VIII Kongres HR Spółek Giełdowych SEG

Opis

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych miało przyjemność zaprosić na VIII Kongres HR Spółek Giełdowych SEG, podczas którego zajęliśmy się zagadnieniami istotnymi z punktu widzenia działów HR spółek giełdowych. Kongres odbył się w dniach 24-25 kwietnia 2019 roku w Centrum Kongresowym Hotelu Warszawianka w Jachrance.

Pierwszego dnia Kongresu odbyły się 3 bloki tematyczne – motywacja pracowników; zmiany regulacyjne dotyczące pracowników i pracodawców oraz technologia i cyfryzacja w obszarze HR.

Podczas pierwszej sesji plenarnej omówiono takie kwestie, jak: programy dla pracowników i zarządzanie świadczeniami w spółce; programy innowacji pracowniczych jako element motywacyjny oraz programy motywacyjne oparte o akcje.

Druga część obejmowała problematykę kluczowych zmian regulacyjnych. Eksperci dyskutowali na takie tematy, jak: rola HR w compliance; wdrażanie PPK z korzyścią dla spółki i pracowników, zmiany w zakresie prawa pracy oraz Post - RODO.

W ostatnim bloku skoncentrowaliśmy się przede wszystkim na zagadnieniach związanych z technologią i cyfryzacją w obszarze HR. Uczestnicy dowiedzieli się kiedy „sztuczny inteligent” staje się pracownikiem oraz poznali nowe technologie w zakresie doskonalenia zawodowego i cyfrową transformację HR w praktyce.

Po części merytorycznej wszystkich zaprosiliśmy do udziału w warsztatach integracyjnych - ratowanie zdrowia i życia. Zwieńczeniem dnia była Wieczorna Gala z uroczystą kolacją oraz zabawą przy muzyce.

Drugiego dnia Kongresu zaprosiliśmy natomiast na dwie tury  warsztatów tematycznych, które pozwoliły zdobyć narzędziową wiedzę ułatwiającą podejmowanie codziennych wyzwań.

Wydarzenie gwarantowało wysoki poziom merytoryczny, ale również był bardzo ważny dla integracji środowiska związanego z rynkiem kapitałowym w Polsce.

Videorelacja z Kongresu

Video

Zapraszamy do zapoznania się z poprzednią edycją Kongresu HR:

  • Pełna relacja z wydarzenia

https://seg.org.pl/pl/vii-kongres-hr-spolek-gieldowych-seg

  • Videorelacja z VII Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG

Video

Program

24 KWIETNIA 2019 (środa)

11:00-11:45 Rejestracja gości i powitalna kawa
11:45 - 12:00

Otwarcie Kongresu

dr Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

BLOK I: Motywacja pracowników

12:00-13:00

Motywacja pracowników

  • Programy dla pracowników i zarządzanie świadczeniami w spółce
  • Programy innowacji pracowniczych jako element motywacyjny
  • Programy motywacyjne oparte o akcje

dr Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

Marek Gadacz, Partner, Doradca Podatkowy, CRIDO
Marta Kolimaga, Hype Innovation Partner
Robert Moreń, Dyrektor ds. Komunikacji, Benefit Systems

13:00 - 14:00

Lunch

BLOK II: Zmiany regulacyjne dotyczące pracowników i pracodawców

14:00-15:50

Rola HR w compliance

  • Znaczenie ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych dla działów HR – jakie nowe wyzwania czekają działy HR w nowym podejściu do compliance?
  • Rola HR w wykazywaniu należytej staranności
  • Jak żyć z sygnalistami w dobie nowych regulacji?
Magdalena Raczek-Kołodyńska, Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Justyna Korycka, Partner, Adwokat, Olesiński & Wspólnicy
Salwador Milczanowski, Senior Counsel, Adwokat, Olesiński & Wspólnicy
 
Wdrażanie PPK z korzyścią dla spółki i pracowników
  • Procedura wyboru i wdrażania PPK
  • Jakie elementy oceny są ważne dla spółki i dla pracowników
  • Koszty związane z PPK

dr Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Łukasz Kwiecień, Wiceprezes Zarządu, PKO TFI


Zmiany w zakresie prawa pracy

  • Najnowsze zmiany regulacyjne
  • Konieczne działania po stronie spółek
  • Minimalizacja negatywnych konsekwencji

Piotr Biernacki, Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

Karolina Schiffter, Adwokat, Partner, Kancelaria Raczkowski Paruch

Post - RODO

  • Zarządzanie danymi osobowymi w działach HR po wejściu w życie RODO w praktyce
  • Spodziewane działania UODO
  • Przegląd procedur i baz, które należy robić cyklicznie
Magdalena Raczek-Kołodyńska, Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Maciej Mackiewicz, Adwokat, Partner, Szef Praktyki Technologie, Ochrona Danych i Forensic, Kochański i Partnerzy
 

Zatrudnienie i płace a regulacje antymonopolowe

  • Co prawo konkurencji ma wspólnego z HR?
  • O czym dział HR może rozmawiać z konkurencją?
  • Którzy członkowie działu HR mogą ponieść indywidualną karę antymonopolową?

