VII Kongres HR Spółek Giełdowych SEG

Relacja z wydarzenia: 

seg_video_0.png

Nagranie video

Relacja z Kongresu

seg_materialy_0.png

 

 

Prezentacja DLA Piper

Prezentacja RODO

Prezentacja Crido

Prezentacja APN Promise

Prezentacja Enxoo

 

Kolejna, 8. edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG zaplanowana jest na 24-25 kwietnia 2019 roku. Już dzisiaj serdecznie Państwa zapraszamy!

Opis

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych miało przyjemność zaprosić na VII Kongres HR Spółek Giełdowych SEG, podczas którego zajmowaliśmy się zagadnieniami istotnymi z punktu widzenia działów HR spółek giełdowych. Kongres odbył się w dniach 18-19 kwietnia 2018 roku w Centrum Kongresowym Hotelu Warszawianka w Jachrance.

Pierwszy dzień Kongresu rozpoczął się debatą inauguracyjną dotyczącą roli HR w spółce giełdowej. Następnie odbyły się 3 bloki tematyczne - nowe wyzwania dla działów HR, działania HR wobec zmian regulacyjnych oraz RODO.

Podczas pierwszej sesji plenarnej poruszyliśmy takie kwestie, jak: pokolenie Millenialsów, transformacja cyfrowa w zarządzaniu HR oraz rekrutacja pracowników. W trakcie drugiej sesji plenarnej skoncentrowaliśmy się przede wszystkim na zagadnieniach związanych ze zmianami regulacyjnymi oraz ich konsekwencjami dla HR. W ostatnim bloku omówiliśmy jak RODO zmieni zarządzanie danymi osobowymi, prezentując niezbędne działania po stronie spółki.

Tematów do dyskusji było oczywiście bardzo wiele i nie wszystkie udało się zamieścić w programie Kongresu. Część z nich była zatem dyskutowana podczas rozmów kuluarowych oraz w mniej formalnej atmosferze, przy kolacji.

Po części merytorycznej zaprosilśmy uczestników do zabawy integracyjnej: motywacja i team buliding w praktyce. Zwieńczeniem dnia była Wieczorna Gala z uroczystą kolacją oraz zabawą przy muzyce.

Drugiego dnia Kongresu odbyły się na dwie tury  warsztatów tematycznych, które pozwoliły zdobyć narzędziową wiedzę ułatwiającą podejmowanie codziennych wyzwań.

Wydarzenie gwarantował wysoki poziom merytoryczny, ale również był bardzo ważny dla integracji środowiska związanego z rynkiem kapitałowym w Polsce.

Videorelacja z Kongresu

Video

Zapraszamy do zapoznania się z poprzednią edycją Kongresu HR:

  • Pełna relacja z wydarzenia

http://seg.org.pl/pl/kongres-hr-spolek-gieldowych-seg

Program

18 KWIETNIA 2018 (środa)

10:30-11:45 Rejestracja gości i powitalna kawa
11:45-12:00

Otwarcie Kongresu
dr Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

BLOK I:  Nowe wyzwania działów HR

12:00-13:00

DETEKTORY ŚCIEMY, czyli jak zatrzymać Millenialsów (i nie tylko) w firmie?

  • Czy Millenialsi są leniwi
  • Jak zatrzymać Millenialsów w firmie
  • Jakie praktyki menedżerskie i narzędzia HR przestały działać
  • Co warto wprowadzić w zamian

Romeo Grzębowski, Prezes Zarządu, Extended DISC Polska

 

Transformacja cyfrowa w zarządzaniu HR
  • Geneza transformacji cyfrowej w zarzadzaniu HR
  • Transformacja cyfrowa w zarządzaniu HR w praktyce
  • Korzyści płynące z transformacji cyfrowej w HR

Piotr Biernacki, Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

Robert Augustyniak, Partner, Enxoo

Jak i skąd? Skuteczne zatrudnianie pracowników w szybko zmieniającym się świecie

  • Dla nas ‘DZISIAJ” to dla nich „POJUTRZE”
  • Nowe podejście do kandydatów: potrzeby pracodawcy vs odzew rynku
  • Nowe kierunki poszukiwań

Magdalena Raczek-Kołodyńska, Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Waldemar Paturej, CEO, Grupa HRC S.A.

13:00-14:00

Lunch

BLOK II: Działania HR wobec zmian regulacyjnych

14:00-15:30

Co zmieni się w prawie pracy

  • Najnowsze i planowane zmiany w prawie pracy
  • Konsekwencje dla przedsiębiorstw
  • Konsekwencje dla HR

Agnieszka Lechman-Filipiak, Partner, Radca Prawny, Kancelaria DLA Piper Wiater
Piotr Biernacki, Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

 

Wysyłamy pracownika za granicę – o czym powinniśmy pomyśleć?

