III Kongres HR Spółek Giełdowych SEG

Relacja z wydarzenia: 

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych miało przyjemność zaprosić na III Kongres HR Spółek Gieldowych SEG, który odbył się w dniach 9-10 kwietnia 2014 roku w Hotelu Ossa w Ossie k. Rawy Mazowieckiej. Partnerstwo nad wydarzeniem objęli: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie jako Partner Instytucjonalny, firma Unicomp-WZA jako Partner Technologiczny, Adecco Poland i BPI Polska jako Partnerzy Strategiczni oraz Business Service, Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group, Crido Taxand, DLA Piper i Instytut Rynku Kapitałowego - WSE Research jako Partnerzy.

Kolejna, 4. edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG zaplanowana jest na 14-15 kwietnia 2015 roku. Już dzisiaj serdecznie Państwa zapraszamy!

Zachęcamy do obejrzenia relacji video z wydarzenia:

Video

Opis

Pierwszego dnia zaplanowaliśmy trzy sesje plenarne na których omówiliśmy problem absencji pracowników, czynników, które mają na nią wpływ oraz możliwości jej ograniczania. Zajeliśmy się także problematyką pracy tymczasowej jako sposobu na rozwiązanie wielu problemów pracowniczych, przy jednoczesnym utrzymaniu (lub nawet podniesieniu) jakości wykonywanej pracy. Wróciliśmy także do kwestii motywacji, poruszanej na poprzednich Kongresach, jednak tym razem poszerzyliśmy spektrum dyskutowanych zagadnień o aspekty podnoszenia wydajności poprzez stosowne procedury nadzoru i kontroli, a także o negatywne konsekwencje „wewnętrznej konkurencji.

Całość Kongresu uświetniła wieczorna kolacja oraz dobra zabawa przy muzyce. Natomiast po części merytorycznej zaprosiliśmy Państwa na pełen adrenaliny trening zespołowy zorganizowany przez byłych żołnierzy elitarnej jednostki GROM!

W drugim dniu Kongresu odbył się cykl warsztatów, który pozwolił Państwu zdobyć bardzo narzędziową wiedzę pomocną w codziennej pracy.

Pozostajemy w przekonaniu, iż zdobyta wiedza i wymiana wzajemnych doświadczeń będą dla Państwa źródłem wielu biznesowych korzyści. 

Zaproszenie na III Kongres HR Spółek Giełdowych SEG

Video

Zachęcamy do zapoznania się z poprzednią edycją Kongresu HR

  • Pełna relacja z wydarzenia:

Zobacz relację z II Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG

Program

9 KWIETNIA 2014 (środa)

11.30 – 12.30 Rejestracja gości
12.30 – 13.30 Lunch
13.30 – 13.40

Otwarcie Kongresu


Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

13.40 – 14.00

Wystąpienie Gościa Specjalnego: Zarządzanie ludźmi w warunkach ekstremalnych

  • Budowanie zespołu
  • Motywowanie
  • Kontrolowanie

Adam Lizoń, Prezes Zarządu Fundacji Byłych Żołnierzy Jednostek Specjalnych „GROM”

14.00 – 15.00

Dyskusja panelowa I: Zarządzanie absencją

  • Dlaczego pracownicy chorują
  • Co robią „na chorobie”
  • Jak zmniejszyć absencję chorobową
  • Jak zadbać aby niezwłocznie wrócili do pracy

Prowadzący:

dr Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Uczestnicy:

Grzegorz Liszka, Członek Zarządu, Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA. Vienna Insurance Group

dr n. med. Grzegorz Juszczyk, Dyrektor Działu Profilaktyki Korporacyjnej, LUX MED
mec. Agnieszka Lechman-Filipiak, Partner, Radca Prawny, DLA Piper
Arkadiusz Zalewski, Prezes Zarządu, Business Service

15.00 – 15.30 Przerwa kawowa
15.30 – 16.30

Dyskusja panelowa II: Praca tymczasowa

  • Wady i zalety
  • Zakres dostępnych pracowników
  • Praca tymczasowa outsourcing

Prowadzący:

Dariusz Witkowski, Wiceprezes, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Uczestnicy:

Artur Gerwel, Dyrektor Operacyjny, Modis Polska

Iwona Rybiec, Dyrektor Personalny, ES System SA
dr Grażyna Spytek - Bandurska, Wicedyrektor Departamentu Dialogu Społecznego  i Stosunków Pracy w Konfederacji Lewiatan, Ekspert komisji Trójstronnej

Anna Wicha, Adecco Poland, Członek Zarządu, Eurociett

16.30 – 17.30

Dyskusja panelowa III: Kij czy marchewka?

