VII Kongres CFO Spółek Giełdowych SEG

Relacja z wydarzenia: 

seg_video_0.png

Nagranie video

Relacja z Kongresu

Kolejna, 8. edycja Kongresu CFO Spółek Giełdowych SEG zaplanowana jest na 23-24 października 2019 roku. Już dzisiaj serdecznie Państwa zapraszamy!

Opis

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych miało przyjemność zaprosić na
VII Kongres CFO Spółek Giełdowych SEG
. Było to kolejne cykliczne wydarzenie, zorganizowane w ramach misji edukacyjnej SEG, podczas którego uczestnicy mogli wymienić się doświadczeniami dotyczącymi pracy CFO spółek giełdowych oraz zdobyć wiedzę pomocną w zarządzaniu spółką.

Kongres odbył się w dniach 24-25 października 2018 roku w Centrum Kongresowym Hotelu Warszawianka w Jachrance.

Dwudniowe spotkanie w gronie CFO czołowych spółek giełdowych rozpoczęły cztery dyskusje panelowe, podczas których zastanowiliśmy się nad finansowaniem rozwoju spółki (perspektywy rozwoju rynku kapitałowego, nowe możliwości „starych” form finansowania, alternatywne metody finansowania, zarządzanie nadwyżkami finansowymi), nowymi wyzwaniami podatkowymi (najważniejsze zmiany regulacyjne, implementacja zmian w prawie podatkowym, bezpieczeństwo fiskalne spółki giełdowej) oraz ograniczaniem kosztów (koszty, których nie musisz mieć w kosztach, poziom kosztów a zasady sprawozdawczości finansowej, czy da się oszczędzić na kosztach pracy, koszt ryzyka i ryzyko kosztów). Poruszyliśmy również zagadnienia związane z cyfryzacją, a w szczególności takie zagadnienia, jak: nowe modele biznesowe, fintech w służbie spółek publicznych, analiza big data na rynku finansowym, narzędzia IT ułatwiające transformację cyfrową. W panelach udział wzięli eksperci oraz CFO, którzy podzielili się swoimi doświadczeniami w tym zakresie.

omelko.pngPo części merytorycznej uczestników Kongresu zaprosiliśmy do udziału w Charytatywnym Biegu Rynku Kapitałowego z udziałem Rafała Omelko, Mistrza Świata w Lekkoatletyce. Minimalnym dystansem był 1 km - z możliwością przebiegnięcia go wielokrotnie. Każdy kilometr umożliwił zdolnym dzieciom kształcenie oraz zdobycie wiedzy z zakresu finansów.

korzeniowski.jpgDzień uwieńczyła Wieczorna Gala, połączona z uroczystą kolacją, zabawą przy muzyce oraz wystąpieniem Gościa Specjalnego - Roberta Korzeniowskiego, czterokrotnego mistrza olimpijskiego, na temat tego, jak dojść na szczyt i na nim pozostać. Podczas części wieczornej odbyło się również kameralne spotkanie z Gościem Specjalnym Kongresu, na które zaproszeni zostali wszyscy Członkowie Zwyczajni Stowarzyszenia.

Drugiego dnia Kongresu odbył się cykl warsztatów tematycznych, które pozwoliły uczestnikom zdobyć bardzo narzędziową wiedzę, ułatwiającą podejmowanie codziennych wyzwań. Zajęcia praktyczne umożliwiły również dyskusję w kameralnym gronie z udziałem ekspertów rynku oraz były prowadzone w trzech turach. Po lunchu odbyła się debata związana z zarządzaniem ryzykiem regulacyjnym (materializacja zagrożeń wynikających ze „starych” regulacji, zarządzanie ryzykami niefinansowymi, bezpieczeństwo prawne członków władz spółki, przygotowanie spółki do nowych
regulacji).

Mamy nadzieję, że tak, jak w latach poprzednich, wydarzenie nie tylko zapewniło wysoki poziom merytoryczny, ale również było bardzo ważne dla integracji środowiska związanego z rynkiem kapitałowym w Polsce.

Główną ideą Kongresu CFO była integracja środowiska finansów oraz omówienie trendów mających wpływ na pracę CFO w spółkach giełdowych - a w szczególności,
jak finanse wspierają biznes, jaki jest łańcuch sukcesu, czyli co powoduje, że CFO jest potrzebny i dlaczego jego rola będzie wzrastać.

