Laureatami czwartej edycji Konkursu na najlepszą stronę internetową spółki giełdowej, organizowanego przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, są: PBG SA, ATM SA, Fortis Bank Polska SA, Tele-Polska Holding SA oraz Cinema City International.
1 października 2010 roku, podczas wieczornej gali V Kongresu Zarządów Spółek Giełdowych SEG ogłoszone zostały wyniki Konkursu Złota Strona Emitenta. Werdyktem Kapituły Konkursu tytuł Złotej Strony Emitenta 2010 oraz pamiątkową statuetkę otrzymało pięć spółek:
- PBG SA w kategorii polskie spółki giełdowe należące do indeksów WIG20 i mWIG40 (dwukrotny laureat, zwycięzca Konkursu w latach 2009 i 2010)
- ATM SA w kategorii polskie spółki należące do indeksu sWIG80 (trzykrotny laureat, zwycięzca Konkursu w latach 2008, 2009 oraz 2010)
- Fortis Bank Polska SA w kategorii polskie spółki giełdowe nie należące do w/w indeksów
- Tele-Polska Holding SA w kategorii polskie spółki giełdowe notowane na rynku alternatywnym NewConnect
- Cinema City International w kategorii zagraniczne spółki giełdowe notowane na GPW w Warszawie, również na rynku NewConnect
„Czwarta edycja konkursu Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych, w której oceniliśmy aż 522 witryny internetowe, po raz kolejny pokazała nam jak ważna dla emitentów jest komunikacja z otoczeniem za pośrednictwem Internetu. Cieszy nas to, że spółki giełdowe ciągle pracują nad poprawą jakości relacji z inwestorami, wykorzystując nowe narzędzia oraz rozwój technologii. Jest to dla nas także motywacja do rozbudowywania regulaminu konkursu o nowe kryteria oceny, tj. udostępnianie transmisji wideo z wydarzeń korporacyjnych czy też prowadzenie czatów i blogów” – powiedziała Beata Stelmach, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych.
Wyboru najlepszych stron internetowych spośród 15 nominowanych spółek dokonała Kapituła Konkursu w składzie:
Przewodniczący Kapituły Konkursu: Ludwik Sobolewski – Prezes Zarządu, GPW w Warszawie SA
Dariusz Choryło – Dyrektor Wykonawczy Departamentu Relacji Inwestorskich i Strategicznych Analiz Rynkowych, Bank Pekao SA
Jarosław Dominiak – Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych
Marcin Dyl – Prezes Zarządu, Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami
Dominik Kaznowski – Pełnomocnik Zarządu, Nasza-Klasa Sp. z o.o.
Artur Sierant – Wiceprezes Zarządu, Presspublica Sp. z o.o.
Jarosław Sobolewski – Dyrektor Generalny, Interactive Advertising Bureau Polska
Beata Stelmach – Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Leon Tarasewicz – Profesor, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
Rafał Zaorski – Prezes Zarządu, Grupa Etendard Sp. z o.o.
Janusz Żebrowski – Prezes Zarządu, K2 Internet SA
W Konkursie oceniana była m.in. jasność komunikatu i zawartość informacyjna, innowacyjność komunikacji, intuicyjność, ergonomia oraz zgodność z regułami nawigacji, poprawność zastosowanych technologii, estetyka strony, opinia inwestorów indywidualnych, a także opinia inwestorów instytucjonalnych. W regulaminie tegorocznej edycji konkursu pojawiło się nowe kryterium oceny, czyli informacje dla inwestorów odnośnie nowych zasad WZA.
Celem Konkursu Złota Strona Emitenta jest promocja stron internetowych spółek giełdowych, jako przyjaznej, efektywnej i nowoczesnej formy komunikowania się emitenta z inwestorami, akcjonariuszami oraz środowiskiem biznesowym.
Patronat nad Konkursem Złota Strona Emitenta 2010 objęła Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie SA oraz Grupa Etendard. Patronat medialny sprawują: Rzeczpospolita, Gazeta Giełdy Parkiet, Polska Agencja Prasowa, Miesięcznik Kapitałowy, Computerworld, Radio PIN, Onet.pl, TVN CNBC Biznes.
Regulamin Konkursu oraz szczegółowe informacje nt. Złotej Strony Emitenta 2010 są dostępne na stronie internetowej www.zse.seg.org.pl
Data aktualizacji:
2013-07-30