  • Granice pozytywnej motywacji
  • Nadzór i konsekwencje a efektywność pracy
  • Blaski i cienie wewnętrznej konkurencji

Prowadzący:

Krzysztof Ogonowski, Prezes Zarządu, BPI Polska
Uczestnicy:

Ewa Boguszewska-Jaczewska, Dyrektor Zarządzający, PKP Intercity

Beata Górniak, Dyrektor Departamentu Polityki Personalnej, TAURON Dystrybucja
Michał Marcinkowski, Dyrektor Departamentu Zarządzania Zasobami Ludzkimi, PGE Polska Grupa Energetyczna

Joanna Sienkiewicz, Dyrektor Działu Zasobów Ludzkich, Lafarge Cement

18.00 – 19.30 Plenerowy trening z byłymi żołnierzami elitarnej jednostki GROM
20.00 Wieczorna Gala: Kolacja przy muzyce

10 KWIETNIA 2014 (czwartek)

9.00 – 10.30 Pierwsza tura warsztatów w grupach
10.30 – 11.00 Przerwa kawowa
11.00 – 12.30 Druga tura warsztatów w grupach

Partnerzy

Partner Instytucjonalny
  logo_gpw.jpg  
Partner Technologiczny
  logo_unicomp.jpg  
Partnerzy Strategiczni
nowe_adeccov9_thumb250.jpg   logo_bpi_0_thumb175.jpg
Partnerzy

business_service_bez_ramki1_thumb150.jpg 

compensa.jpg

logo_crido_thumb150.jpg
 
logo_dla_piper.jpg  

logo-irk-new.png

Patroni Medialni
dgp-1_logo_nowe_thumb150.jpg gazeta_praca.jpg logo_gpw_media_thumb150.jpg
hrbiznes_logotyp_jpeg_thumb150.jpg logo-hrstandard-pl_0_thumb150.png logo_hrtrendy_new2_thumb150.png
logo_inwestycje_krzywe_250_thumb.jpg logo_kapitalowy_thumb150.png manager_0_thumb150.jpg
marka-pracodawcy-patronat_thumb150.jpg logo_nowy_przemysl_nowe1.jpg logo_pap_s_150_75.jpg
logo_presonel_i_zarzadzanie_thumb100.jpg polsat_biznes_logocmyk-01_thumb150.jpg pfhr_big_0_thumb150.png
logo_rekruter_thumb150.jpg strategiebiznesu_thumb150.png tygodnik_biznes_i_prawo_-_logotyp_thumb1
   wnp.jpg  
Patroni
xxx_grom_logo_thumb100.gif   logo_klodzkie_thumb150.png
tatra-holding_thumb150.png   wolterskluwer_bez_hasla_cmyk.jpg

Materiały

Zapraszamy do zapoznania się z materiałami z kongresu:

Budowanie kultury etycznej w miejscu pracy. Poznaj kompleksowe narzędzie IT wspierające tworzenie systemu etycznego oraz komunikacji wewnętrznej. Dowiedz się dlaczego inwestorzy doceniają spółki posiadające kodeksy etyczne

Robert Sroka, CSR Project Manager, Crido Taxand

Przeczytaj

Praca tymczasowa jako efektywne rozwiązanie na wahania koniunktury

Anna Wicha, Country Manager, Adecco Poland
Marcin Ostrowski, Dyrektor Regionu, Adecco Poland
Łukasz Koszczoł, Dyrektor Regionu, Adecco Poland

Pobierz

Mobbing w miejscu pracy

Agnieszka Lechman-Filipiak, Partner, DLA Piper Wiater sp. k. w Warszawie

Pobierz

Ubezpieczenia osobowe dla kadry menedżerskiej i pracowników – budowanie prawdziwej wartości

Katarzyna Makowska, Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group
Anna Kornecka, Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group
Sebastian Borowski, Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group

Pobierz

Czy można korzystać z pracy tymczasowej i jednocześnie zaoszczędzić nawet 1 000 000 PLN rocznie? Rozwiązania w ramach programu Adecco Adjust jako sposób na obniżenie kosztów personalnych

Anna Wicha, Country Manager, Adecco Poland
Marcin Ostrowski, Dyrektor Regionu, Adecco Poland
Łukasz Koszczoł, Dyrektor Regionu, Adecco Poland
Rafał Mróz, Kierownik Projektu, Adecco Poland

Pobierz

Warsztaty

Grupa I
Współpraca szefa HR z Zarządem przy wdrażaniu strategicznych zmian

bpi_male.jpg

Krzysztof Ogonowski

 