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ:

  • Zakres tematyczny wychodzący poza narzędzia i przepisy
  • Topowi eksperci ze świata finansów
  • Best practices

Videorelacja z Kongresu

Video

Zaproszenie na Kongres

Video

Zapraszamy do zapoznania się z poprzednią edycją Kongresu CFO:

  • Pełna relacja z wydarzenia

http://seg.org.pl/pl/kongres-cfo-spolek-gieldowych-seg-0

  • Videorelacja z VI Kongresu CFO Spółek Giełdowych SEG

Video

Program

24 PAŹDZIERNIKA 2018 (środa)

11:00 - 12:00 Rejestracja gości i kawa powitalna
12:00-12:15

Oficjalne otwarcie i powitanie gości

Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

12:15 - 13:25

Dyskusja panelowa I: Finansowanie rozwoju spółki

  • Perspektywy rozwoju rynku kapitałowego
  • Nowe możliwości „starych” form finansowania
  • Alternatywne metody finansowania
  • Zarządzanie nadwyżkami finansowymi

Prowadzący:

Tomasz Prusek, Publicysta Ekonomiczny, Prezes Zarządu Fundacji Przyjazny Kraj


Uczestnicy:

Jacek Fotek, Wiceprezes Zarządu, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie

Łukasz Kwiecień, Wiceprezes Zarządu, PKO TFI

Dariusz Lasek, Członek Zarządu, Skarbiec TFI
Arkadiusz Regiec, Prezes Zarządu, Beesfund

Michał Stępniewski, Wiceprezes Zarządu, Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych

13:25 - 14:20 Lunch
14:20 - 14:55

Dyskusja panelowa II: Nowe wyzwania podatkowe

  • Najważniejsze zmiany regulacyjne
  • Implementacja zmian w prawie podatkowym
  • Bezpieczeństwo fiskalne spółki giełdowej

Prowadząca:

Magdalena Raczek-Kołodyńska, Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych


Uczestnicy:

Andrzej Puncewicz, Partner Zarządzający, Doradca Podatkowy, CRIDO
Piotr Wysocki, Partner, Baker McKenzie Krzyżowski i Wspólnicy

14:55 - 16:05

Dyskusja panelowa III: Ograniczanie kosztów

  • Koszty, których nie musisz mieć w kosztach
  • Poziom kosztów a zasady sprawozdawczości finansowej
  • Czy da się oszczędzić na kosztach pracy
  • Koszt ryzyka i ryzyko kosztów

Prowadzący:

Piotr Biernacki, Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych


Uczestnicy:

Katarzyna Lorenc, Prezes Lu-Bi oraz 4 Business & People

Monika Nowecka, Wiceprezes Zarządu, Mazars Polska
Maciej Nowohoński, Członek Zarządu ds. Finansów, Orange Polska
Marek Porczyński, Członek Zarządu, Aon Polska

16:05 - 16:35

Przerwa kawowa

16:35 - 17:45

Dyskusja panelowa IV: Cyfryzacja

  • Nowe modele biznesowe
  • Fintech w służbie spółek publicznych
  • Analiza big data na rynku finansowym
  • Narzędzia IT ułatwiające transformację cyfrową

Prowadzący:
Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych


Uczestnicy:

Jacek Borek, Dyrektor Zarządzający Accenture Technology w Polsce, Accenture
Marcin Celejewski, Prezes Zarządu, Silvermedia
Jakub Makurat
, Dyrektor Generalny, Ebury Polska
Piotr Paszczyk, Prezes Zarządu, APN Promise

18:15 - 19:15

Charytatywny Bieg Rynku Kapitałowego z udziałem Rafała Omelko, Mistrza Świata w Lekkoatletyce

Im więcej przebiegniemy, tym więcej środków przeznaczymy na cele charytatywne! Dystans: 1 km, z możliwością wielokrotnego przebiegnięcia tego dystansu

19:30 - 20:00

Kameralne spotkanie z Robertem Korzeniowskim, wielokrotnym mistrzem olimpijskim
Udział tylko dla Członków Zwyczajnych Stowarzyszenia

20.00

Wieczorna Gala

  • Uroczysta kolacja
  • Wystąpienie Gościa Specjalnego - Roberta Korzeniowskiego, czterokrotnego mistrza olimpijskiego
    Jak dojść na szczyt i na nim pozostać

    - Najważniejsze kroki w karierze
    - Sport a pieniądze
    - Wartość sportowca w czasie
  • Zabawa przy muzyce

25 PAŹDZIERNIKA 2018 (czwartek)

7:00 - 8:30 Śniadanie (dla osób korzystających z noclegu)
9:00 - 10:00 Pierwsza tura warsztatów w grupach
10:00 - 10:30 Przerwa kawowa
10:30 - 11:30 Druga tura warsztatów w grupach
11:30 - 12:00 Przerwa kawowa
12:00 - 13:00 Trzecia tura warsztatów w grupach
13:00 - 14:00 Lunch
14:00 - 15:00

