Jak zyskać na odpowiedzialności? CSR w strategiach spółek giełdowych

Kategoria: 
Komunikaty Prasowe
27/06/2013

Informacja prasowa, 27 czerwca 2012

Czy spółkom giełdowym opłaca się wdrażać strategie CSR? Jak zyskać na odpowiedzialność społecznej? Jakie są najlepsze praktyki w tym obszarze? Na te i inne pytania odpowiada zawierająca 13 case studies i88 przykładów z 23 branż publikacja Jak zyskać na odpowiedzialności. CSR w strategiach spółek giełdowych. Przewodnik dla CEO i executives przygotowana przez CSRinfo we współpracy z SEG.  

Publikacja została oficjalnie ogłoszona podczas niedawnego (12-13 czerwca) IV Kongresu Relacji Inwestorskich SEG. Ten praktyczny przewodnik dla biznesu zawiera wskazówki jak zbudować strategię CSR w spółce giełdowej, prezentuje wypracowane standardy oraz przedstawia korzyści jaki przynosi zarządzanie firmą w sposób społecznie odpowiedzialny.

Publikacja została stworzona z myślą o kadrze zarządzającej spółek giełdowych. Z publikacji czytelnicy dowiedzą się jaka jest rola CEO w zarządzaniu odpowiedzialnym biznesem, jak CSR włączany jest w programy motywacyjne zarządzających, czym jest RESPECT Index, dlaczego identyfikacja interesariuszy i zarządzanie relacjami z nimi jest kluczowe dla każdej firmy. Publikacja zawiera najnowsze badania, rozwiązania przyjęte z sukcesem przez firmy i praktyczne wskazówki.

„Stowarzyszenie w ramach kampanii SEG dla CSR podejmuje działania w celu edukacji rynku na temat społecznej odpowiedzialności biznesu oraz kształtowania świadomości wpływu czynników pozafinansowych na wartość akcji. Mam nadzieję, że przewodnik będzie praktycznym kompendium wiedzy dla osób, które chcą zaznajomić się z tematyką CSR. W publikacji znajdują się również wyniki unikatowych badań, które przeprowadziliśmy razem firmą z CSRinfo wśród 749 spółek na temat zarządzania przez emitentów społeczną odpowiedzialnością biznesu” – mówi Mirosław Kachniewski, Prezes Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych.

„Jako firma doradcza specjalizująca się w społecznej odpowiedzialności CSRinfo konsekwentnie podejmuje działania edukacyjne w tym obszarze, czego wyrazem jest m.in. cykl przewodników dla biznesu. Niniejszy przewodnik dedykowany jest kadrze zarządzającej. Prezentuje potencjał CSR, wypracowane praktyki i korzyści, jakie może oferować.”– mówi Liliana Anam, Menedżer CSRinfo.

Publikacja została przygotowana przez CSRinfo we współpracy ze Stowarzyszeniem Emitentów Giełdowych. Partnerzy strategiczni przewodnika to Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie  S.A. oraz ENEA SA. Patronat medialny objął PAP.

Publikacja w wersji PDF jest bezpłatnie dostępna na stronie www.seg.org.pl w dziale Biblioteka oraz na Portalu CSRinfo.org w dziale Publikacje.

Ostatnia aktualizacja 25/11/2013
Podziel Się