Ruszył nabór najlepszych raportów społecznych

Kategoria: 
Patronaty SEG
03/07/2018

rs_banner2018_zlos_1500x500.jpg

Po raz 12. firmy mogą wziąć udział w Konkursie Raporty Społeczne na najlepiej sporządzone publikacje prezentujące dane niefinansowe. Raporty i sprawozdania można zgłaszać do końca lipca przez stronę raportyspoleczne.pl.

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych objęło Patronat nad tym wydarzeniem.

28 czerwca rozpoczęła się 12. edycja Konkursu Raporty Społeczne, organizowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte. Do konkursu można zgłaszać raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności/zrównoważonego rozwoju, raporty zintegrowane oraz sprawozdania na temat informacji niefinansowych. W tegorocznej edycji konkursu wprowadzono dwie nowości. Pierwszą z nich jest przyznanie oddzielnej nagrody dla raportu zintegrowanego. Druga z nich polega na możliwości zgłaszania do konkursu także sprawozdań na temat informacji niefinansowych przygotowanych zgodnie z wymogami unijnej dyrektywy 2014/95/UE. Publikacje można rejestrować do 31 lipca na stronie raportyspoleczne.pl. Udział w konkursie jest bezpłatny.

Celem przyświecającym Konkursowi Raporty Społeczne jest zwrócenie uwagi na wagę raportowania niefinansowego i wskazanie dobrych praktyk w tym zakresie. Konkurs pozwala ocenić sposób, w jaki firmy dzielą się danymi niefinansowymi, obejmującymi kwestie dotyczące środowiska, społeczeństwa i ładu organizacyjnego. Dzięki temu nagrodzone zostają przedsiębiorstwa, które nie tylko prowadzą działalność w sposób społecznie odpowiedzialny, ale również przejrzyście i wiarygodnie prezentują w raportach podejmowane inicjatywy. Konkurs stanowi więc zachętę dla firm do jeszcze większej transparentności oraz stwarza pole do czerpania inspiracji w zakresie ujawniania danych niefinansowych. Przyczynia się także do podejmowania dialogu z interesariuszami przedsiębiorstw. 

Powstanie oddzielnej nagrody dla raportów zintegrowanych ma na celu promowanie ich jako publikacji najbardziej kompleksowo przedstawiających informacje o firmie zarówno pod kątem finansowym, jak i niefinansowym. Z kolei dzięki uwzględnieniu w tegorocznej edycji sprawozdań niefinansowych stworzonych według wymogów unijnej dyrektywy 2014/95/UE, konkurs staje się także źródłem wiedzy na temat działań podejmowanych przez największe firmy w Polsce.  Ma to na celu zmotywowanie i promowanie tych przedsiębiorstw, które przygotowały sprawozdania w sposób jak najbardziej pełny i transparentny. Publikacje tego typu mogą stawać się wstępem do przygotowania pełnych raportów.

Konkurs Raporty Społeczne wpisuje się również w najnowsze trendy społecznej odpowiedzialności biznesu, a także wspiera realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju, zwłaszcza zadania szczegółowego 12.6 „Zachęcać przedsiębiorstwa, w szczególności te duże i międzynarodowe, do wdrażania praktyk w zakresie zrównoważonego rozwoju i uwzględniania informacji na ten temat w swoich cyklicznych raportach”. 

Zgłoszone publikacje oceni złożone z ekspertów jury, które wybierze laureatów w następujących kategoriach: nagroda za najlepszy raport społeczny, nagroda za najlepszy raport zintegrowany, nagroda za najlepszy debiut oraz wyróżnienia. Nagrody i wyróżnienia przyzna również jury dziennikarskie. Jak co roku, zaplanowano także głosowanie internautów, które odbędzie się terminie 17 sierpnia 2018 - 17 września 2018.

Ogłoszenie wyników nastąpi na początku paździenika.

Osoby do kontaktu

Menedżer projektu:
Tadeusz Joniewicz mobile: 511 313 826, e-mail: tadeusz.joniewicz@fob.org.pl

Kontakt dla mediów:
Agnieszka Siarkiewicz mobile: 669 510 483, e-mail: agnieszka.siarkiewicz@fob.org.pl
Miłosz Marchlewicz, tel. 22 627 18 71, e-mail: milosz.marchlewicz@fob.org.pl

Ostatnia aktualizacja 03/07/2018
Podziel Się