Już za tydzień trzecie spotkanie działów HR spółek giełdowych

Kategoria: 
Komunikaty Prasowe
01/04/2014

Komunikat prasowy 1.04.2014

Zarządzanie absencją, praca tymczasowa oraz motywacja pracowników, to niektóre z tematów do dyskusji na III Kongresie HR Spółek Giełdowych SEG, który odbędzie się 9-10 kwietnia 2014 roku w Ossie. Zgromadzeni eksperci ds. zarządzania zasobami ludzkimi spółek giełdowych zastanowią się, jaki wpływ mają działy HR na kreowanie wartości spółki notowanej na giełdzie.

Według najnowszego raportu "State of The Global Workplace" instytutu Gallupa jedynie 13% pracowników jest w pełni zaangażowanych w swoją pracę i czerpie przy tym satysfakcję gwarantując rozwój firmy. Aż 63 proc. to pracownicy niezaangażowani, którzy nie wkładają serca w prace i czekają jedynie na wyjście z biura. Pozostałe 24% to pracownicy niezadowoleni z pracy, którzy nie tylko demonstrują to niezadowolenie, ale również podważają osiągniecia pracowników zaangażowanych. Chociaż powyższe statystyki odnoszą się do całego świata można sobie wyobrazić, że bardzo podobnie wyglądają na rynku polskim. Jest to poważny sygnał alarmowy, że trzeba zastanowić się jak właściwie budować motywację pracowników, aby przyczyniali się do rozwoju firmy i przede wszystkim nie działali na jej niekorzyść. Spółki giełdowe ze względu na dużą przejrzystość mają to zadanie szczególnie utrudnione. O tych problemach będziemy rozmawiać na III Kongresie HR – mówi Prezes SEG, dr Mirosław Kachniewski.

Pierwszego dnia zaplanowane zostały trzy sesje plenarne. W ramach pierwszej dyskusji panelowej na temat zarządzania absencją zaproszeni goście zastanowią się dlaczego pracownicy chorują, co robią „na chorobie” oraz jak zmniejszyć absencję chorobową. Podczas drugiej sesji będzie mowa o wadach i zaletach pracy tymczasowej. Uczestnicy debaty zastanowią się również jaki jest zakres dostępnych pracowników oraz czy formuła outsourcing jest dobrym rozwiązaniem. Pogłębiony zostanie także temat motywacji, omawiany na poprzednich Kongresach. Podczas trzeciej sesji panelowej zaproszeni Goście będą mówić o granicach pozytywnej motywacji, aspektach podnoszenia wydajności poprzez stosowne procedury nadzoru i kontroli, motywacji pozafinansowej, a także o konsekwencjach „wewnętrznej konkurencji”.

Zagadnienia takie jak: współpraca szefa HR z Zarządem przy wdrażaniu strategicznych zmian; podnoszenie efektywności organizacji i zespołu poprzez skuteczną transformację firmy; praca tymczasowa jako sposób obniżenia kosztów personalnych i efektywne rozwiązanie na wahania koniunktury; ubezpieczenia osobowe dla kadry menedżerskiej i pracowników; budowanie kultury etycznej w miejscu pracy; mobbing w miejscu pracy, będą omawiane drugiego dnia Kongresu podczas warsztatów praktycznych.

Gospodarzem Kongresu będzie Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych. Partnerstwo nad wydarzeniem objęli: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie jako Partner Instytucjonalny, firma Unicomp-WZA jako Partner Technologiczny,  Adecco Poland i BPI Polska jako Partnerzy Strategiczni oraz Business Service, Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group, Crido Taxand, DLA Piper i Instytut Rynku Kapitałowego - WSE Research jako Partnerzy.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie: http://seg.org.pl/pl/iii-kongres-hr-spolek-gieldowych-seg.

Dodatkowe informacje:

Magdalena Raczek
Manager ds. PR
e-mail: mraczek@seg.org.pl
tel. (22) 826 26 89
kom. 509 357 280

Ostatnia aktualizacja 01/04/2014
Podziel Się