V Kongres HR Spółek Giełdowych SEG

Relacja z wydarzenia: 

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych miało przyjemność zaprosić na V Kongres Human Resources Spółek Giełdowych SEG. Kongres odbył się w dniach 19-20 kwietnia 2016 roku w Hotelu OSSA w Ossie k. Rawy Mazowieckiej.

Materiały video z Kongresu są dostępne na www.segnet.org.pl.

Relacja z V Kongresu Human Resources SEG 2016

Video

Opis

Tematyką tegorocznego Kongresu była „Redefinicja roli HR w spółkach giełdowych”. Zagadnienie to zostało omówione podczas dyskusji panelowych z udziałem wybitnych ekspertów i praktyków HR.

Pierwszego dnia postaraliśmy się zdefiniować biznesowe wymagania wobec HR. Zostały również omówione nowe wyzwania HR spółek giełdowych związane ze zmianami w dziedzinie raportowania dotyczącego CSR, które obowiązywać będą od 2017 roku, gdyż nowe regulacje mogą istotnie wpłynąć na pozycję polityki HR w strategii rozwoju spółki. Ponadto, postaraliśmy się przedyskutować wpływ zmian demograficznych na kształtowanie działów HR. Zajęliśmy się także problematyką motywacji kluczowych pracowników.

Drugiego dnia Kongresu zaprosiliśmy natomiast na cykl warsztatów tematycznych, które pozwoliły Państwu zdobyć bardzo narzędziową wiedzę ułatwiającą podejmowanie codziennych wyzwań.

Wydarzenie gwarantowało wysoki poziom merytoryczny, ale również okazało się bardzo ważne dla integracji środowiska związanego z rynkiem kapitałowym w Polsce.

Zapraszamy do zapoznania się z poprzednią edycją Kongresu HR

  • Pełna relacja z wydarzenia:

http://seg.org.pl/pl/iv-kongres-hr-spolek-gieldowych-seg

Relacja z IV Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG

Video

Program

19 KWIETNIA 2016 (wtorek)

10:00 - 11:15 Rejestracja gości i powitalna kawa
11:15 - 11:30

Otwarcie Kongresu
dr Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

11:30 - 12:30

Biznesowe wymagania wobec HR

  • HR wczoraj i dziś - ewolucja dokonana a pożądana
  • Zarządzanie najważniejszym zasobem przedsiębiorstwa
  • Wybór najistotniejszych działań wobec ograniczeń budżetowych i kompetencyjnych

Prowadzący:

Krzysztof Ogonowski, Prezes Zarządu, BPI Polska Sp. z o.o.


Uczestnicy:
Jarosław Adamkiewicz, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Agencji Zatrudnienia, Prezes Zarządu, Grupa Wadwicz
Anna Gnoińska, Dyrektor Departamentu ds. Personalnych, TAURON Ciepło Sp. z o.o.
Paweł Markowski, Członek Zarządu, Odpowiedzialny za rozwój nowych produktów, Benefit Systems S.A.
Agnieszka Węglarz, Dyrektor Programu ICAN Total Marketing B2B, Harvard Business Review Polska

12:30 - 13:00

Przerwa kawowa

13:00 - 14:00

Nowe wyzwania HR spółek giełdowych od 2017

  • Powiązanie wymogu raportowania CSR z wielkością zatrudnienia
  • Pojęcie pracownika w prawie polskim i unijnym – podobieństwa i różnice
  • Podmioty objęte obowiązkiem raportowania – jak rozumieć kryterium średniej liczby 500 pracowników
  • Problematyka współpracy w oparciu o umowy cywilnoprawne

Prowadzący:
Czesław Sadkowski, Radca Prawny, Partner Zarządzający Kancelarią Sadkowski i Wspólnicy S.K.A.


Uczestnicy:
Jacek Kowalski, Członek Zarządu ds. Zasobów Ludzkich, Orange Polska S.A.
Marzena Łabędź, Radca prawny, Dyrektor Działu Prawa Pracy, Partner w Kancelarii Sadkowski i Wspólnicy S.K.A.
Elżbieta Rosiak, Dyrektor Departamentu Relacji Pracowniczych, Bank Pekao S.A.

prof. nadzw. dr hab. Mirosław Włodarczyk, Kierownik Katedry Prawa Ubezpieczeń Społecznych i Polityki Społecznej, Kierownik Zakładu Prawa Rynku Pracy, Katedra Prawa Pracy Uniwersytetu Łódzkiego