  • Kwestie HR
  • Kwestie ZUS
  • Kwestie podatkowe

Magdalena Raczek-Kołodyńska, Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Marek Gadacz, Partner, Doradca Podatkowy, Crido Taxand

Wyzwania wynikające z reformy emerytalnej

  • Nowe obowiązki wynikających ze zmian przepisów emerytalnych
  • Pracowniczy program emerytalny vs. pracowniczy plan kapitałowy
  • Pracownicze programy emerytalne, a wizerunek pracodawcy i jego pozycja na rynku pracy

Piotr Biernacki, Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Tomasz Fronczak, Dyrektora Biura Programów Emerytalno-Oszczędnościowych, TFI PZU SA


Pozafinansowe systemy motywacyjne

  • Źródła motywacji pozafinansowej
  • Przywództwo ery przemysłowej kontra przywództwo ery wiedzy
  • Metoda bitowa w zarządzaniu – małe gesty i wielkie efekty

dr Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Mariusz Bonk, Dyrektor ds. Rozwoju, Kontekst HR International Group

15:30-16:00

Przerwa kawowa

BLOK III: RODO

16:00-17:00 Jak RODO zmieni zarządzanie danymi osobowymi – niezbędne działania po stronie spółki
  • Najważniejsze konsekwencje dla przedsiębiorstw
  • Niezbędne działania po stronie spółki
  • Specyfika RODO w spółce giełdowej

Magdalena Raczek-Kołodyńska, Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Mateusz Borkiewicz, Adwokat, Manager, Olesiński & Wspólnicy
Magdalena Kaleta-Maniak, Senior Consultant, Prawnik, Olesiński & Wspólnicy

Zarządzanie danymi osobowymi przy wsparciu IT

  • Jaka część działań możemy delegować na system IT
  • Na ile zwalnia to z odpowiedzialności
  • Wsparcie IT w spółce giełdowej

Paweł Wala, Wiceprezes Zarządu, SI-Consulting
Piotr Biernacki, Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

  Wdrażanie RODO - studium przypadku

  • Jak efektywnie wdrożyć ochronę danych osobowych
  • Wyzwania na poziomie grupy kapitałowej
  • Wady i zalety wdrażania RODO w spółce giełdowej

dr Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

Bogusław Kobic, Prezes Zarządu, PCC IT

17:45-19:15

Motywacja i team-building w praktyce

20:00

Wieczorna Gala

 19 KWIETNIA 2018 (czwartek)

7:30 - 8:30 Śniadanie (dla osób korzystających z noclegu)
9:00 - 10:30 Pierwsza tura warsztatów tematycznych
10:30 - 11:00 Przerwa kawowa
11:00 - 12:30 Druga tura warsztatów tematycznych
12:30 - 13:30 Lunch
 13:30-14:30 Jak podnieść znaczenie HR w Twojej firmie
  • Rola HR w zapewnieniu ciągłości działania przedsiębiorstwa
  • Jak znaleźć wspólny język HR i finansów
  • Kluczowe znaczenie HR w raportowaniu niefinansowym

dr Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Piotr Biernacki, Prezes Zarządu, Fundacja Standardów Raportowania

Przemysław Dąbrowski, Prezes Zarządu, Silver Bullet Labs
Beata Tylke, Dyrektor ds. Sprzedaży Ubezpieczeń, Kancelaria Brokerska IRCA

Partnerzy

 Partnerzy
crido_logo_rgb_nowe_small_0.png logo_-_dla_piper.jpg

logo_hrc_small.jpg
 

 medium_olesinski_logo_olesinski_rgb.png  pzu_logo_cmyk_small.jpg
skilo_no_cloud_no_tagline_small.png 
 Partnerzy Technologiczni
 

unicomp.jpg 

  promise_grupa-apn-promise_cmyk-300dpi_sm
Patroni
decora_nowe_logo.png   logo_khr_rgb_small.jpg
logo_-_tatra_holding_2.jpg   logo_yato_small_0.jpg 
Patroni Medialni
logo_miesiecznik_benefit.png logo_gl_na_bialym_tle.png hbrp_i_ican_www_0.jpg
hrownia_logo_small.png  logo-hr-polska_small.png logo_inwestycje_krzywe_1_thumb150.jpg
my-company-polska.png  logo_pap_biznes.jpg parkiet_bez_paska_www.jpg
 personel-i-zarzadzanie-small.jpg rekruter_logo.png relacje_inwestorskie.png
 
 rz_logo_male.jpg logo_stockwatch_thumb150.jpg strefainwestorow.pl-plain-logo-white-bg-
  wprost_logo_100px_rgb.png  