Prezes Zarządu

BPI Polska

 

Życiorys

opis warsztatu

  1. Rola zarządzających najwyższego szczebla (Zarządu, szefów jednostek biznesowych) jest kluczowa dla powodzenia strategicznych zmian.
  2. Doświadczenia pokazują, że znaczna część zarządzających ma trudność ze skutecznym pełnieniem tej roli. Czasami okazuje się, że paradoksalnie to zarządzający jest istotnym “opornikiem” dla zmian.
  3. Szef HR w naturalny sposób jest zaangażowany w większość zmian organizacyjnych, stąd kluczowe znaczenie ma umiejętne wspieranie z jego strony zarządzających w pełnieniu ich ról. Z drugiej strony nie jest łatwo przekonać zarządzających pewnych pomysłów, odmiennych niż ich własne – nawet jeśli widzimy, że dotychczasowa ścieżka wdrożenia nie przynosi efektów.
  4. Zagadnienia, które zostaną poruszone podczas warsztatu:
  • Jak zdefiniować rolę i zadania Zarządu?
  • Jakie są główne powody, dla których Zarząd może być “opornikiem” zmiany?
  • Jak sprawić, żeby Zarządzający uświadomił sobie swoje silne i słabe strony w kontekście wdrażanej zmiany?
  • Jak być skutecznym we wspieraniu Zarządu i pomóc mu właściwie wypełniać jego role? – zwłaszcza w sytuacji, gdy trzeba wyrażać zdanie odmienne od swoich przełożonych.
Grupa II
Podnoszenie efektywności organizacji i zespołu poprzez skuteczną transformację firmy. Rola HR w tym procesie.

bud-gusaim_maly.jpgMichał Bud-Gusaim

 

Członek Zarządu

BPI Polska

 

Życiorys

opis warsztatu

 

  1. W jaki sposób podnieść efektywność organizacji i zespołu poprzez transformację organizacji. Wyzwania stojące przed firmami w Polsce, związane z efektywnością organizacji i zespołów.
  2. Jak przeprowadzić proces transformacji, aby zachować równowagę między jakością wypracowanego rozwiązania a jego wdrażalnością.
  3. Jak budować zaangażowanie pracowników poprzez uczestnictwo w procesie transformacji i jednocześnie zapewnić poufność procesu na etapie tworzenia koncepcji
  4. Jak sprawić, że pracownicy zrozumieją potrzebę zmian.
  5. Jaka jest rola HR podczas transformacji organizacji – przykłady dobrych praktyk i wnioski na przyszłość
  6. Zagadnienia, które zostaną poruszone podczas warsztatu:
  • Wpływ transformacji organizacji na efektywność pracy na poziomie organizacji i zespołu.
  • Przebieg procesu transformacji i role jego kluczowych uczestników
  • Metody angażowania pracowników i ich wpływ na jakość rozwiązań, poziom zaangażowania pracowników i szansę na sukces wdrożenia
  • Rola HR w procesie transformacji i podnoszenia efektywności pracy, warunki skutecznego pełnienia tej roli.
Grupa III
Czy można korzystać z pracy tymczasowej i jednocześnie zaoszczędzić nawet 1 000 000 PLN rocznie? Rozwiązania w ramach programu Adecco Adjust jako sposób na obniżenie kosztów personalnych

anna_wicha_male.jpgAnna Wicha

 

Country Manager

Adecco Poland

 

Życiorys

marcin_ostrowski_male.jpgMarcin Ostrowski

 

Dyrektor Regionu

Adecco Poland

 

Życiorys

lukasz_koszczol_male.jpgŁukasz Koszczoł

 

Dyrektor Regionu

Adecco Poland

 

Życiorys

r_mroz_small.jpgRafał Mróz

 

Kierownik Projektu

Adecco Poland

 

Życiorys

opis warsztatu

Redukcja kosztów związanych z kluczowym obszarem każdego przedsiębiorstwa, jakim są zasoby ludzkie, nie  musi wiązać się z ograniczaniem liczebności personelu czy zamrożeniem płac, które w rzeczywistości mogą prowadzić do obniżenia efektywności całej firmy. 4 etapowy program Adecco Adjust pozwala odkryć drzemiące w każdym przedsiębiorstwie możliwości optymalizacji kosztów personalnych oraz wprowadzić skuteczne narzędzia do zarzadzania nimi. Od wstępnych analiz, przez audyt i przygotowanie programu wzrostu efektywności, Adecco Adjust pozwala zaoszczędzić firmie do 10% całkowitych kosztów zatrudnienia. Na warsztatach pokażemy, że koszty dużo łatwiej jest optymalizować niż redukować

