III Kongres Relacji Inwestorskich Spółek Giełdowych SEG - RELACJA

Relacja z wydarzenia: 

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Message, Bankier.pl, Martis Consulting oraz Unicomp-WZA miały przyjemność zaprosić na III Kongres Relacji Inwestorskich Spółek Giełdowych SEG, który odbył się 7-8 czerwca 2011 roku w Hotelu Ossa w Ossie k/Rawy Mazowieckiej.

Opis

Tematyka tegorocznego Kongresu dotyczyła głównie komunikacji spółek z mediami. Podczas sesji plenarnej zaprezentowane zostały zagadnienia dotyczące m.in. potęgi internetu w kontaktach z mediami oraz jakości relacji inwestorskich, prezentowania biznesu w nowych mediach, respect index jako narzędzia podnoszącego wartość spółki, a także oczekiwań mediów wobec spółek. Mieli Państwo również okazję zapoznać się z nowymi kryteriami Konkursu Złota Strona Emitenta V. Część merytoryczną pierwszego dnia Kongresu zamknęła dyskusja panelowa z udziałem dziennikarzy związanych z rynkiem kapitałowym, podczas której dyskutowane były głównie kwestie dotyczące współpracy spółek z mediami, nowych rozwiązań technologicznych oraz sposobów polepszania wzajemnych relacji. Po części merytorycznej odbył się mecz piłki nożnej.
   
Podobnie jak w roku ubiegłym, drugiego dnia Kongresu odbyły się warsztaty tematyczne. W tym roku mieli Państwo możliwość wyboru 2 z aż 14 dostępnych zajęć praktycznych poświęconych zagadnieniom związanym z podnoszeniem jakości relacji inwestorskich. (Tematy warsztatów )

Zaproszenie skierowane było do członków zarządów oraz osób odpowiedzialnych za relacje inwestorskie i relacje z mediami w spółkach giełdowych. Kongres przeznaczony był dla członków Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych.

Udział w Kongresie był bezpłatny. Uczestnicy pokrywali koszt zakwaterowania.

Program

7 CZERWCA 2011 (wtorek)

 11.00 – 12.00 Rejestracja gości
 12.00 – 13.00 Lunch
 13.00 – 13.20

Otwarcie Kongresu


dr Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

13.20 – 13.40

Making internet the most powerful Company media


Alberto Zambolin, Senior Consultant - Online Corporate Communication, Message Sp. z o.o. (tłumaczebie symultaniczne)

13.40 – 14.00

Prezentowanie biznesu w nowych mediach


Andrzej Sienkiewicz, Bankier.pl
Radosław Przybył, Bankier.pl

 14.00 – 14.20

Respect Index jako element podnoszenia wartości firmy


Eliza Durka, Dyrektor Biura Komunikacji Marketingowej, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie SA

14.20 – 14.40

Przedstawienie kryteriów Konkursu Złota Strona Emitenta V


dr Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

 14.40 – 15.00

Oczekiwania mediów wobec spółek – wyniki badania


Dariusz Jarosz, Prezes Zarządu, Martis Consulting Sp. z o.o.

 15.00 – 15.30 Przerwa kawowa
 15.30 – 17.00

Panel Dyskusyjny: Współpraca spółek z mediami


Prowadzący:

dr Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, SEG


Uczestnicy:
Maciej Danielewicz, Redaktor naczelny Redakcji Ekonomicznej, PAP
Marcin Gocłowski, Polish News Service Editor, Thomson Reuters
Krzysztof Jedlak, Redaktor naczelny, Gazeta Giełdy Parkiet
Jakub Kurasz, Kierownik Działu Ekonomicznego, Rzeczpospolita
Roman Młodkowski, Dyrektor i redaktor naczelny TVN CNBC.
Grzegorz Nawacki, Zastępca redaktora naczelnego, Puls Biznesu
Cezary Szymanek, Szef Działu Informacji, Radio PIN

