IV Kongres HR Spółek Giełdowych SEG

Relacja z wydarzenia: 

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych miało przyjemność zaprosić na IV Kongres Human Resources Spółek Giełdowych SEG, którego tematyką było "Zarządzanie kadrami w warunkach dywergencji oczekiwań pracowników". Kongres odbył się w dniach 8-9 kwietnia 2015 roku w Hotelu OSSA w Ossie k. Rawy Mazowieckiej.

Kolejna, 5. edycja Kongresu Human Resources Spółek Giełdowych SEG zaplanowana jest na 19-20 kwietnia 2016 roku. Już dzisiaj serdecznie Państwa zapraszamy!

Relacja z IV Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG

Video

Opis

Podczas Kongresu postarano się odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób połączyć w jednym miejscu pracy ludzi różnych pokoleń. Omówiono zmiany w oczekiwaniach pracowników a zmiany w funkcjonowaniu firmy, (nowe wyzwania służb HR wobec ewolucji rynku pracy i nowych oczekiwań pracowników, skuteczną komunikację z wieloma pokoleniami w jednej firmie, różne oczekiwania pracowników względem stylu wdrażania zmian w organizacji). Rozważano jak zarządzać różnorodnością pracowników (innowacyjne benefity - optymalizujące absencje chorobowe oraz wspierające zarządzanie pracownikami, optymalizacja personelu jako niezbędny element utrzymania zdolności konkurencyjnej, dopasowanie form zatrudnienia do różnych oczekiwań pracowników i pracodawcy). Zajęto się także motywacją w warunkach rosnącego zróżnicowania potrzeb pracowników (rolą długo i krótko terminowych systemów wynagrodzeń w strategii zarządzania spółkami giełdowymi, jak obniżyć koszty płacowe przy jednoczesnym wzroście czynnika motywacyjnego, dopasowaniem programów motywacyjnych do indywidualnych potrzeb). Poruszono również temat wykrywania i zapobiegania nadużyciom popełnianym przez pracowników (zróżnicowaniem pracowników jako czynnik zwiększający zagrożenie wystąpienia nadużyć, audyt śledczy i co dalej, zabezpieczenie i wykorzystywanie dowodów przeciwko pracownikom, rola etyki w przedsiębiorstwie - narzędzia, procedury, kodeksy).

Po części merytorycznej odbyła się terenowa gra szkoleniowa KHR 2015. Całość Kongresu uświetniła "Kwadratowa" Gala Wieczorna, kolacja i zabawa przy muzyce.

W drugim dniu Kongresu odbyły się warsztaty tematyczne w II turach.

Zachęcamy do zapoznania się z poprzednią edycją Kongresu HR

  • Pełna relacja z wydarzenia:

http://seg.org.pl/pl/iii-kongres-hr-spolek-gieldowych-seg

Program

8 KWIETNIA 2015 (środa)

11.30 – 12.20 Rejestracja gości i powitalna kawa
12.20 – 12.30

Otwarcie Kongresu
Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

12.30 – 13.00

Wystąpienie Gościa Specjalnego: Zarządzanie zespołem gwiazd

  • Czynniki wpływające na skład zespołu
  • Zasady współpracy pomiędzy osobami o różnych oczekiwaniach
  • Praca zespołu w warunkach ekstremalnego zróżnicowania członków
Andrzej Nejman, Dyrektor Teatru Kwadrat
13.00 – 14.00

 Zmiany w oczekiwaniach pracowników a zmiany w funkcjonowaniu firmy - czyli jak pogodzić wodę z ogniem

  • Nowe wyzwania służb HR wobec ewolucji rynku pracy i nowych oczekiwań pracowników
  • Skuteczna komunikacja z wieloma pokoleniami w jednej firmie
  • Różne oczekiwania pracowników względem stylu wdrażania zmian w organizacji

Prowadzący:

Krzysztof Ogonowski, Prezes Zarządu, BPI Polska

 

Uczestnicy:

Christophe Dubus, w latach 2002-2014 Prezes Leroy Merlin w Polsce, Wiceprezes Francusko-Polskiej Izby Przemysłowo-Handlowej (CCIFP)
Paweł Markowski, Członek Zarządu, Odpowiedzialny za rozwój nowych produktów, Benefit Systems
Renata Żukowska, Prezes Zarządu, Instytut Rynku Kapitałowego
14.00 – 15.00

