Laureaci konkursu Złota Strona Emitenta VI nagrodzeni

Kategoria: 
Komunikaty Prasowe
06/06/2013

Warszawa, 6 czerwca 2013 roku

5 czerwca 2013 roku podczas V Kongresu Relacji Inwestorskich Spółek Giełdowych SEG odbyła się ceremonia wręczenia statuetek laureatom Konkursu Złota Strona Emitenta VI.

Wśród laureatów VI edycji Konkursu ZŁOTA STRONA EMITENTA znaleźli się:

  • POLSKI KONCERN NAFTOWY ORLEN SA - kategoria:  Spółki giełdowe należące do indeksów WIG20 i mWIG40   
  • COMARCH SA - kategoria:  Spółki należące do indeksu sWIG80    
  • CENTRUM MEDYCZNE ENEL- MED SA - kategoria:  Spółki notowane na GPW nie należące do indeksów sWIG80, mWIG40 i WIG20   
  • LUG SA - kategoria:  Spółki notowane na rynku alternatywnym NewConnect   
  • CINEMA CITY INTERNATIONAL  SA - kategoria:  Spółki zagraniczne notowane na GPW; w tym na rynku NewConnect)   

Nagrodę specjalną Ministra Skarbu Państwa za najlepszą komunikację z inwestorami indywidualnymi prowadzoną poprzez stronę internetową otrzymała spółka EGB Investments SA.

Bank Millennium został laureatem Nagrody specjalnej Instytutu Rynku Kapitałowego - WSE Research SA  w zakresie prowadzenia RI przy wykorzystaniu nowoczesnych metod komunikacji internetowej.

Celem  Konkursu Złota Strona Emitenta jestpromocja nowych trendów komunikacji korporacyjnej on-line. Co roku monitorujemy strony internetowe i komunikację mailową wszystkich spółek notowanych na warszawskim parkiecie, w tym na rynku New Connect. W tym roku dało to populację 854 stron internetowych. Laureaci pokonali więc bardzo dużą konkurencję i tym bardziej należą im się gratulacje.” – mówi Mirosław Kachniewski, Prezes Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych.

VI edycja Konkursu rozpoczęła się w czerwcu 2012 roku. Ocena konkursowa składała się z trzech etapów. Na I etapie strony internetowe wszystkich spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie były oceniane pod kątem kilkudziesięciu kryteriów konkursowych. Do II etapu zakwalifikowano 57 spółek, które podlegały analizie dokonanej przez  ponad 30 jurorów pod kątem 9 różnorodnych  kryteriów takich jak jasność komunikatu, zawartość informacyjna, komunikacja z inwestorem, innowacyjność komunikacji, ergonomia, zgodność z regułami nawigacji, poprawność zastosowanych technologii, estetyka strony, opinia przedstawicieli inwestorów indywidualnych, instytucjonalnych i zagranicznych. W III, finałowym, etapie spośród 15 nominowanych przez jury spółek Kapituła konkursu wybrała jednego laureata z każdego segmentu.

„Kładziemy duży nacisk na aspekt edukacyjny konkursu. Po ogłoszeniu kryteriów konkursowych spółki miały 4 miesiące na wprowadzenie modyfikacji na swoich stronach internetowych  przed oceną etapu I. Po etapie I i II każda spółka mogła otrzymać bezpłatną ekspertyzę z wyjaśnieniem oceny. Długa tradycja konkursu i jego szeroki zasięg pozwalają nam na bieżącą ocenę poziomu komunikacji korporacyjnej online na polskim rynku kapitałowym.” – dodaje Prezes Kachniewski

Szczegółowe wnioski i wyniki płynące z VI edycji konkursu zostały ujęte w publikacji: „Internetowa komunikacja spółek z akcjonariuszami – analiza przebiegu VI edycji konkursu Złota Strona Emitenta”. Publikacja jest dostępna na stronie internetowej www.zse.seg.org.pl

Ostatnia aktualizacja 25/11/2013
Podziel Się