Grupa IV
Praca tymczasowa jako efektywne rozwiązanie na wahania koniunktury

anna_wicha_male.jpgAnna Wicha

 

Country Manager

Adecco Poland

 

Życiorys

marcin_ostrowski_male.jpgMarcin Ostrowski

 

Dyrektor Regionu

Adecco Poland

 

Życiorys

lukasz_koszczol_male.jpgŁukasz Koszczoł

 

Dyrektor Regionu

Adecco Poland

 

Życiorys

opis warsztatu

 

Nikt z nas nie zna dokładnie przyszłości, ale można się do niej lepiej przygotować. W obecnym bardzo zmiennym otoczeniu rynkowym przedsiębiorstwa zmagają się z aspektami takimi jak : skrócenia czasu realizacji produkcji/usług, poprawy jakości oraz osiągnięcia niskich kosztów. Jednym z obszarów działalności przedsiębiorstwa, na który wpływają te aspekty są zasoby ludzkie. Dowiedz się, jak wykorzystać nowoczesne narzędzia pozwalające na elastyczne zrządzanie zasobami ludzkimi w sposób bardziej innowacyjny niż wprowadzanie nadgodzin, pojedyncze lub grupowe zwolnienia pracowników , stosowanie długich okresów rozliczeniowych czy utrzymywanie nieefektywnych rezerw personelu. Badania dowiodły, że firmy korzystające z pracy tymczasowej posiadają lepszą zdolność reagowania na wahania rynkowe i dużo  łatwiej radzą sobie z okresami kryzysu.

Grupa V
Ubezpieczenia osobowe dla kadry menedżerskiej i pracowników – budowanie prawdziwej wartości

Katarzyna Makowska

Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group

 

Anna Kornecka

Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group

 

Sebastian Borowski

Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group

opis warsztatu

  • jak zbudować dobry pakiet ubezpieczeniowy dla pracowników
  • ochrona właściciela firmy i kluczowych menadżerów
  • planowanie sukcesji
  • aspekty podatkowe
Grupa VI
Budowanie kultury etycznej w miejscu pracy. Poznaj kompleksowe narzędzie IT wspierające tworzenie systemu etycznego oraz komunikacji wewnętrznej. Dowiedz się dlaczego inwestorzy doceniają spółki posiadające kodeksy etyczne

crido_male.jpg

Robert Sroka

 

CSR Project Manager

Crido Taxand

 

Życiorys

opis warsztatu


Seminarium ma na celu przekazanie wiedzy opartej na doświadczeniu i praktycznych rozwiązaniach, jak krok po kroku zbudować kulturę etyczną organizacji, która przełoży się na wzrost wartości spółki na rynku.
Podczas seminarium zostaną poruszone następujące zagadnienia:

  • etyka w miejscu pracy jako element zarządzania ryzykiem
  • budowanie kultury etycznej w organizacji  - od czego zacząć, jak przeprowadzić całościowy proces
  • prezentacja narzędzia IT wspierającego działy HR w budowaniu systemu etycznego oraz poprawę komunikacji wewnętrznej
  • etyka z certyfikatem – uznane na  świecie i w Polsce certyfikaty etyczne dotyczące miejsca pracy
  • współczesne wymagania klientów wobec etycznych praktyk w miejscu pracy
  • znaczenie etyki w organizacji dla inwestorów – jak raportować dane HR
Grupa VII
Mobbing w miejscy pracy

dla_piper_agnieszka_lechman_filipiak_malAgnieszka Lechman-Filipiak

 

Partner, Radca Prawny

DLA Piper

 

Życiorys

opis warsztatu

 

W ramach warsztatów omówione zostaną m.in. takie zagadnienia, jak czym jest mobbing, a co nie jest mobbingiem - najczęstsze błędy, kto może być sprawcą mobbingu,  co zrobić w przypadku mobbingu i jak zapobiegać temu zjawisku, roszczenia pracowników z tytułu mobbingu.

Kontakt

Kontakt w sprawie kongresu:

Agata Bartoszewska

tel. (22) 622 17 20
kom. 508 101 465
email: hr@seg.org.pl

Kontakt w sprawie członkostwa w SEG:

Joanna Bielecka

Manager ds. Komunikacji z Emitentem
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
tel.: (22) 826 26 89
e-mail: joanna.bielecka@seg.org.pl

 

Zdjęcia dla wydarzeń: 
Tags: 
Ostatnia aktualizacja 26/01/2015
Podziel Się