Lunch

15.00 – 16.00

Zarządzanie różnorodnością

  • Innowacyjne benefity – optymalizujące absencje chorobowe oraz wspierające zarządzanie pracownikami
  • Optymalizacja personelu jako niezbędny element utrzymania zdolności konkurencyjnej
  • Dopasowanie form zatrudnienia do różnych oczekiwań pracowników i pracodawcy

Prowadzący:

Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

 

Uczestnicy:

Krzysztof Inglot, Pełnomocnik Zarządu ds. Sprzedaży, Work Service

Agnieszka Lechman-Filipiak, Radca Prawny, Partner kierująca praktyką prawa pracy, DLA Piper

Pawlos Mandzios, Dyrektor Operacyjny, People Care

Katarzyna Twarowska, Prezes Zarządu, Fundacja Liderek Biznesu

16.00 – 16.30

Motywacja w warunkach rosnącego zróżnicowania potrzeb pracowników

  • Rola długo i krótko terminowych systemów wynagrodzeń w strategii zarządzania spółkami giełdowymi
  • Jak obniżyć koszty płacowe przy jednoczesnym wzroście czynnika motywacyjnego
  • Dopasowanie programów motywacyjnych do indywidualnych potrzeb

Karol Raźniewski, Dyrektor Zespołu Human Capital, Dział Doradztwa Podatkowego, EY

Tomasz Socha, Senior Manager, Dział Doradztwa Podatkowego, EY

16.30 – 17.30

Wykrywanie i zapobieganie nadużyciom popełnianym przez pracowników

  • Zróżnicowanie pracowników jako czynnik zwiększający zagrożenie wystąpieniem nadużyć
  • Audyt śledczy i co dalej?
  • Zabezpieczanie i wykorzystywanie dowodów przeciwko pracownikom
  • Rola etyki w przedsiębiorstwie – narzędzia, procedury, kodeksy

Marcin Bizoń, Senior Manager, Dział Zarządzania Ryzykiem Nadużyć, EY

Piotr Hans, Konsultant, Linia Etyki

Jakub Kraszkiewicz, Dyrektor w Dziale Zarządzania Ryzykiem Nadużyć EY

18.00 – 19.30  Terenowa gra szkoleniowa KHR 2015
20.00

" Kwadratowa" Wieczorna Gala:

  • Quiz
  • Kolacja i zabawa przy muzyce

9 KWIETNIA 2015 (czwartek)

7.00 - 9.00 Śniadanie dla osób korzystających z noclegu
9.00 – 10.30 Pierwsza tura warsztatów tematycznych
10.30 – 11.00 Przerwa kawowa
11.00 – 12.30 Druga tura warsztatów tematycznych
12.30 - 13.30 Lunch

Partnerzy

Partnerzy Instytucjonalni
logo_gpw.jpg   linia_etyki_-_logo_male.jpg
  Partnerzy Strategiczni  

 

 logo_bpi_0_thumb175.jpg

 ey_logo5_thumb175.gif

 

 logo_work_service_thumb150.jpg

  Partnerzy  
 dla_piper_rgb_thumb150.jpg  logo_irk_0_thumb175.jpg

 tatra-holding-poziom1_thumb175.jpg

  Partner Technologiczny  
  unicomp.jpg  
  Patroni Medialni  
 bankier_logo_final_2014_03_26_thumb175.j logo_gl_www.jpg  logo_gpw_media_thumb250.jpg
hbrp_i_ican_www.jpg hrbiznes_logo_wyciete_www.jpg logo-hrstandard-pl_0_thumb150.png
logo_inwestycje_krzywe_1_thumb150.jpg manager_0_thumb150.jpg marka-pracodawcy-patronat_thumb150.jpg
pap_biznes_small_www.jpg logo_presonel_i_zarzadzanie_thumb100.jpg pfhr_big_0_thumb150.png
hr_male_cmyk_www.jpg logo_rekruter_thumb150.jpg logo-strategieibiznes_www.jpg

Materiały

Zapraszamy do zapoznania się z materiałami z kongresu:

  • Motywacja w warunkach rosnącego zróżnicowania potrzeb pracowników

Karol Raźniewski, Dyrektor Zespołu Human Capital, Dział Doradztwa Podatkowego, EY
Tomasz Socha
, Senior Manager, Dział Doradztwa Podatkowego, EY

Prezentacja

  • Wykrywanie i zapobieganie nadużyciom popełnianym przez pracowników

Marcin Bizoń, Senior Manager, Dział Zarządzania Ryzykiem Nadużyć, EY

Jakub Kraszkiewicz, Dyrektor w Dziale Zarządzania Ryzykiem Nadużyć EY

Prezentacja

  • Innowacyjność w zarządzaniu kapitałem ludzkim - w jaki sposób optymalizacja wynagrodzeń i podatków pomaga realizować cele i potrzeby biznesowe

Michał Grzybowski, Partner, Szef Zespołu Human Capital, Dział Doradztwa Podatkowego, EY

Rafał Tołwiński, Manager w Zespole Human Capital, Dział Doradztwa Podatkowego, EY

Prezentacja

  • Kodeks etyki jako świetna inwestycja służb HR

Piotr Hans, Konsultant, Linia Etyki

Zuzanna Dobrowolska, Członek Zarządu, Linia Etyki

Jakub Kraszkiewicz, Dyrektor w Dziale Zarządzania Ryzykiem Nadużyć EY

Prezentacja

Warsztaty

Grupa I
Innowacyjność w zarządzaniu kapitałem ludzkim - w jaki sposób optymalizacja wynagrodzeń i podatków pomaga realizować cele i potrzeby biznesowe

michal_grzybowski_ey_large.jpgMichał Grzybowski

 

Partner, Szef Zespołu Human Capital

Dział Doradztwa Podatkowego, EY

 

Życiorys

rafal_tolwinski_ey_large.jpgRafał Tołwiński


Manager w Zespole Human Capital,

Dział Doradztwa Podatkowego, EY

 

Życiorys

opis warsztatu

  • Innowacyjność w zarządzaniu kapitałem ludzkim - najświeższe trendy i przegląd najlepszych doświadczeń w zakresie wynagrodzeń.
  • Czy zarządzanie efektywnością w podatkach osobistych może iść w parze z etyką?
  • Jak praktycznie wdrożyć rozwiązania przynoszące oszczędności, zapewniając realizację celów, bezpieczeństwo i komfort zarządzających?
Grupa II
Kodeks etyki jako świetna inwestycja służb HR

jakub_kraszkiewicz_ey_large.jpgJakub Kraszkiewicz

 

Dyrektor w Dziale Zarządzania Ryzykiem Nadużyć, EY

 

Życiorys

Zuzanna Dobrowolska

Członek Zarządu, Linia Etyki

 

Życiorys

opis warsztatu

Wdrażanie kanałów komunikacji dla celów zgłaszania nieprawidłowości w miejscu pracy przez sygnalistów (szanse i zagrożenia)

W trakcie  warsztatu uczestnicy dowiedzą się:

  • Jak przeprowadzić wdrożenie linii do zgłaszania nadużyć
  • Jakie są główne zagrożenia oraz korzyści płynące z wdrożenia
  • Jak sformułować prawidłową komunikację do pracowników
  • Czego wystrzegać się podczas wdrożenia


Na przykładzie zostaną zaprezentowane szczegóły dotyczące wdrożenia kanałów komunikacji o nadużyciach w dużej grupie kapitałowej.

Grupa III
Elastyczność zasobów ludzkich metodą rozwiązywania napięć oraz utrzymania dyscypliny kosztowej

kuczkowski_large.pngMarcin Kuczkowski

Head of Product Development, Work Service

 

Życiorys

opis warsztatu

  • Czym jest efektywna elastyczność i kiedy warto ją zastosować?
  • Studium przypadków – elastyczność na przykładach w branżach produkcyjnej, handlowej, usługowej
  • Wypowiedzi ekspertów – eliminowanie napięć i optymalizacja obszaru HR
  • Warsztat – elastyczność sezonowa
Grupa IV
Employer branding, jako narzędzie wielopoziomowego wsparcia zadań działu personalnego w firmie

ewa_apostoluk_kadr_na_www_thumb175.pngEwa Apostoluk

Menadżer ds. Projektów HR, Work Service

 

Życiorys

beata_pilichowska_large.jpgBeata Pilichowska

External Relations Manager, Work Service

 