Materiały

Zapraszamy do zapoznania się z materiałami z Kongresu:

  • Benefity pracownicze i źródła ich finansowania, ze szczególnym uwzględnieniem zakładowego funduszu świadczeń socjalnych

Hubert Hajduczenia, Adwokat, DLA Piper Wiater
Michał Synowiec
, Radca Prawny, DLA Piper Wiater

PREZENTACJA

  • Największe wyzwania i pułapki przygotowania do RODO w działach HR - dane osobowe pracowników i kandydatów do pracy po nowemu

Mateusz Borkiewicz, Adwokat, Manager, Olesiński & Wspólnicy

PREZENTACJA

  • Delegowanie pracowników za granicę – jak działać, o czym należy pamiętać? Wybrane zagadnienia z zakresu PIT, ZUS i prawa pracy

Marek Gadacz, Partner, Doradca Podatkowy, Crido Taxand

PREZENTACJA

  • XYZ - Abecadło komunikacji z różnymi pokoleniami

Adam Dolega, Productivity Solutions Consultant, APN Promise SA
Michał Dymek, HR Business Partner, APN Promise SA

PREZENTACJA

  • Transformacja cyfrowa HR w praktyce

Robert Augustyniak, Partner, Enxoo

PREZENTACJA

Warsztaty

Grupa I
Benefity pracownicze i źródła ich finansowania, ze szczególnym uwzględnieniem zakładowego funduszu świadczeń socjalnych

hubert_hajduczenia_0.jpg

Hubert Hajduczenia

 

Adwokat

DLA Piper Wiater


Życiorys

michal_synowiec.jpg

Michał Synowiec

Radca Prawny
DLA Piper Wiater


Życiorys

Opis warsztatu

Celem warsztatów jest omówienie sposobów finansowania benefitów pracowniczych przez pracodawców, w sposób umożliwiający optymalizację kosztów po ich stronie.
Przede wszystkim przedstawione zostaną zasady wydatkowania środków z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, w tym najczęstsze błędy popełniane w tym zakresie przez pracodawców, a także zasady dofinansowywania benefitów ze środków obrotowych, w sposób umożliwiający skorzystanie ze zwolnienia ze składek na ubezpieczenie społeczne.
Dodatkowo omówione zostaną  założenia projektu ustawy o Pracowniczych Planach Kapitałowych, w kontekście dobrowolnych pracowniczych programów emerytalnych, jako jednego z elementów budowania 'employer brandingu'.

Grupa II
Największe wyzwania i pułapki przygotowania do RODO w działach HR - dane osobowe pracowników i kandydatów do pracy po nowemu


mateusz_borkiewicz_small.jpgMateusz Borkiewicz

 

Adwokat, Manager

Olesiński & Wspólnicy


Życiorys

Opis warsztatu

 

Planowane warsztaty, bazując na wielu praktycznych przykładach, mają na celu przede wszystkim wyjaśnienie najczęstszych wątpliwości, przed którymi stają pracownicy działów HR podczas wdrożenia nowego systemu ochrony danych osobowych. Podczas spotkania opowiemy m.in. o zagadnieniach dotyczących:

  •  danych wrażliwych pracowników i ich rodzin, w tym danych biometrycznych,
  •  fizycznej organizacji pracy biura,
  •  kontroli dostępu do pomieszczeń oraz monitoringu w zakładzie pracy,
  •  sposobu ewidencji czasu pracy,
  •  intranetu oraz danych w ramach strony www pracodawcy,
  •  sprzętu służbowego oraz skrzynek pocztowych pracowników,
  •  wymiany informacji w ramach grupy kapitałowej
Grupa III
Delegowanie pracowników za granicę – jak działać, o czym należy pamiętać? Wybrane zagadnienia z zakresu PIT, ZUS i prawa pracy

marek_gadacz_small.jpg

Marek Gadacz

Partner, Doradca Podatkowy

Crido Taxand

Życiorys

lukasz_baczyk_small.jpgŁukasz Bączyk


Starszy menedżer, Doradca Podatkowy

Crido Taxand

 

Życiorys

Opis warsztatu

 

Warsztaty będą okazją do omówienia praktycznych kwestii związanych z delegowaniem pracownika za granicę. W szczególności skupimy się na:

•    konsekwencjach PIT tj. ustalaniu rezydencji podatkowej (również w świetle właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania), miejscu opodatkowania dochodów z pracy, zastosowaniu właściwej umowy o unikaniu opodatkowania, zaliczkach na podatek, opodatkowaniu świadczeń związanych z oddelegowaniem – dietach, przejazdach, noclegach, zwolnieniach podatkowych przysługujących oddelegowanym, koncepcji podatku hipotetycznego i rozliczeniu podatku z pracownikiem;
•    konsekwencjach ZUS – zasadach podlegania ZUS w świetle przepisów UE, uzyskiwaniu certyfikatu A1, kwestii przejęcia obowiązków zagranicznego pracodawcy przez pracownika oddelegowanego do Polski