Piotr Biernacki, Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Agnieszka Stefanowicz-Barańska, Radca Prawny, Partner, Dentons

15:50-16:30

Przerwa kawowa

BLOK III: Technologia i cyfryzacja w obszarze HR

16:30-17:30

Sztuczna inteligencja

  • Jakie mogą być kompetencje „sztucznego” pracownika
  • Koszty a efektywność AI
  • Czy sztuczna inteligencja jest zagrożeniem dla „normalnych” pracowników
Piotr Biernacki, Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Jacek Krajewski, Business Development Manager, Emplocity
 

Nowe technologie w zakresie doskonalenia zawodowego

  • Atrakcyjne sposoby podnoszenia kwalifikacji
  • Analiza efektywności działań w tym zakresie
  • Możliwości weryfikacji zdobytej wiedzy
dr Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Piotr Paszczyk, Prezes Zarządu, APN Promise
Tomasz Siemek, Prezes Zarządu, CloudTeam

Cyfrowa transformacja HR w praktyce

  • Cyfrowe narzędzia wspierające rekrutację i rozwój pracowników
  • Budowanie zaangażowania pracowników za pomocą narzędzi IT cyfrowych m .in platform do pulsowego badania opinii i zbierania feedbacku od pracowników
  • Narzędzia cyfrowe wspierające skuteczność szkoleń tradycyjnych – tzw. Learning reinforcement

Magdalena Raczek-Kołodyńska, Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

Romeo Grzębowski, Chief Inspiration Officer, Extended Tools Polska

18:00-19:30

Warsztaty integracyjne – ratowanie zdrowia i życia

 

W podziale na drużyny, uczestnicy będą zarówno zdobywać umiejętności udzielania pierwszej pomocy, jak także rywalizować na 5 stacjach - symulacjach zdarzeń, takich jak:

  • pomoc nieprzytomnym
  • reanimacja z AED
  • wypadek na klatce schodowej
  • pomoc dzieciom
  • akcja w pokoju hotelowym
20:00

Wieczorna Gala

 25 KWIETNIA 2019 (czwartek)

7:30 - 8:30 Śniadanie (dla osób korzystających z noclegu)
9:00 - 10:30 Pierwsza tura warsztatów tematycznych
10:30 - 11:00 Przerwa kawowa
11:00 - 12:30 Druga tura warsztatów tematycznych
12:30 - 13:30 Lunch
 13:30-14:30 Nowe wyzwania HR w spółce giełdowej
  • Procedury dotyczące wszystkich pracowników (sygnaliści, antykorupcja etc.)
  • Zagadnienia pracownicze w raportach niefinansowych
  • Przewidywane zmiany na rynku pracy
Moderator:

dr Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych


Paneliści:
Piotr Biernacki, Prezes Zarządu, Fundacja Standardów Raportowania 
Irena Dawid-Olczyk, Prezes Zarządu, Fundacja Przeciwko Handlowi Ludźmi i Niewolnictwu "La Strada”
Jarosław Grzegorz, Associate Partner w Dziale Zarządzania Ryzykiem Nadużyć EY w Polsce

Partnerzy

 Partnerzy
benefir_systems_small.png crido_logo_rgb_nowe_small_0.png


extended_tools_logo_rgbsmll.jpg 

 kp2018pl_small.png medium_olesinski_logo_olesinski_rgb.png
raczkowski_small_1.png
 Partnerzy Technologiczni

  promise_grupa-apn-promise_cmyk-300dpi_sm

 

unicomp.jpg

Partner Instytucjonalny
  pko_small.jpg
Patroni Medialni
logo_miesiecznik_benefit.png business_women.png logo_gl_na_bialym_tle.png
hr_biznes_partner_small.jpg
 
logo-hr-polska_small.png logo_inwestycje_krzywe_1_thumb150.jpg
marka-pracodawcy-patrona-male.jpg  my_company.png logo_pap_biznes.jpg
 personel-i-zarzadzanie-small.jpg rekruter-logo-black.png relacje_inwestorskie.png
 
 rz_logo_male.jpg logo_stockwatch_thumb150.jpg strefainwestorow.pl-plain-logo-white-bg-
  wprost_logo_100px_rgb.png  