Życiorys

opis warsztatu

  1. Analiza sytuacji - Rynek kandydata: przedstawienie wyników badań rynku kandydata
  2. Narzędzia Employer Brandingowe
    • Pracodawca on-line czyli marka w sieci
    • Pracodawca off-line
    • The Dream Employer
  3. Except budget - just sky is the limit
Grupa V
Jak osiągać efekty zmian - praktyki polskich spółek giełdowych na tle międzynarodowych doświadczeń

_mg_4212_3_large.jpgMichał Bud-Gusaim

Członek Zarządu, BPI Polska

 

Życiorys

opis warsztatu

Na czym polega specyfika wdrażania zmian w polskich firmach w porównaniu do innych krajów?

  • Co robimy najlepiej, jakie dobre praktyki stosujemy?
  • Jakie błędy popełniamy najczęściej? O czym zapominamy?
  • Co jeszcze warto i można zrobić, aby wykorzystać wnioski z badań dla skutecznego wdrażania zmian – z jakich rozwiązań może korzystać HR, aby być w tym zakresie partnerem dla biznesu

    Podstawą do dyskusji będą wnioski z badań dotyczących skuteczności wdrażania zmian w organizacjach w Polsce, w tym w spółkach giełdowych. BPI Polska prowadzi te badania w  ramach globalnego benchmarkingu dobrych praktyk w zakresie zarządzania zmianą, realizowanego przez PROSCI.
Grupa VI
Zarząd w procesie zmian - czy główny inicjator może być głównym hamulcowym?

201503_krzysztof_ogonowski_large.jpgKrzysztof Ogonowski

Prezes Zarządu, BPI Polska

 

Życiorys

opis warsztatu

W jaki sposób menedżerowie wysokiego szczebla mogą znaleźć czas na to, co najważniejsze w zmianie?

  • Kim są „Sponsorzy” zmian (członkowie Zarządu, szefowie oddziałów, jednostek biznesowych, Pionów), na czym polega ich rola podczas wdrażania strategicznych zmian.
  • Jakie są główne powody, dla których Sponsor zmiany może nie być wystarczająco skuteczny w swojej roli.
  • Co zrobić jako Sponsor, aby znaleźć czas na rzeczy najważniejsze, dla powodzenia zmian?
  • W jaki sposób szef HR może pomóc Sponsorom zmian w skupieniu się na priorytetach – zwłaszcza w sytuacji, gdy trzeba wyrażać zdanie odmienne od swoich przełożonych.
Grupa VII
Narzędzia ochrony pracodawcy przed czynami nieuczciwej konkurencji pracowników

dla_piper_agnieszka_lechman-filipiak_larAgnieszka Lechman-Filipiak

 

Partner, Radca Prawny

Partner kierująca praktyką prawa pracy, DLA Piper

 

Życiorys

dla_piper_m_synowiec_large.jpegMichał Synowiec

 

Radca Prawny, DLA Piper

 

Życiorys

opis warsztatu

  • Pracownik jako podmiot dopuszczający się czynu nieuczciwej konkurencji.
  • Pracownicze czyny nieuczciwej konkurencji: naruszenie tajemnicy pracodawcy, nakłanianie do określonych zachowań
  • Czy pracownik może dopuścić czynów nieuczciwej konkurencji innych niż naruszenie tajemnicy pracodawcy i nakłanianie do określonych zachowań
  • Tajemnica pracodawcy i jej ochrona w trakcie i po ustaniu stosunku pracy
  • Doświadczenie i wiedza pracownika jako dobra osobiste pracodawcy
  • Odpowiedzialność za czyn nieuczciwej konkurencji

Kontakt

Kontakt w sprawie kongresu:

marta_radek_seg.jpgMarta Irena Radek

Koordynator Kongresu HR i RI
tel.: (22) 826 26 89
kom. 506 083 400
email: hr@seg.org.pl



Kontakt w sprawie członkostwa w SEG:

asia_ok.jpgJoanna Bielecka

Manager ds. Komunikacji z Emitentem
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
tel.: (22) 826 26 89
e-mail: joanna.bielecka@seg.org.pl

 

Zdjęcia dla wydarzeń: 
Ostatnia aktualizacja 26/01/2016
Podziel Się