14:00 - 15:00

Lunch

15:00 - 16:00

Zmiany demograficzne - nowa rola i wyzwania dla HR

  • Rynek pracy i zabezpieczenie emerytalne w przyszłości
  • Zagrożenia, szanse i wyzwanie dla pracodawców
  • Jak optymalizować strategię HR, by zyskać na nadchodzących zmianach
  • Edukacja ekonomiczna, jako narzędzie CSR i HR

Prowadzący:
Paweł Oksanowicz, Redaktor MUZO.FM, Prowadzący program BIZON, Biznes Odpowiedzialny i Nowoczesny


Uczestnicy:
Jacek Jaczyński, Dyrektor Personalny i Administracji, Lotte Wedel Sp. z o.o.
Anna Karaszewska, Prezes Zarządu, INGEUS Sp. z o.o.
prof. UW dr hab. Jacek Męcina, Doradca Zarządu Konfederacji Lewiatan
Małgorzata Rusewicz, Prezes Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych

16:00 - 16:30 Przerwa kawowa
16:30 - 17:30

Motywacja kluczowych pracowników

  • Redefinicja pojęcia kluczowych pracowników
  • Pozafinansowe systemy motywacyjne
  • Profilaktyka medyczna jako czynnik podnoszący motywację i wydajność pracowników

Prowadzący:
dr Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych


Uczestnicy:
Agnieszka Lechman-Filipiak, Radca prawny, Partner kierująca praktyką prawa pracy, DLA Piper
Piotr Madej, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Działu Rozwoju Rozwiązań Telemedycznych, Comarch Healthcare

Wojciech Sularz, Właściciel Tatra Holding

Dariusz Witkowski, Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

18:00 - 19:30

Mini Olimpiada Firmowa

Regulamin do pobrania

20:00

Wieczorna Gala

W trakcie pierwszego i drugiego dnia Kongresu, uczestnicy  mieli okazję wykonać profilaktyczne badania kardiologiczne. Badania zostały przeprowadzone przez lekarzy internistów oraz ratowników, pracujących na co dzień w Centrum Zdalnej Opieki Medycznej, działającym w Centrum Medycznym iMed24, w Krakowie.

SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE BADANIA

Badanie trwało około 25 minut i obejmowało m.in.: wykonanie badania EKG, pomiar ciśnienia tętniczego krwi, pomiar masy i składu ciała. Konsultacja EKG z lekarzem internistą odbywała się zdalnie, za pośrednictwem platformy Comarch e-Care, która pozwala na odbieranie i przetwarzanie danych medycznych oraz danych zgromadzonych z urządzeń pomiarowych, kontrolujących określone parametry życiowe pacjentów. Na koniec badania uczestnicy otrzymali również od ratownika wydruk zaleceń lekarskich.

Po dodatkowe informacje zapraszamy na stronę:
http://www.comarch.pl/healthcare/produkty/opieka-zdalna/e-care/

 20 KWIETNIA 2016 (środa)

7:30 - 8:30 Śniadanie (dla osób korzystających z noclegu)
9:00 - 10:30 Pierwsza tura warsztatów tematycznych
10:30 - 11:00 Przerwa kawowa
11:00 - 12:30 Druga tura warsztatów tematycznych
12:30 - 13:30 Lunch

Partnerzy

  Partner Instytucjonalny  
 

 logo_gpw_25_lat_logo_rgb_large.png

 
  Partnerzy Strategiczni   

 

 logo_-_bpi_polska.jpg

 

comarch_healthcare.png  igte.jpg sadkowski_logo_niebieska_ramka_1e398d.jp 
  Partnerzy   
   logo_-_dla_piper.jpg

logo_wadwicz_grupa_rgb.jpg 

 
  Partner Organizacyjny  
 

logo_-_tatra_holding_2.jpg

 
  Partner Technologiczny   
 

unicomp.jpg 

 
  Patroni Medialni  
bankier_logo_final_2014_03_26_thumb175.j logo_miesiecznik_benefit.png hbrp_i_ican_www_0.jpg  logo_hrpolska.pl_z_paskami.png
logo_podstawowe_0.jpg logo_inwestycje_krzywe_1_thumb150.jpg manager-logo-poprawionecmyk_2_thumb150.j my-company-polska.png
logo_pap_biznes.jpg logo_presonel_i_zarzadzanie_small.jpg rekruter_logo.png rz_logo_male.jpg
  logo_stockwatch_thumb150.jpg  

Warsztaty

Grupa I
"Laboratorium trudnej zmiany" - ekspercka analiza projektu skutecznego wdrażania zmiany w organizacji

krzysztof_ogonowsk_182_2.jpg

Krzysztof Ogonowski

 