 

18.00 – 19.30 Mecz piłki nożnej: SEG – Media
 20.00 – 24.00 Kolacja przy muzyce na żywo

8 CZERWCA 2011 (środa)

9.00 – 10.30 Dwie tury warsztatów w grupach
11.00 – 12.30  
10.30 – 11.00 Przerwa kawowa
12.30 – 12.45 Podsumowanie i zakończenie

Partnerzy

Partnerzy  
 logo_gpw_20_lat_thumb175.jpg logo_message_thumb150.jpg  logo_bankier_thumb150.jpg 
   Partner Merytoryczny
   logo_martis.jpg  
Partner Technologiczny  
  logo_unicomp_thumb.jpg   
   Główny Partner Medialny
  logo_tvn_cnbc_thumb.png   
   Patroni Medialni
logo_pap_200_thumb100.jpg logo_radiopin_thumb150.jpg manager_thumb150.jpg
logo_ipo_stare.jpg logo_kapitalowy_stary_thumb150.jpg logo_inwestycje_krzywe_2_thumb150.jpg
Transmisję on-line przeprowadził
  logo_info_engine.jpg  

Warsztaty

Grupa I
 Słuchaj i patrz lub patrz i słuchaj. Jak wykorzystać potęgę obrazu i dźwięku na rynku kapitałowym
Roman Młodkowski

Dyrektor i Redaktor Naczelny
TVN CNBC

Agata Gorgoń


Szef Zespołu Producentów
TVN CNBC

Opis warsztatu

  • czym jest TVN CNBC, do kogo dociera, kto ogląda TVN CNBC
  • TVN CNBC jako reprezentant rynku kapitałowego
  • o co pytają Widzowie-Inwestorzy, czego chcą się dowiedzieć od Prezesów spółek zaproszonych do studia, czego potrzebuje Widz-Inwestor, by podjąć decyzję o inwestycji w daną spółkę
  • udzielanie odpowiedzi przez Prezesów spółek giełdowych a regulacje Komisji Nadzoru Finansowego
  • czym się kierujemy dobierając Gości do programów
  • dlaczego warto występować „na żywo” (Widz-Inwestor widzi prawdziwe emocje Prezesów spółek giełdowych)
  • jak się przygotować do programu na żywo
  • jak reagować na nasze zaproszenie do programu
  • jak zwrócić uwagę TVN CNBC, jeśli chce się wystąpić w programie i za naszym pośrednictwem skontaktować z Widzami-Inwestorami
Grupa II
Using your IR website to save time and money (warsztat w języku angielskim)

Dario Mezzaqui

Senior Consultant - Online Corporate Communication

Message Sp. z o.o.

Jens Hansen

Hera (Bologna, Italy)
Bartosz Sawulski

Consultant - Online Corporate Communication
Message Sp. z o.o.
   

Opis warsztatu

  • IR website : How a local Company can compete with European giants

IR Manager Jens Hansen will explain how Hera, an italian local multi-utility company, has reached the top of international best practices ranking.
How financial results web tools have become usual working instruments for Jens, in his daily relationship with analysts, institutional and retail investors.

  • Small effort & high impact: is your IR web site properly done?

Evaluate your IR web site to understand how it's positioned  to get best effectiveness in Communication.
Does it answer effectively to investors information research ?
IR web sites can support IR managers to improve their relationship with company stakeholders thanks to easy to use online tools and well-structured web pages.
 
All participants will receive a complete benchmarking and gap analysis presentation of their Company IR website.

Grupa III
Relacje inwestorskie jako narzędzie odbudowy zaufania rynku

Bogna Duda-Jankowiak,

 

Wiceprezes Zarządu

Polski Koncern Mięsny DUDA SA

 Grupa IV

Przygotowanie sprawnych prezentacji idei, dostosowanych do specyfiki Internetu – szybkości, chaosu i bezpośredniości

Andrzej Sienkiewicz


Bankier.pl

 Grupa V
Jak zaprzyjaźnić się z kamerą – efektywne sposoby przekazywania treści za pośrednictwem telewizji
Jarosław Oleś

Dyrektor ds. Strategicznych Klientów
Martis Consulting Sp. z o.o.

