Raport z VIII edycji Konkursu Złota Strona Emitenta: spada jakość komunikacji spółek z inwestorami

Kategoria: 
Komunikaty Prasowe
24/11/2015

24 listopada br. światło dzienne ujrzał nowy Raport z przebiegu VIII edycji Konkursu Złota Strona Emitenta (ZSE) prowadzonego przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych. To jedyne badanie na świecie, w ramach którego oceniane są strony internetowe wszystkich spółek giełdowych notowanych na danym rynku. Wyniki analizy w 2015 roku wskazują po raz pierwszy na pogorszenie jakości komunikacji prowadzonej w internecie przez spółki z inwestorami.

Konkurs ZSE to duży projekt badawczy, w ramach którego oceniamy strony internetowe wszystkich spółek notowanych na GPW, w tym na rynku NewConnect. Raport jest podsumowaniem już ósmej edycji Konkursu. W tym roku po raz pierwszy zanotowaliśmy spadek średnich ocen dla całej populacji spółek. Co prawda w niektórych kategoriach konkursowych duże i średnie spółki poprawiły wyniki, ale ogólne obniżenie poziomu komunikacji jest niepokojące – mówi Mirosław Kachniewski, Prezes Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych – W połowie 2016 roku zaczną obowiązywać przepisy Market Abuse Regulation, które sprawią, że dobra jakość komunikacji z inwestorami będzie jeszcze istotniejsza niż dziś. Tym bardziej spółki powinny skoncentrować się na poprawie jakości komunikacji. Analiza wyników Konkursu ZSE przedstawiona w raporcie przedstawia szerokie spektrum zagadnień komunikacji emitentów z inwestorami. Jednocześnie można wśród nich znaleźć szereg obszarów stosunkowo łatwych do poprawy i wdrożenia przez działy relacji inwestorskich i komunikacji – dodaje Mirosław Kachniewski.

Konkurs Złota Strona Emitenta trwa przez cały rok. Ocena konkursowa składa się z trzech etapów. I etap konkursu to analiza stron internetowych wszystkich spółek notowanych na rynku regulowanym i NewConnect pod kątem komunikacji z inwestorem, zawartości informacyjnej strony oraz użyteczności serwisu. Podzielone na pięć kategorii spółki są badane według kilkunastu kryteriów. W II etapie strony kilkudziesięciu spółek są oceniane w 9 dziedzinach przez specjalistów należących do Jury Konkursowego. Jurorzy biorą pod uwagę takie aspekty jak: jasność komunikatu, zawartość informacyjna, komunikacja z inwestorem, innowacyjność komunikacji, ergonomia, zgodność z regułami nawigacji, poprawność zastosowanych technologii, estetyka strony, opina przedstawicieli inwestorów indywidualnych, instytucjonalnych i zagranicznych. Jury wyłania po 3 kandydatów z każdej kategorii konkursowej. Laureatów Konkursu wybiera na etapie III Kapituła, w której zasiadają przedstawiciele instytucji rynku kapitałowego oraz najbardziej uznani fachowcy zajmujący się rynkami kapitałowymi, komunikacją, dziennikarstwem, finansami, relacjami inwestorskimi czy grafiką. Ceremonia wręczenia nagród odbywa się rokrocznie podczas Kongresu Relacji Inwestorskich SEG.

W całej populacji najgłębsze pogorszenie wyników odnotowaliśmy wśród kryteriów dotyczących komunikacji dwustronnej. Ponad 40% spółek nie odpowiada na żadne pytania kierowane do nich przez inwestorów, a zaledwie 11% odpowiada na wszystkie pytania – mówi Piotr Biernacki, Dyrektor Strategiczny SEG. – Konkurs ZSE obejmuje szerokie spektrum aspektów komunikacji internetowej spółek. Można powiedzieć, że uważna lektura zasad konkursu oraz analiza jego wyników zawartych w raporcie to instrukcja, jak poprawić serwis internetowy spółki giełdowej. Najlepsi korzystają z tych wskazówek, co dostrzegamy w poprawiających się, także w ostatniej edycji, wynikach grupy kilkudziesięciu najwyżej ocenianych spółek – dodaje Piotr Biernacki.

Szczegółowe informacje nt. Złotej Strony Emitenta są dostępne na stronie internetowej www.zse.seg.org.pl .

Raport jest dostępny na  www.zse.seg.org.pl/raport-zse


Organizatorem VIII edycji Konkursu ZSE było Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, Patronem Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Partnerem Instytut Rynku Kapitałowego - WSE Research, a Partnerem Technologicznym Monit24.pl. W zakresie analizy serwisów internetowych w języku angielskim współtwórcą Raportu była Message Sp. z o.o.

Patronami śniadania prasowego, na którym Raport został ogłoszony byli: Instytut Rynku Kapitałowego - WSE Research oraz PAP Biznes.

 

Więcej informacji:

Julia Wiśniewska

Specjalista ds. PR

E-mail: julia.wisniewska@seg.org.pl

tel. (22) 826 26 89

mob. 509 357 280

Twitter: @emitenci

 

Ostatnia aktualizacja 20/11/2017
Podziel Się