Dyskusja panelowa: Zarządzanie ryzykiem regulacyjnym

  • Materializacja zagrożeń wynikających ze „starych” regulacji
  • Zarządzanie ryzykami niefinansowymi
  • Bezpieczeństwo prawne członków władz spółki
  • Przygotowanie spółki do nowych regulacji

Prowadzący:
Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych


Uczestnicy:

Piotr Biernacki, Prezes Zarządu, Fundacja Standardów Raportowania

Witold Dżugan, Dyrektor Pionu Certyfikacji, Członek Zarządu, Bureau Veritas Polska

Wiesław Łatała, Radca Prawny, Partner Zarządzający, BDO Legal
Robert Jacek Moritz
, Prezes Zarządu, ALTA

Partnerzy

 Partnerzy Strategiczni

logo_ebury_what_borders_all_med-flat.png


 orange_small.jpg

Partner Merytoryczny

gpw_pl_cmyk_small_4.jpg

Partner Instytucjonalny

kdpw_logo_color_pos_rgb_small_0.jpg
Partnerzy Główni

acc_logo_black_purple_rgb_small.png

aon_logo_tagline_duze_czerwione_small_3.

 baker_mckenzie_logo_color_small.jpg

beesfund.png

crido_logo_rgb_nowe_small_1.png

mazars_rvb-copie_4.png

 Partnerzy Wspierający
pko_small.jpg

silvermedia.jpg

skarbiec_small.jpg 

lubi_logo_3_small.png

Partnerzy Technologiczni

promise_grupa-apn-promise_cmyk-300dpi_be

 unicomp.jpg

Partner Biegu

hummel_black.jpg

Patroni Medialni
logo_inwestycje_krzywe_250.jpg manager_148_1.jpg my-company-polska.png
logo_pap_biznes.jpg parkiet_bez_paska_www.jpg
relacje_inwestorskie.png
rz_logo_male_22.jpg logo_stockwatch.png strefainwestorow.pl-plain-logo-white-bg-
  wprost_logo_100px_rgb.png  

Bieg

omelko.pngW dniu 24 października 2018 roku odbył się Charytatywny Bieg Rynku Kapitałowego z udziałem Rafała Omelko, Mistrza Świata w Lekkoatletyce. Minimalnym dystansem był 1 km - z możliwością przebiegnięcia go wielokrotnie. Każdy kilometr umożliwił zdolnym dzieciom kształcenie oraz zdobycie wiedzy z zakresu finansów.

Uzyskane podczas biegu środki zostały przeznaczone na praktyczną edukację młodzieży ponadgimnazjalnej w zakresie przedsiębiorczości w ramach programu „Zarządzanie firmą”, który był realizowany przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości.

Każdy uczestnik biegu otrzymał pakiet startowy zawierający numer wraz z agrafkami, chip do pomiaru czasu, koszulkę wierzchnią, żele i batony energetyczne oraz opaskę z froty. Podczas biegu zapewniona była uczestnikom woda.

REGULAMIN BIEGU

Warsztaty

  Grupa I
Fintech: alternatywne usługi finansowe, szybciej, prościej, taniej

jakub_january_2016_small.jpgJakub Makurat

Dyrektor Generalny

Ebury Polska

 

Życiorys

Zagadnienia


Informacje będą dostępne wkrótce.

Grupa II
Aspekty rozliczeniowe ekspansji międzynarodowej polskich firm - perspektywa Fintech


jakub_january_2016_small.jpgJakub Makurat

Dyrektor Generalny

Ebury Polska

 

Życiorys

Zagadnienia


Informacje będą dostępne wkrótce.
Grupa III
Trendy i zmiany w środowisku podatkowym 2018-2019 (MLI - multilateral instrument, interpretacje podatkowe, MDR - mandatory dislosure rules, opodatkowanie działalności innowacyjnej - w tym patent box, potencjalne zmiany w opodatkowaniu działalności gospodarczej, VAT, kontrole podatkowe)

piotr_maksymiuk_smalll.jpgPiotr Maksymiuk

Senior Associate

Baker McKenzie


Życiorys

piotr_tatara_small.jpgPiotr Tatara

Senior Associate

Baker McKenzie


Życiorys

piotr_wysocki_small.jpgPiotr Wysocki

Partner

Baker McKenzie


Życiorys

 

Zagadnienia

 


Informacje będą dostępne wkrótce.