Opis warsztatu

 

Jest to warsztat łączący naukę teorii z praktycznym jej zastosowaniem.

Siła przekazu audiowizualnego we współczesnym systemie komunikowania jest ogromna, dlatego podczas zajęć z kamerą uczestnicy poznają tajniki skutecznego i efektywnego przekazywania informacji w telewizji. Telewizja to środek przekazu, który może pomóc, ale może zniszczyć wizerunek i osłabić reputację, dlatego nigdy nie można lekceważyć jej siły oddziaływania. Ten warsztat jest po to, aby zrozumieć reguły gry i odnieść sukces w mediach. To nie warsztat dla medialnych showmanów. To trening dla tych, którzy chcą profesjonalnie korzystać z siły przekazu telewizyjnego w kreowaniu siebie i swojej organizacji.     
   
Tematyka, którą zajmiemy się podczas warsztatu, to:

  •     Efektywne techniki budowy wypowiedzi dostosowane do treści przekazu;
  •     Przygotowanie się do kontaktu z mediami;
  •     Zasady wystąpień przed kamerą (interesujący czy aktywny uczestnik wydarzeń);
  •     Techniki prowadzenia i kontrolowania przebiegu rozmowy „na żywo”;    
  •     Mowa ciała – kluczowe informacje na temat konsekwencji komunikacji niewerbalnej;
  •     Wykorzystanie indywidualnych cech wzmacniających przekaz treści;
  •     Mechanizmy autokontroli wypowiedzi (autocenzura i asertywność);
  •     Unikanie błędów i manipulacji w kontaktach z mediami;
  •     Zachowanie się w sytuacjach nieprzewidywalnych (spontaniczność i sterowanie emocjami);
  •     Budowa indywidualnego wizerunku medialnego (ekspert, specjalista).

Każdy z uczestników otrzyma nagranie na płycie DVD ze swojego treningu zarejestrowane kamerą podczas warsztatu oraz fachowe opracowanie pt. „Vademecum kontaktów z mediami”.

 

Grupa VI
Emitent w social media – tajniki e-IR 2.0

Piotr Biernacki

 

Euro RSCG Sensors

Grupa VII
Proces podejmowania decyzji inwestycyjnej przez inwestora instytucjonalnego

Michał Szymański


Money Makers Spółka Akcyjna

Grupa VIII
Depesza agencyjna w serwisie ekonomicznym – jak powstaje i przez kogo jest czytana
Maciej Danielewicz

Redaktor Naczelny Redakcji Ekonomicznej,
PAP
Grzegorz Suteniec

dziennikarz zespołu giełdowego Redakcji Ekonomicznej PAP

opis warsztatu

  • rodzaje depesz agencyjnych w serwisie ekonomicznym (depesza pilna, krótka, opis, opinia, analiza, wywiad, konsensus wyników spółek) i kto czyta poszczególne rodzaje depesz
  • prezentacja powstawania depeszy pilnej i krótkiej
  • jak powstaje depesza - budowa depeszy (części składowe - tytuł, lead, tekst, background, zestawienia tabelaryczne danych), priorytety przy pisaniu (szybkość powstawania, rzetelność informacji, neutralna warstwa językowa), podstawowe źródła informacji (od komunikatu ESPI poprzez wypowiedzi przedstawicieli spółek na konferencji prasowej czy telekonferencji do wywiadów)
  • jakie informacje nadają się do depeszy pilnej (prognozy, zapowiedzi i decyzje dotyczące dywidendy, duże przejęcia, wyniki finansowe i zapowiedzi wyników, ceny emisyjne dużych spółek)
  • wywiad z prezesem spółki – jakie pytania, jaki zestaw informacji
Grupa IX
Współpraca z prasą codzienną. Czego oczekują od spółek dziennikarze?
Grzegorz Nawacki