Prezes Zarządu

BPI Polska

 

Życiorys

prev_michal_bud-gusaim_182_2.jpg

Michał Bud-Gusaim

 

Wiceprezes Zarządu

BPI Polska

 

Życiorys

opis warsztatu

Cel warsztatu „Laboratorium trudnej zmiany”:
  • ekspercka analiza projektu zmiany w firmie pod katem tego, jak należy go optymalnie wdrożyć, wypracowanie rekomendacji dla osób odpowiedzialnych za wdrożenie,
  • wymiana doświadczeń i dobrych praktyk między uczestnikami warsztatu.

Jak skutecznie wdrożyć trudną zmianę, w jaki sposób przygotować i wdrażać, aby osiągnąć cele biznesowe pomimo spodziewanego silnego oporu?
  1. Jakie są kluczowe czynniki sukcesu dla powodzenia trudnych zmian – na przykładach uczestników. Na ile mój projekt spełnia kryteria potencjalnego sukcesu?
  2. Jak przygotować trudną zmianę w organizacji, aby uniknąć oporu lub go zminimalizować? Jak tę zmianę komunikować i zarządzać informację o niej?
  3. Jak zbudować poparcie wśród najwyższej kadry kierowniczej?
  4. Co zrobić, aby średni szczebel kierowniczy przyjął zmiany jako swoją – nawet wtedy, gdy początkowo się z nimi nie zgadza?
  5. W jaki sposób dział HR może wesprzeć ten proces zmian?
Formuła:
  • grupa max 7 osób omawia podczas warsztatu wybrany kluczowy projekt zmiany w organizacji,
  • prowadzący oraz inni uczestnicy wspólnie analizują projekt pod kątem możliwości i warunków sukcesu skutecznego wdrożenia zmiany,
  • spotkanie ma charakter konsultacji, jest przeznaczone dla osób odpowiedzialnych za wdrożenie istotnych zmian w organizacji,
  • decyduje kolejność zgłoszeń, w ramach zgłoszenia prośba o podanie tematyki projektu, który będzie przedmiotem dyskusji – zachęcamy do wzięcia pod uwagę projektów, które niosą szczególnie trudne zmiany dla organizacji i pracowników,
  • UWAGA: podczas warsztatu nie ma konieczności dzielenia się informacjami poufnymi.
Grupa II
Praktyczne aspekty związane z kontrolą Państwowej Inspekcji Pracy

monika_kolasinuska_182.jpg


Monika Kolasińska


Radca Prawny

Kancelaria Sadkowski i Wspólnicy


Życiorys

opis warsztatu

  • Co Inspekcja może skontrolować i jak przygotować się do takiej kontroli? – omówienie planowanych zmian związanych z kontrolą PIP,
  • Jakie są etapy kontroli i obowiązki pracodawcy w trakcie jej trwania?
  • Czy pracodawca może odmówić Inspektorowi prawa do dokonania określonych działań?
  • Kto może reprezentować pracodawcę w czasie kontroli,
  • Miejsce i czas kontroli. Jak długo może trwać kontrola?
  • Co najczęściej budzi zastrzeżenia PIP?
  • Jakie sankcje może stosować PIP?
  • Jak czytać protokół pokontrolny i jak zgłaszać do niego zastrzeżenia?
  • Jakie obowiązki może nałożyć PIP po dokonaniu kontroli?
  • Odwołanie od decyzji inspektora PIP,
  • Case study
Grupa III
Ochrona tajemnicy w relacjach z działającymi w firmie związkami zawodowymi i radą pracowników

labedz_marzena_182.jpg


Marzena Łabędź


Radca prawny, Dyrektor Działu Prawa Pracy, Partner

Kancelaria Sadkowski i Wspólnicy

 

Życiorys

opis warsztatu

  • O czym pracodawca ma obowiązek informować radę pracowników?
  • W jakim zakresie pracodawca musi współpracować ze związkami zawodowymi i jakie informacje zobowiązany jest im przekazywać?
  • Dobro przedsiębiorstwa oraz jego tajemnice handlowe – o czym rada pracowników i związek zawodowy muszą a o czym nie muszą być informowane?
  • Co grozi pracodawcy za odmowę udzielenia informacji radzie pracowników lub związkowi zawodowemu?
  • Naruszenie tajemnicy przez członków rady pracowników lub związku zawodowego – jaką odpowiedzialność mogą ponieść osoby naruszające?
  • Omówienie przykładów z praktyki.
Grupa IV
Nowe regulacje dotyczące umów na czas określony oraz  inne istotne zmiany w prawie pracy

agnieszka_lechman-filipiak_182.jpeg


Agnieszka Lechman-Filipiak


Radca prawny, Partner kierująca praktyką prawa pracy

DLA Piper

 