Warsztaty

Grupa I
Odpowiedzialność podmiotów zbiorowych: rola HR w wykazywaniu należytej staranności

salwador-milczanowski_pl.jpgSalwador Milczanowski

 

Adwokat, Senior Counsel

Olesiński & Wspólnicy

 

Życiorys

tomasz-wroblewski_small.jpgTomasz Wróblewski

 

Adwokat, Manager

Olesiński & Wspólnicy

 

Życiorys

 

Opis warsztatu

Prawidłowe zarządzanie zgodnością to obecnie podstawa funkcjonowania każdej nowoczesnej spółki. Rola działów HR w tym procesie jest kluczowa, zwłaszcza w obszarze wykazania należytej staranności całej organizacji. Jest szczególnie istotna w kontekście przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych. Stanie się jeszcze ważniejsza, po wejściu w życie planowanej nowelizacji tej ustawy.  

W trakcie warsztatu porozmawiamy o:

  • ustawowej przesłance należytej staranności i procesowej roli HR w wykazywaniu braku tzw. nieprawidłowości w organizacji braku winy w wyborze i nadzorze nad sprawcami potencjalnych nadużyć;
  • jak przystąpić do audytu podziału odpowiedzialności w organizacji;
  • jakie formalne zasady komunikacji pomiędzy HR a Zarządem warto wdrożyć;
  • jak modelowo ułożyć udział działu HR przy zgłoszeniach otrzymywanych od sygnalistów;
  • jak HR powinien angażować się w ochronę wewnętrznego sygnalisty;
  • czy warto wprowadzać politykę rekrutacyjną i nadzorczą.

Planowany warsztat ma służyć dyskusji i wymianie poglądów. Stawiamy na praktyczne przykłady (case study).

Grupa II
Programy motywacyjne i systemy kafeteryjne – kontrowersje wokół opodatkowania i oskładkowania

marek_gadacz_small.jpg

Marek Gadacz

Partner, Doradca Podatkowy

CRIDO

Życiorys

Opis warsztatu

Program motywacyjny to jedno z narzędzi często wykorzystywanych przez pracodawców. Z uwagi na rozłożenie w czasie (nawet kilka lat) potencjalnych korzyści tego typu plany pełnią również funkcje retencyjne. Dlatego obok kwestii biznesowych istotne jest opodatkowanie i oskładkowanie dochodów z planu. Podczas warsztatów omówimy rodzaje planów motywacyjnych oraz ich konsekwencje podatkowe i ZUS. Pokażemy jakie plany mogą korzystać z 19% opodatkowania.
Systemy kafeteryjne są coraz częściej stosowane jako element uatrakcyjnienia pakietu wynagrodzeń. Wielu pracodawców boryka się jednak z konsekwencjami PIT czy ZUS od udostępnionych świadczeń.  Warsztaty będą okazją do omówienia praktycznych kwestii związanych opodatkowaniem i oskładkowaniem różnych benefitów przyznawanych w ramach programów kafeteryjnych.

Grupa III
Narzędzia doskonalenia zawodowego pracowników w procesach transformacji cyfrowej organizacji

siemek_tsmall.jpg

Tomasz Siemek

Prezes CloudTeam
Grupa APN Promise



Życiorys

Opis warsztatu

 

Celem warsztatów jest przedstawienie możliwości technologicznych dla poszczególnych metod wsparcia nauczania. Adresatem jest każda osoba mająca udział w procesie podnoszenia kompetencji jak równiej w ich weryfikacji. Pokazane zostaną możliwości zaspokojenia potrzeb edukacyjnych dla różnych obszarów wiedzy i zróżnicowanej kompetencyjnie grupy odbiorców.

Osoby uczestniczące w warsztatach oprócz przykładów zastosowania technologii informatycznych, poznają ich wpływ na poszczególne, oczekiwane poziomy rozwoju pracownika. Poruszone zostaną zagadnienia ‘’klasy odwróconej”, „odczłowieczenia” oraz przyrostowości i modularności. Korzyści płynące z warsztatu to usystematyzowanie wiedzy połączone z optymalizacją metod nauczania. Warsztat będzie wzbogacony przykładami scenariuszy podnoszenia i utrzymania kwalifikacji pracownika.