Zastępca Redaktora Naczelnego
Puls Biznesu

 Opis warsztatu

  • Specyfika dziennika – czym się różni gazeta od TV
  • Jak powstaje artykuł – droga od zbierania informacji do publikacji
  • Autoryzacja – jak może i powinna wyglądać
  • Kontakt z mediami – dlaczego nie opłaca się unikać  rozmowy z dziennikarzami w sytuacjach kryzysowych
  • Informacja poufna – jak komunikować wrażliwe informacje
  • Budowanie relacji – co zrobić, by dziennikarze interesowali się spółką
  • Tego nie wolno – błędy i problemy, które psują relacje
Grupa X
Smart IR –Predicting Investor’s behavior (warsztat w języku angielskim)
Andrew Crockett

Investor Relations Client Specialist
Thomson Reuters

opis warsztatu

1. How to identify your current and prospective Investors and WHY!

  • Identifying Current Investors
  • Why should you know who your investors are
  • How valuable are Public Filings; what do they disclose – Pros and Cons
  • Shareholder Identification – what does it produce and what is the cost benefit
  • Open Communication – Ask your investors directly
  • Identifying Best Fit investors to save time and money
  • Why Target Investors
  • Targeting Investors with Public filing data
  • Targeting Investors – Targeting studies
  • What information can I expect from Brokers

2. How to Predict Investor Behaviour

  • Methods and effectiveness
  • Utilizing Fundamental Models
  • Applying Historical Behaviour

3. Understanding Investor Sentiment - KEEPing Investors

  • Methods and effectiveness

4. Conclusion/Q&A

  • Best Practice in Identification, Targeting and Perception Measurement
  • How does this influence IR Efficiency
  • How does this impact Shareholder Value
  • What Cost Savings can be acheived
  • Q&A
Grupa XI
Proces analizy/wyceny spółki giełdowej
Adam Kaptur

Analityk
Millennium Dom Maklerski SA

opis warsztatu

Jak wygląda proces analizy/wyceny spółki giełdowej?

  • Najważniejsze aspekty analizy finansowej
  • Czynniki istotne z punktu widzenia wyceny
  • Metody wyceny używane przez analityków

W jaki sposób spółka może ten proces wspomóc?

  • Oczekiwania wobec działu relacji inwestorskich
  • Efektywna komunikacja z analitykami
  • Wspomaganie budowy modelu spółki

Jak zainteresować analityków spółką?

  • Postrzeganie spółki przez analityków
  • Forma raportów finansowych
  • Odpowiednia polityka informacyjna
  • Osiąganie lepszej komunikacji z rynkiem
Grupa XII
Informacja cenotwórcza – czyli o czym spółki powinny informować rynek
Agnieszka Gontarek

Dyrektor Działu Emitentów
Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie.
Krzysztof Grabowski

Doradca Zarządu
Dom Maklerski Banku BPS SA

Mirosław Kachniewski

Prezes Zarządu

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

opis warsztatu

  •     Możliwe zmiany regulacyjne odnośnie zakresu raportowania bieżącego
  •     Lepsze regulacje czy rekomendacje?
  •     Propozycja rekomendacji odnośnie informacji cenotwórczej (materiał zostanie rozesłany do uczestników przed Kongresem)
Grupa XIII
Nowoczesne narzędzia wspierania komunikacji w obszarze IR
Mirosław Szczepański

Prezes Zarządu
WSEInfoEngine

opis warsztatu

  •     zalety i obszary zastosowania komunikacji video w internecie
  •     budowa koncepcji i wybór metody publikacji
  •     dobór narzędzi oraz ich dopasowanie do indywidualnych potrzeb spółki
  •     promocja oraz publikacja materiału w mediach internetowych
  •     wsparcie techniczne
Grupa XIV
Efektywne techniki przekazywania informacji finansowej w Internecie
Michał Wierzchowski