Grupa IV
Praktyczne znaczenie biznesowe wprowadzonych i planowanych zmian w regulacjach podatkowych

piotr_folwarczny_small.jpgPiotr Folwarczny

Senior Manager

CRIDO


Życiorys

roman_namyslowski_small_0.jpgdr Roman Namysłowski

Partner Zarządzający

CRIDO


Życiorys

ap_1.jpgAndrzej Puncewicz

Partner Zarządzający

CRIDO

 

Życiorys

ewelina_stamblewska-urbaniak_small.jpgEwelina Stamblewska-Urbaniak

Partner

CRIDO


Życiorys

Zagadnienia

  1. Planowane zmiany w podatkach na 2019 i ich wpływ na biznes
  2. Ocena zmian obowiązujących od 2018 r.
  3. Trendy w kontrolach podatkowych
  4. Polska jedną strefą ekonomiczną - znaczenia dla biznesu
Grupa V
Identyfikacja kluczowych ryzyk dla spółki i zarządu

sosnicki_small.jpgPaweł Sośnicki

Dyrektor Departamentu Klientów Strategicznych

Aon Polska

 

Życiorys

dzieciatko_small.pngMichał Dzieciątko

Principal Consultant, Talent&Engagement

Aon Polska

 

Życiorys

 

peplonski_small.jpgMariusz Pepłoński

Dyrektor ds. rozwoju biznesu
Lider zespołu - Departament Ryzyk Finansowanych

Aon Polska


Życiorys

Zagadnienia


Informacje będą dostępne wkrótce.
Grupa VI
Alternatywne formy finansowania R&D

arkadiusz_regiec_zdjecie_new1_small.jpgArkadiusz Regiec

Prezes Zarządu

Beesfund

 

Życiorys

Zagadnienia


Informacje będą dostępne wkrótce.
Grupa VII
Czy Twoje dane mówią Ci prawdę? Zarządzanie danymi podstawowymi jako przeskok w cyfryzacji przedsiębiorstwa

agnieszka_pi.jpgAgnieszka Piątkowska

Business Development Partner

LeadSoft Grupa APN Promise

Zagadnienia


Czy Twoje dane mówią Ci prawdę? Zarządzanie danymi podstawowymi jako przeskok w cyfryzacji przedsiębiorstwa - od wyeliminowania rozbieżności do obniżenia kosztów i zarządzania ryzykiem

Opis warsztatów:
Wiedza o zarządzaniu danymi podstawowymi jest w tej chwili niezbędna, aby sprostać wymaganiom rewolucji cyfrowej i podjąć decyzje skutkujące obniżeniem kosztów i ryzyka funkcjonowania przedsiębiorstwa. Słaba jakość danych podstawowych negatywnie odbija się na realizacji celów biznesowych oraz operacyjnych spółek. Konsekwencje to m.in. opóźnienia we wprowadzeniu produktu, wysokie koszty łańcucha dostaw, częste reklamacje klientów, długo generowane raporty finansowe czy kary regulacyjne.

 

Podczas warsztatów pokażemy jak zastosować proces zarządzania danymi podstawowymi, aby firma sprawnie weszła na kolejny poziom cyfryzacji przy jednoczesnym obniżeniu kosztów i ryzyka.
 
Program warsztatów:
Dla sprawnego przebiegu warsztatów, podzieliliśmy je na 3 części:

 

1: Jak wyeliminować rozbieżności - kiedy dane nie mówią prawdy?
2: Czym jest zarządzanie danymi podstawowymi i dlaczego wymaga decyzji na najwyższym szczeblu?
3: Jaki jest optymalny model wdrożenia zarządzanie danymi podstawowymi i jakie daje rezultaty w obszarze zarządzania finansowego i zarządzania ryzykiem.

Cel warsztatów to interaktywne dostarczenie niezbędnej wiedzy potrzebnej CFO w podejmowaniu korzystnych decyzji dla firmy, w tym:


1.    Dostarczenie kompleksowej wiedzy czym jest Master Data Management (Zarządzania danymi podstawowymi)  w kontekście potrzeb zarządu firmy, w tym CFO
2.    Pokazanie światowych trendów w zarządzaniu danymi podstawowymi
3.    Omówienie przykładów zastosowania i rozwiązanie problemów związane z niedokładnością i szybkością raportów finansowych, zarządzaniem ryzykiem i zapewnieniem zgodności z szybko się zmieniającymi wymogami prawnymi. 
4.    Omówienie najkorzystniejszych sposobów wdrożenia systemu zarządzania danymi podstawowymi.

Kontakt

Kontakt w sprawie Kongresu:

ab.jpgAgata Bednarczyk
Manager ds. Konferencji
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
tel.: (22) 692 49 45
e-mail: agata.bednarczyk@seg.org.pl

 


Kontakt w sprawie członkostwa w SEG:

magda_c_konf.jpgMagdalena Cieciura
Specjalista ds. Współpracy z Emitentem
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
tel.: (22) 826 26 89
e-mail: magdalena.cieciura@seg.org.pl




Zdjęcia dla wydarzeń: 
Ostatnia aktualizacja 28/11/2018
Podziel Się