Konkurs „Raporty Społeczne” 2013 rozstrzygnięty

Kategoria: 
Patronaty SEG
03/12/2013

Laureatem tegorocznej edycji została firma: CEMEX Polska Sp. z o. o., wyróżnienia otrzymały firmy: GlaxoSmithKline Pharmaceuticals SA, Grupa Żywiec S.A., Kompania Piwowarska S.A., Orange Polska, Powszechny Zakład Ubezpieczeń SA. Nagrodzone projekty charakteryzowały się m.in. kompletnością, wiarygodnością oraz komunikacją dobraną do grup odbiorców.

Podsumowanie siódmej edycji konkursu „Raporty Społeczne” 2013 odbyło się 3 grudnia w Ministerstwie Gospodarki podczas uroczystej konferencji. Konkurs Raporty Społeczne to inicjatywa mająca na celu upowszechnianie idei raportowania kwestii odpowiedzialnego biznesu (CSR), zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i zaangażowania społecznego, skierowana do firm i innych organizacji.

Spośród 32 nadesłanych projektów konkursowych nagrodzonych zostało 5 najlepiej sporządzonych raportów. Każdy z nagrodzonych raportów spełniał kryteria wiarygodności i kompletności prezentując swoje działania, biorące pod uwagę interes społeczeństwa i środowiska. Jury wyróżniło również 5 firm za m.in. włączenie do raportu analizy wpływu ekonomicznego i podatkowego na gospodarkę i społeczeństwo, czy mierzenie efektywności działań społecznych.

Nagroda główna:

Nazwa firmy: CEMEX Polska Sp. z o. o.

Tytuł raportu: Raport zrównoważonego rozwoju CEMEX Polska 2011-2012. Jury nagrodziło raport za łańcuch wartości, przejrzystą strukturę, zwięzłość i wyważenie treści.

Najlepszy debiut:

Nazwa firmy: ING Bank Śląski S.A.

Tytuł raportu: ING SZTUKA ODPOWIEDZIALNOŚCI Raport Odpowiedzialności Społecznej ING Banku Śląskiego S.A. 2011-2012

Nagroda Ministerstwa Gospodarki:

Nazwa firmy: Orange Polska

Tytuł raportu: Raport Społecznej Odpowiedzialności Orange Polska 2012. Ministerstwo przyznało nagrodę firmie Orange Polska za nieustanne podwyższanie standardów w zakresie działań na rzecz społecznej odpowiedzialności na polskim rynku.

Nagroda dziennikarzy:

Nazwa firmy: CEMEX Polska Sp. z o. o.

Tytuł raportu: Raport zrównoważonego rozwoju CEMEX Polska 2011-2012. Jury dziennikarzy doceniło raport za kompleksowość treści, przejrzystość i zwięzłość.

Nagroda internautów:

Nazwa firmy: Tauron Polska Energia S.A.

Tytuł raportu: Raport zrównoważonego rozwoju Grupy TAURON 2012

Wyróżnienia:

Nazwa firmy: Grupa Żywiec S.A.

Tytuł raportu: Raport Społeczny Grupy Kapitałowej Żywiec S.A. za rok 2012. Jury wyróżniło raport za włączenie do raportu analizy wpływu ekonomicznego i podatkowego na gospodarkę i społeczeństwo.

Nazwa firmy: Kompania Piwowarska S.A.

Tytuł raportu: RAPORT ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU KOMPANII PIWOWARSKIEJ 2013. Jury wyróżniło raport za kompleksowe zaraportowanie w obszarze łańcucha wartości w oparciu o standard GRI G4.

Nazwa firmy: Powszechny Zakład Ubezpieczeń SA

Tytuł raportu: PZU 2.0 Zmieniamy się na dobre. Jury doceniło skok jakościowy w poziomie raportowania.

Nazwa firmy: Orange Polska

Tytuł raportu: Raport Społecznej Odpowiedzialności Orange Polska 2012. Jury wyróżniło raport za mierzenie efektywności działań społecznych.

Nazwa firmy: GlaxoSmithKline Pharmaceuticals SA

Tytuł raportu: Raport Społeczny 2011-2012. Jury wyróżniło raport za połączenie wartości merytorycznej z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznym.

Konkurs Raporty Społeczne 2013

Pierwsza edycja konkursu miała miejsce w 2007 roku. Organizatorami projektu są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC oraz SGS. W jury konkursu zasiadają eksperci reprezentujący różne środowiska i instytucje

Organizatorzy: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC, SGS

Patroni: Ministerstwo Gospodarki, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

Ostatnia aktualizacja 09/12/2013
Podziel Się