes Zarządu Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych, Magdaleny Raczek-Kołodyńskiej, odpowiadają: Katarzyna Starzycka (Senior Sustainability Specialist w MATERIALITY), Artur Gazda (Senior ESG Reporting Specialist w MATERIALITY), WITOLD DŻUGAN (Dyrektor Pionu Certyfikacji, członek Zarządu Bureau Veritas Polska). W artykule odnaleźć można odpowiedzi na pytania:
- Które spółki zostały objęte badaniem CCA?
- Jaka była metodyka badania? Czy wyróżnione zostają spółki, które podejmują najwięcej działań w kwestiach klimatycznych?
- Jak wyniki badania mają się do wyników z lat wcześniejszych?
- Które kryteria wypadły najlepiej?
- Z czym spółki poradziły sobie najgorzej?
- Które branże zrobiły największy postęp w raportowaniu zagadnień klimatycznych w stosunku do roku ubiegłego?
- Z czego mogą wynikać te dysproporcje pomiędzy branżami?
- Czy na podstawie badania można wskazać najlepsze praktyki raportowania kwestii klimatycznych?
- Jakie trendy w raportowaniu zagadnień klimatycznych są widoczne w wynikach spółek świadomych klimatycznie?
- Co spółki, które nie są jeszcze świadome klimatycznie, mogą zrobić, by nimi się stawać?
- Jak spółka może sprawdzić swoje wyniki?
Zachęcamy do lektury miesięcznika.