Życiorys

opis warsztatu

Umowy na czas określony - warunki skutecznego zawarcia, w tym:

  • nowe warunki zawierania umów na czas określony;
  • przekształcenie umowy terminowej w umowę na czas nieokreślony;
  • dopuszczalne wyjątki przy stosowaniu umów na czas określony;
  • umowy długoterminowe;
  • doprecyzowanie zasad stosowania umowy na okres próbny
Umowy na czas określony - warunki skutecznego wypowiedzenia,  w tym:
  • nowe okresy wypowiedzenia;
  • zastosowanie wprowadzonych ograniczeń do umów zawartych przed wejściem w życie ustawy;
  • zasady wypowiadania umów na czas określony

Pozostałe istotne zmiany w prawie pracy, w tym:

  • zwolnienie pracownika z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia;
  • notyfikowanie nieobecności w pracy w razie choroby - elektroniczne zwolnienia lekarskie;
  • oskładkowanie umów cywilnoprawnych
  • nowe uprawnienia Państwowej Inspekcji Pracy;
  • implementacja zmian w regulacjach wewnętrznych pracodawcy.
Grupa V
Agencje Zatrudnienia zagrożeniem czy wsparciem dla działów HR?

jaroslaw_adamkiewicz_182_2.jpg

Jarosław Adamkiewicz


Prezes Zarządu

Stowarzyszenie Agencji Zatrudnienia

Prezes Zarządu
Grupa Wadwicz

Życiorys

opis warsztatu

 

Rokrocznie na rynku powstaje ponad 1,5 tysiąca nowych agencji zatrudnienia. Nieuczciwe praktyki małych, niedoświadczonych agencji zatrudnienia przekładają się nie tylko na wizerunek branży, ale również pracodawców. O czym należy pamiętać wybierając partnera do współpracy? Jak wykorzystać potencjał agencji do budowania wizerunku dobrego pracodawcy? Kiedy korzystać z własnych zasobów działu kadr, a kiedy z profesjonalnej Agencji Zatrudnienia?

Grupa VI
Olimpiady firmowe jako aktywne projekty integracji pracowników

wojciech_sularz_182.jpg


Wojciech Sularz


Właściciel

Tatra Holding

 

Życiorys

opis warsztatu

W czasie tegorocznej edycji Kongresu HR zaprezentujemy Państwu pilotażowy program wdrożenia w działania HR firmy projektu „Olimpiady Firmowej”, jako sposobu na pozafinansowe motywowanie pracowników. Projekt dedykowany jest do dyrektorów działów HR spółek giełdowych w celu przedstawienia nowej - sportowej formuły wyjazdów integracyjnych.

Rozgrywki sportowe, wspólna zabawa, przełamywanie barier, integracja w „aktywnej” formie to tylko niektóre z elementów składających się na unikalną atmosferę wydarzenia, tworzonego na wzór Letnich Igrzysk Olimpijskich. Zademonstrujemy jak skutecznie przekonywać pracowników, iż mają w firmie dogodne warunki do zawodowego i osobistego rozwoju oraz mobilizować zespół do długoterminowej pracy w firmie.

Materiały

Zapraszamy do zapoznania się z materiałami z Kongresu:

I DZIEŃ

  •  Pytanie na otwarcie - Wyniki głosowania

Pobierz

  • Pytania Panel IV - Wyniki głosowania

Pobierz


II DZIEŃ

  • Praktyczne aspekty związane z kontrolą Państwowej Inspekcji Pracy

Pobierz

  • Ochrona tajemnicy w relacjach z działającymi w firmie związkami zawodowymi i radą pracowników

Pobierz

Kontakt

Kontakt w sprawie kongresu:

marta_radek_seg.jpgMarta Irena Radek

Koordynator Kongresu HR i RI
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
tel.: (22) 826 26 89
kom. 506 083 400
e-mail: hr@seg.org.pl


Kontakt w sprawie członkostwa w SEG:

Biuro SEG

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
tel.: (22) 826 26 89
e-mail:  biuro@seg.org.pl

 

 

Zdjęcia dla wydarzeń: 
Tags: 
Ostatnia aktualizacja 14/04/2017
Podziel Się