Spółki giełdowe a komunikacja z mediami. Jak budować zaufanie inwestorów?

Kategoria: 
Komunikaty Prasowe
09/06/2011

Odpowiedź na te i inne pytania otrzymali uczestnicy III Kongresu Relacji Inwestorskich Spółek Giełdowych SEG, który odbył się 7-8 czerwca 2011 roku w Hotelu Ossa.  Tematyka Kongresu dotyczyła głównie komunikacji spółek z mediami.

Podczas sesji plenarnej zostały zaprezentowane zagadnienia dotyczące m.in. potęgi internetu w kontaktach z mediami, jakości relacji inwestorskich, prezentowania biznesu w nowych mediach, respect index jako narzędzia podnoszącego wartość spółki, a także oczekiwań mediów wobec spółek. Uczestnicy Kongresu poznali kryteria V edycji Konkursu Złota Strona Emitenta oraz zapoznali się z wynikami raportu ”Strony internetowe spółek giełdowych – analiza jakości witryn internetowych na podstawie IV edycji konkursu Złota Strona Emitenta”.

„W dniu 1 czerwca rozpoczęła się V edycja Konkursu Złota Strona Emitenta organizowanego przez SEG. Cieszy mnie, że podczas dyskusji o jakości relacji inwestorskich mieliśmy okazję zapoznać się z raportem stworzonym na bazie wyników z Konkursu ZSE 2010 roku, który dał obraz poziomu nie tylko stron internetowych emitentów, ale również jakości komunikacji spółek z inwestorem poprzez pocztę elektroniczną.”- mówi Mirosław Kachniewski, Prezes SEG

Odbyła się również dyskusja panelowa z udziałem dziennikarzy związanych z rynkiem kapitałowym, podczas której zostały omawiane głównie kwestie dotyczące współpracy spółek z mediami, nowych rozwiązań technologicznych oraz sposobów polepszania wzajemnych relacji. W dyskusji wzięli udział: Maciej Danielewicz (Redaktor naczelny Redakcji Ekonomicznej, PAP), Marcin Gocłowski (Polish News Service Editor, Thomson Reuters), Krzysztof Jedlak, (Redaktor naczelny, Gazeta Giełdy Parkiet), Jakub Kurasz (Kierownik Działu Ekonomicznego, Rzeczpospolita), Roman Młodkowski (Dyrektor i redaktor naczelny, TVN CNBC), Grzegorz Nawacki (Zastępca redaktora naczelnego, Puls Biznesu) oraz Cezary Szymanek (Szef Działu Informacji, Radio PIN).

„Właściwa komunikacja spółek giełdowych z mediami w sytuacji kryzysowej wymaga wcześniejszego nawiązania kontaktów i odpowiedniego przygotowania służb IR. Podczas dyskusji w której wzięli udział najlepsi dziennikarze rynku kapitałowego padły wskazówki dla emitentów jak prawidłowo komunikować się z mediami”. – dodaje Prezes Kachniewski

Drugiego dnia Kongresu odbyło się 14 warsztatów tematycznych poświęconych zagadnieniom związanym z podnoszeniem jakości relacji inwestorskich i współpracy spółek z mediami.

„Podczas Kongresu zastosowaliśmy po raz pierwszy komunikację smsową. Uczestnicy mieli możliwość otrzymywać przez wiadomości sms bieżące informacje m.in. o rozpoczęciu panelu, miejscu wybranego warsztatu czy o innych kwestiach organizacyjnych. Muszę przyznać, że system się sprawdził, zyskał uznanie uczestników i znacznie ułatwił przebieg Kongresu.” – opowiada Mirosław Kachniewski

W Kongresie wzięło udział około 200 pracowników działów IR, PR spółek giełdowych oraz przedstawicieli mediów.

„Już dziś chcielibyśmy Państwa zaprosić na IV Kongres Relacji Inwestorskich SEG, który odbędzie się 12-13 czerwca 2012 roku. Będzie to okazja do poznania laureatów V edycji Konkursu Złota Strona Emitenta.” – zapowiada Prezes SEG

Kongres został zorganizowany przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych przy współpracy z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie, Message, Bankier.pl, Martis Consulting oraz Unicomp-WZA.

Głównym partnerem medialnym Kongresu był TVN CNBC. Patronat medialny nad wydarzeniem sprawowali także: Polska Agencja Prasowa, Radio PIN, miesięcznik MBA Manager, IPO.pl, miesięcznik Kapitałowy oraz inwestycje.pl. Transmisje pierwszego dnia Kongresu zostały zapewnione przez Bankier.tv oraz WSEInfoEngine SA
Dodatkowe informacje na stronie www.seg.org.pl

Więcej informacji:

Magdalena Raczek
Specjalista ds. PR
e-mail: mraczek@seg.org.pl
tel. (22) 826 26 89
kom. 509 357 280

Ostatnia aktualizacja 23/08/2013
Podziel Się