Corporate Communications
Manager CC Group Sp. z o.o.
Bartosz Kramek

Redaktor Naczelny Inwestor TV
Etendard Sp. z o.o.

 opis warsztatu

  •     Internet jako źródło informacji giełdowej
  •     Nowe technologie i metody ich wykorzystania
  •     Praktyka i doświadczenia polskiego rynku kapitałowego


Wasztat poświęcony praktyce wykorzystania nowych technologii komunikacyjnych na polskim rynku kapitałowym, we wsparciu bieżących relacji inwestorskich oraz promocji ofert publicznych. Jak efektywnie kształtować opinie inwestorów, analityków i mediów - case studies procesów IPO ZPC Otmuchów SA i KRUK S.A.

Materiały

Zapraszamy do zapoznania się z materiałami kongresowymi:

Prezentacje z 7 czerwca 2011 roku (PDF):

  • Making internet the most powerful Company media

Alberto Zambolin, Senior Consultant - Online Corporate Communication, Message Sp. z o.o.

Pobierz    

  • Respect Index jako element podnoszenia wartości firmy

Eliza Durka, Dyrektor Biura Komunikacji Marketingowej, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie SA

Pobierz   

  • Przedstawienie kryteriów Konkursu Złota Strona Emitenta V

Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

Pobierz  

  • Oczekiwania mediów wobec spółek - wyniki badania

Dariusz Jarosz, Prezes Zarządu, Martis Consulting Sp. z o.o.

Pobierz   

Materiały z warsztatów 8 czerwca 2011 roku (PDF):

Grupa II: Using your IR website to save time and money

Dario Mezzaqui, Senior Consultant - Online Corporate Communication, Message Sp. z o.o.
Bartosz Sawulski, Consultant - Online Corporate Communication, Message Sp. z o.o.
Jens Hansen, Hera (Bologna, Italy)

Pobierz    

Pobierz          

Grupa V: Jak zaprzyjaźnić się z kamerą - efektywne sposoby pozyskiwania treści za pośrednictwem telewizji

Jarosław Oleś, Dyrektor ds. Strategicznych Klientów, Martis Consulting Sp. z o.o.

Pobierz  

Grupa VI: Emitent w social media - tajniki IR 2.0

Piotr Biernacki, Euro RSCG Sensors

Pobierz  

Grupa VIII: Depesza agencyjna w serwisie ekonomicznym - jak powstaje i przez kogo jest czytana

Maciej Danielewicz, Redaktor Naczelny Redakcji Ekonomicznej, PAP

Pobierz 

Grupa X: Smart IR - Predicting Investor's behavior

Andrew Crockett, Investor Relations Client Specialist, Thomson Reuters

Pobierz   
 
Pobierz    
 
Pobierz    

Grupa XI: Proces analizy/wyceny spółki giełdowej

Adam Kaptur, Analityk, Millennium Dom Maklerski SA

Pobierz 

Grupa XII: Informacja cenotwórcza - czyli o czym spółki powinny informować rynek

Agnieszka Gontarek, Dyrektor Działu Emitentów, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie SA
Krzysztof Grabowski, Doradca Zarządu, Dom Maklerski Banku BPS SA
Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

Pobierz   
 
Pobierz  
 
Pobierz  

Grupa XIII: Nowoczesne narzędzia wspierania komunikacji w obszarze IR

Mirosław Szczepański, Prezes Zarządu, WSEInfoEngine

Pobierz

Kontakt

Agata Bednarczyk
Specjalista ds. Szkoleń i Konferencji, SEG
tel.: 22/ 692 49 45
e-mail: kongres@seg.org.pl

Zdjęcia dla wydarzeń: 
Ostatnia aktualizacja 30/09/2013
Podziel Się