Poruszymy również kwestie:

•    prawa pracy w kontekście „podróż służbowa a oddelegowanie”
•    aneksu do umowy o pracę dotyczącego oddelegowania
•    dyrektywy o delegowaniu i obowiązkach pracodawcy z niej wynikających

Grupa IV
XYZ - Abecadło komunikacji z różnymi pokoleniami

adam_dolega_small.png

Adam Dolega

Productivity Solutions Consultant

APN Promise SA

Życiorys

michal_small.jpgMichał Dymek

HR Business Partner

APN Promise SA


Życiorys

Opis warsztatu

 

Nowoczesne miejsce pracy wymaga od nas świadomego zarządzania zasobami ludzkimi, w tym znajomości różnic wynikających z przynależności pokoleniowej. Jak pracują między sobą pokolenia XYZ?  Jaki wypływ ma to na komunikację zewnętrzną i wewnętrzną organizacji?
Zapraszamy Państwa na nasze warsztaty. Spotkanie zostało podzielone na 4 części, z czego omówienie każdego obszaru zajmie ok. 20 min.

Agenda:

•    Rekrutacja – pokolenie Z obcuje z technologią od najmłodszych lat, nie zna świata bez smartphonów czy Internetu, a X'sy nie wyobrażają sobie pracy bez podstawowego narzędzia, jakim jest e-mail. Jak wykorzystać te różnice podczas rekrutacji? Jak technologia może wesprzeć proces selekcji kandydatów oraz komunikację z managerami? Jednym słowem, jak usprawnić codzienną pracę i zatrudniać najlepszych. Odpowiemy na te pytania oraz podzielimy się przykładami z życia w oparciu o współpracę z naszymi klientami.
•    Komunikacja wewnętrzna – które kanały są skuteczne? Na które zwrócić szczególną uwagę? Tablice informacyjne, newslettery, intranet, a może firmowy kanał social media? W jaki sposób przedstawiciele różnych pokoleń konsumują treści w każdym z tych kanałów? Czy kanał komunikacji powinien być zależny od branży? Podzielimy się z Państwem naszym doświadczeniem zbudowanym na wieloletniej pracy z klientami.
•    Rozwój kompetencji - każde pokolenie podchodzi inaczej do zagadnienia rozwoju. Mamy do czynienia z niecierpliwymi “Z” oraz zrewanżowanymi “X”. W tej części porozmawiamy o automatyzacji procesu onboardingu oraz sposobach zarządzania i utrzymania wiedzy w organizacji, by w pełni wykorzystać potencjał każdego pokolenia.
•    Luka międzypokoleniowa, brak wykwalifikowanych pracowników, zmiany w zespołach… Brzmi znajomo? Prawdopodobnie to nie wszystkie tematy, które spędzają Państwu sen z powiek. W ostatnim module skupimy się na wykorzystaniu technologii do przewidywania, analizy oraz wizualizacji zmian personalnych w organizacji.

Grupa V
Jak zwiększyć skuteczność narzędzi rekrutacyjnych w roku pracownika?

pawel_dobrowolski.png

Paweł Dobrowolski


Talent development manager, Psycholog

Grupa HRC SA


Życiorys

 

marcin_liwicz_0.jpgMarcin Liwacz

Talent development manager, Lider projektów HR

Grupa HRC SA


Życiorys

Opis warsztatu

 

Szczegóły wkrótce zostana opublikowane

 Grupa VI
Transformacja cyfrowa HR w praktyce

roberta_small.jpg

Robert Augustyniak


Partner
Enxoo

Życiorys

Opis warsztatu

 

  • Geneza, zatosowania i korzyści transformacji cyfrowej w HR
  • Prezentacja platformy Skilo wspierającej transformację cyfrową HR
  • Przykłady realizacji projektów transformacji cyfrowej

Kontakt

Kontakt w sprawie Kongresu:

0001_na_strone_www_small_0.jpgAnna Grałek
Koordynator Kongresu HR
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
tel.: 502 545 550
e-mail: agralek@seg.org.pl



Kontakt w sprawie członkostwa w SEG:

magda_c_konf.jpgMagdalena Cieciura
Specjalista ds. Współpracy z Emitentem
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
tel.: (22) 826 26 89
e-mail: magdalena.cieciura@seg.org.pl



 

 

Zdjęcia dla wydarzeń: 
Ostatnia aktualizacja 18/05/2018
Podziel Się