Grupa IV
Świadczenia pozapłacowe to dla firmy opłacalna inwestycja


robert_moren_small.jpg

Robert Moreń

Dyrektor ds. Komunikacji

Benefit Systems

 

Życiorys

Opis warsztatu

 

Wydatek na benefity pozapłacowe firmy traktują zazwyczaj jako koszt. Tymczasem, przy odpowiednim wykorzystaniu benefitów, jest to dla firmy opłacalna inwestycja. Wzmacnia lojalność pracowników, a także ich efektywność, satysfakcję z wykonywanych zadań oraz opinię o pracodawcy. Są też korzyści całkowicie wymierne: użytkownicy kart sportowych są zdrowsi i na zwolnieniach lekarskich przebywają średnio 5 dni rocznie mniej niż pracownicy nie uprawiający aktywności fizycznej, a to oznacza dla firmy średnio 2350 zł oszczędności z tytułu mniejszych kosztów ubezpieczenia zdrowotnego. W ramach warsztatów porozmawiamy o zakresie rynku świadczeń pozapłacowych oraz o nowych trendach w tym obszarze.

Grupa V
PPK z PKO TFI - prosto i wygodnie

lukasz_kwiecien_warsztat.jpgŁukasz Kwiecień


Wiceprezes Zarządu

PKO TFI

 

Życiorys

pko_tfi_piotr_zak_warsztat.jpg

Piotr Żak


Dyrektor ds. Klientów Instytucjonalnych

PKO TFI

 

Życiorys

Opis warsztatu

W ciągu kilku najbliższych tygodni firmy zatrudniające powyżej 250 osób będą zobowiązane do wdrożenia Pracowniczych Planach Kapitałowych. Podczas warsztatów usystematyzujemy aktualną wiedzę o PPK oraz przedstawimy przykładowe harmonogramy skutecznego wprowadzenia PPK do firmy. Pokażemy na co warto zwrócić uwagę przy wyborze instytucji finansowej, która będzie zarządzała gromadzonymi środkami. Przedstawimy narzędzia informatyczne, które pozwolą aby PPK były maksymalnie proste i wygodne zarówno z perspektywy Pracodawcy jak i Pracownika.

 Grupa VI
 Jak budować zaangażowanie pracowników wykorzystując cyfrowe narzędzia HR?

romeo_grzebowski_small.jpgRomeo Grzębowski


Chief Inspiration Officer
Extended Tools Polska

 

Życiorys

Opis warsztatu

 

Podczas warsztatu porozmawiamy o kluczowych zjawiskach wpływających obecnie na zaangażowanie pracowników m.in. Świat VUCA, rynek pracownika, zmiany pokoleniowe i rewolucja cyfrowa, pokażemy najnowsze trendy w badaniu zaangażowania i jak cyfrowe technologie zmieniają najlepsze praktyki w tym zakresie.

Poćwiczymy też wybór i definiowanie angażujących pytań na przykładzie modelu HIVE.

Pokażemy praktyczne zastosowanie cyfrowych narzędzi HR takich jak FinxS, Hive, czy Mindmarker w procesach angażowania pracowników.

 Grupa VII
 Zabezpieczenie przed roszczeniami o mobbing i dyskryminację

grzegorz_ruszczyk.jpgGrzegorz Ruszczyk


Radca Prawny, Partner

Kancelaria Raczkowski Paruch

 

Życiorys

Opis warsztatu

 

Podczas warsztatu zostaną omówione takie tematy, jak:

  • Mobbing i dyskryminacja – kiedy występuje.
  • Obowiązek przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji – co oznacza i jaki jest jego zakres.
  • Jakie działania należy podjąć.
  • Katalog potencjalnych roszczeń i zakres odpowiedzialności.
  • Co robić kiedy pracownik zgłosi mobbing lub dyskryminację

Kontakt

Kontakt w sprawie Kongresu:

0001_na_strone_www_small_0.jpgAnna Grałek
Koordynator Kongresu HR
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
tel.: 502 545 550
e-mail: agralek@seg.org.pl



Kontakt w sprawie członkostwa w SEG:

magda_c_konf.jpgMagdalena Cieciura
Specjalista ds. Współpracy z Emitentem
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
tel.: (22) 826 26 89
e-mail: magdalena.cieciura@seg.org.pl



 

 

Zdjęcia dla wydarzeń: 
Ostatnia aktualizacja 19/06/2019
Podziel Się